شان پن برای تلاش‌های انسان‌دوستانه خود در زمینه کمک به قربانیان زلزله ویرانگر هائیتی در سال 2010، از سوی برندگان جایزه صلح نوبل مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر برنده اسکار جایزه خود را روز چهارشنبه در شیکاگو در جریان دوازدهمین اجلاس جهانی برندگان جایزه صلح نوبل دریافت کرد.
 

این اجلاس 23 تا 25 آوریل با حضور 11 برنده جایزه صلح نوبل از جمله دالای لاما رهبر مذهبی تبت، جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا، میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، لخ والسا رئیس جمهور پیشین لهستان و... برگزار شد.

شان پن جایزه خود را از میخاییل گورباچف گرفت

پن در واکنش به دریافت جایزه ویژه اجلاس جهانی برندگان جایزه صلح نوبل، گفت: «خیلی سخت می‌شود بدون توسل به کلیشه‌ها به این مسئله واکنش نشان داد، اما از دریافت این جایزه به نمایندگی از جوانان هائیتی، زنان قوی هائیتی و دنیا هیجان‌زده هستم. فردا یک روز تازه است؛ بدبینی برای آدم‌های ترسو است و انسان‌های شریف، قهرمانان واقعی هستند. خیلی از هم‌ سن و سال‌های من خوب می‌دانند ترس چیست، اما جوانان و زنان این حس را ندارند. مردم هائیتی هم هرگز نمی‌ترسند.»
 

پن 52 ساله برای فیلم‌های «رود میستیک» و «میلک» دو بار برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شده است. او پارسال دو فیلم «درخت زندگی» و «این جا باید باشد» را روی پرده سینماها داشت.
 

هالیوود ریپورتر / 25 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    4 4
    پن 52 ساله برای فیلم‌های «رود میستیک» !!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    4 2
    رودخانه مرموز.
  • بدون نام US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    10 1
    رود میستیک یه رود هفت مایلی تو ماساچوست تو آمریکاست. تو این فیلم وقتی جیمی (شان پن) دوست قدیمی‌اش دیو (تیم رابینز) رو می‌کشه جنازه‌اش رو می‌اندازه تو رود میستیک. اسم این فیلم دوپهلوئه. هم رود میستیک هم رود مرموز؛ هر دو تا درست به نظر می‌رسه.