قائم مقام وزیر صنعت ،معدن وتجارت در امور کسب وکار گفت: کشورهای در حال توسعه باید در مدیریت اقتصاد جهانی حضور فعال تری داشته باشند.

مسعود موحدي كه به عنوان رئيس گروه آسيا در كنفرانس آنكتاد سخنراني مي كرد، ضمن اشاره به چالش هاي پيش روي كشورهاي در حال توسعه، وحدت و همبستگي كشورهاي در حال توسعه را تنها راه موفقيت آنها دانست.
به گزارش خبرآنلاین وي در نشست وزراي گروه 77 كه در حاشيه كنفرانس آنكتاد در دوحه برگزار مي شود اقدامات يكجانبه اقتصادي تحميلي بر كشورهاي در حال توسعه، بحران مالي و اقتصادي جهاني، ادامه نابرابري ها در سطح جهاني، و فقدان حضور كشورهاي در حال توسعه در فرايند تصميم گيري ها در مديريت اقتصاد جهاني را به عنوان نمونه اي از موانع توسعه كشورهاي در حال توسعه برشمرد.
موحدي با انتقاد از رهيافت غير سازنده كشورهاي غربي در تضعيف آنكتاد به عنوان سازماني با هدف اجماع سازي جهاني در حوزه موضوعات مربوط به توسعه كه با برنامه ها و تحقيقات خود به توسعه كشورهاي در حال توسعه كمك كرده است گفت: قدرت ما در تعداد ما نيست بلكه در وحدت و همبستگي ماست.
قائم مقام وزير صنعت ،معدن وتجارت در امور كسب وكار افزود: براي رسيدن به اين هدف گروه 77 نيازمند يك راهبرد بلند مدت و داشتن صداي واحد است و اين تنها راه موفقيت كشورهاي در حال توسعه مي باشد.
در پايان اين نشست گروه 77 طي اعلاميه اي با اظهار نگراني و رد تحريم ها واقدامات يكجانبه اقتصادي اعمال شده عليه كشورهاي در حال توسعه خواستار اقدام فوري جامعه بين المللي براي مقابله و رفع اين اقدامات شد.
گروه 77 شامل حدود 135 كشور در حال توسعه مي باشد.سيزدهمين كنفرانس آنكتاد از 21 تا 26 آوريل 2012 در دوحه قطر برگزار مي شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =