محمد‌رضا باهنر تاکید کرد رئیس مجلس نهم را باید نمایندگان مجلس نهم انتخاب کنند.

به گزارش خبر‌آنلاین محمد‌رضا باهنر دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره ویژگی‌های مجلس هشتم و برخی تلاش‌ها برای ریاست مجلس آینده، گفت: در خصوص انتخاب رئیس‌ مجلس آینده این یک از اقدام‌های طبیعی است که افراد و گروه‌های مختلف تلاش‌هایی را به صورت علنی و غیر‌علنی آغاز می‌کنند ولی بنده معتقد هستم رئیس مجلس نهم را باید خود نمایندگان مجلس انتخاب کنند.
وی در خصوص نامزدهایی به جز حداد عادل و لاریجانی گفت: آقای ابوترابی و آقا‌تهرانی جز گزینه‌های مطرح در این زمینه هستند.
دیگر اظهارات محمدررضا باهنر به شرح زیر است:
·         اینکه مجلس هشتم چه میزان موفق بوده را باید از مردم سوال کرد اما شخص بنده به عنوان کسی که شش مجلس را تجربه کرده است معتقدم مجلس هشتم در بعد قانون‌گذاری موفق بود و شاید قانون برنامه پنجم توسعه یکی از بهترین‌ قانون‌های تصویب شده در این مجلس هست.
·         آنقدر به قانون برنامه پنجم توسعه ایمان دارم که فکر می‌کنم اگر مجلس نهم همت کند و این قانون را به صورت جامع و مانع نظارت کند برای مجلس نهم کفایت می‌کند.
·         در مجلس هشتم نظارت نیز سازمان یافته شد و ما ماهانه به نمایندگان و دولت درباره عدم اجرای قوانین گزارش می‌دادیم.
انتخابات ریاست جمهوری و بازگشت اصلاح‌طلبان
·         ما در چارچوب قانون اساسی با توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب درباره جذب حد‌اکثری و دفع حد‌اقلی از ورود افراد استقبال می‌کنیم و از اینکه نظام افراد پرخاشگر و اپوزیسیون داشته باشد لذت نمی‌بریم.
·         شخصاً معتقد نیستم اصلاح‌طلبی مترادف با فتنه هست.
·         در فتنه سال 88 کسانی که این کار را کردند خودشان بیشترین ضربه را در این زمینه خوردند و هر زمان که بخواهند این اشتباه را جبران کنند دیر نیست.
·         اگر گروهی به دنبال این هستند که همه اصلاح‌طلبان را جزو فتنه‌گران بدانند ما این را قبول نداریم و معتقد هستیم که هر‌کس موضع خودش را مشخص کند و در چارچوب قانون اساسی فعالیت کند، نظام از او استقبال می‌کند.
·         فضای چندصدایی به نفع انقلاب است.
·         بازگشت اصلاح‌طلبان بستگی به همت و شجاعت آنها دارد اگر به خطا‌های خود اعتراف کنند.
·         فکر می‌کنم کسانی که می‌خواهند به عرصه سیاسی بیایند باید گذشته را جبران کنند و توهم تقلب را پس بگیرند.
مقدمات فاز دوم هدفمندی یارانه
·         در قانون بودجه چارچوب‌های این امر مشخص شده و ما اختیارات وسیع را به مجری در این زمینه داده‌ایم.
·         دولت اگر بخواهد فاز دوم را اجرا کند باید در لایحه بودجه 4 ردیف شامل میزان درآمد، هزینه‌های پرداخت ‌شده به خانوار‌ها، هزینه‌های مربوط به حمایت از تولید و هزینه‌های ناشی از گران شدن پروژه‌های دولتی را در بودجه بیاورد بنابراین در چارچوب قانون بودجه سقف سال 90 خود را پر کرده است و برای 2 ماه اول سال جاری هم براساس مصوبه مجلس قرار شد دولت در دو ماه اول سال مانند گذشته عمل کند.
·         فکر می‌کنم بعد از ارسال گزارش تلفیق به صحن علنی مجلس بودجه را به مجلس ابلاغ کنیم که در آن هم وضعیت بودجه و هم موضوع هدفمندی و تعداد گام‌های دولت در این زمینه مشخص شده است.
·         ما در این زمینه نظرات دولت را خواهیم گرفت و با یک تفاهم در آن چارچوب این قانون را اجرایی می‌کنیم البته در این زمینه دولت در فاز اول در زمینه حمایت از تولید به درستی عمل نکرد و بخشی از پول درآمد هدفمندی یارانه‌ها از محل استقراض از بانک مرکزی بود که این عمر موجب تورم شد.
استیضاح وزیر کار و دور خوردن مجلس
·         استیضاح‌کنندگان معتقد بودند که آقای مرتضوی فردی دارای حاشیه است و تخصص و تجربه لازم را برای مدیریت یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های کشور ندارد.
·         درباره بازگشت یا عدم بازگشت آقای مرتضوی به سازمان تامین اجتماعی در روز‌های اخیر اخبار متنوعی وجود دارد ولی آقای مرتضوی به استیضاح‌کنندگان اعلام کرده بود که بنده سرکار حاضر نمی‌شود و خبری هم که من دارم این است که ایشان به سر کار نرفته‌اند.
·         اگر مرتضوی در محل کار خود حاضر شود استیضاح‌کنندگان احتمالاً آن را دوباره مطرح می‌کنند ولی باید آنها به این موضوع توجه کنند که اگر بخواهند استیضاح به نتیجه برسد 6 تا 7 روز بیشتر فرصت ندارند.
دیدگاه الهام درباره برخی اعضای مجمع تشخیص
·         درباره اظهارات ایشان[آقای الهام] خودشان باید پاسخگو باشند ولی اگر بخواهیم با این شوخی کنیم باید بگوییم ایشان باید خودشان هم عضو مجمع باشند و حداقل 26 نفر از نامزد‌های انتخابات هم که اکثریت از جبهه پایداری هستند باید عضو مجمع تشخیص باشند ولی تمام مساله این نیست.
·         دقت به بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع تشخیص در دوره جدید به اندازه کافی برای آقای الهام و امثال ایشان کفایت می‌کند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    مرتضوی به سر کار خود برمیگردد . نمایندگان از استیضاح وزیر باز میمانند و عمر مجلس تمام میشود! آقای حداد عادل هم بخاطر وساطت برای مرتضوی و فریب خوردن از وی از ریاست مجلس باز میماند !
  • رزمجویی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    آقای باهنر در حالی عملکرد مجلس هشتم را خوب می داند در حالی که همین جریان مرتضوی برای بی کفایتی مجلس هشتم کافی است. در ثانی قوانینی که اجرا نمی شود و مجلس هم نمی تواند محکم در برابر آن ایستادگی کند به چه درد مردم بیچاره می خورد.
  • ali RU ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    373 8
    کجای این خبر به آقای ربط داشت که تیتر میزنید،برای اینکه مصاحبه با ایشان را کسی بخخواند از اسم آقای خاتمی سوء استفاده نکنید. بدبختی این است که ایشان هم (باهنر) برای ورود دیگران شرط میگذارند.
  • بدون نام US ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    اصلاح طلبان اشتباهی نکردند که بخواهند اعتراف کنند. این شمایید که با حمایت های بی جایتان از رییس دولت، مملکت را ورطه های خطرناکی کشانده اید.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      63 11
      درسته
    • هادی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      16 4
      احسنت
    • محمودي IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
      10 5
      اشتباه مي كنيد. درود بر مخالف من
  • بدون نام US ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    289 9
    مردم خودشان تعیین میکنند چه کسی کاندید شود و چه کسی رییس جمهور شود. نیازی به اظهار نظر شما نیست آقای با هنر.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      6 3
      مردم تعیین می کنند چه کسی کاندید شود ؟
    • سجاد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      19 3
      با نظر شما موافقم اقای باهنر صلاحیت اظهار نظر ندارند
    • سحر IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      17 4
      مردم!!!!!!!!!!!!!
  • امیرسالار IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    257 8
    وساطت برای مرتضوی زشت ترین کاری هست که کسی میتونه انجام بده.و بعد اینکه مملکت به وضعی افتاده که هر کس بیاد 4 سال باید فقط دنبال هزینه های و فاکتورهای گم شده بگرده
  • بدون نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    بنظر میرسد وزنه اصلاح طلبان را در تهران سنگین تر از بقیه تشخیص داده اند و از اینرو روی جلب آرای اصلاح طلبان حساب باز کرده اند.
  • ناصر جانباز 70 % IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    جناب آقای باهنر ، کجای مجلس هشتم موفق بوده است/؟ تمام قوانینی که در دوره های قبلی که به حق برای خانواده های ایثارگران مصوب شده بودند ، با کمال تاسف مجلس هشتم آنها را حذف کرد . چرا چون مجلس هشتم اراده ای برای تصویب قوانین برای خانواده های ایثارگران ندارد. و از نظر من مجلس هشتم برای ایثارگران مرده است
  • هادی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    امروز تمام وقت مجلس برای نحوه زیر سئوال بردن رئیس جمهوررا برسی کردند وشاید بیشتر وقت این مجلس مانند استیضاح مرتضوی بدین ترتیب گذشت ، عزیزان هنوز متوجه نشده اند احمدی نژاد یا خاتمی یا هاشمی و یا حتی بروند قویترین مدیران را از ماوراء طبیعت ! پیدا کنند وبیاورند ، در سیستم اداری وقوانین موجود اقتصادی کشور نمی تواند بهتراز این کار کنند .این مجلس کدام قانون مانع کسب وکار مردم مانند کار ، بیمه ، تامین اجتماعی ، مالیات ها و.... را رفع کردند ؟. مجلس هم باید سازو کارها واختیاراتش در جهت فقط نظارت و تصویب قوانین مهم ومادر تغییر یابد . حتی بودجه هم باید از اختیارات مجلس خارج شود وفقط بربرنامه اولویت بندی های دولت نظارت نماید.
  • محمد غفور IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    85 3
    این خبر چه رابطه ای با آقای خاتمی داشت ؟متاسفم از خودم ومردم ......!!!!!! خواهش میکنم شعور مردم را را بازی ندید بهترین قضاوت بعد از خدااز طرف مردم است . انتظار نداریم با تیتر خاصی ما را مجبور به خواندن گزارشهای دیگر کنید .کار شما مصداق گندم نمای جو فروش است . خیلی کار زشتی است .حتما" این نوشته را بذارید وسانسور نکنید . ضمن اینکه من همیشه خبرهای شما را مطالعه میکردم ودوست داشتم . لطف کنید تلاشتون بر این باشه تا مخاطبین به شما اعتماد بیشتری پیدا کنند.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    4 0
    شماکه نماینده ملت هستیدنتوانستیدحق ملت روبگیرین فقط زمان انتخابات پیداتون میشه جریان مرتضویی،استیضاح وزیراقتصاد،سوال ازرئیس جمهوراین ازموفقترین عملکرداتون بوده لطفابه افکارعمومی احترام بزارین................ خبرآنلاین مردونه کامنت ماروبزار
  • بدون نام CH ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    3 0
    چرا فک میکنید هرچی بگی درسته نکنه نعوذبالله معصوم هستی؟
  • رضا-كرمانشاه IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    7 1
    جناب آقاي باهنر،اصلاح طلبان اشتباهي نداشتند بلكه پيش بيني اين چنين روزهايي را مي كردند كه احمدي نژادها مملكتمان را اينگونه كنند كه كردند.ما هنوز هم بر همان عهديم كه بستيم و سبز هستيم و سبز خواهيم ماند
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    9 1
    بازگشت اصلاح طلبان بیشتر به سود کشور و نظام است تا خود اصلاح طلبان. سیاست عرصه گفتگو و تفاهم و اجماع است و برای وارد عرصه شدن بسترها و شرایطی دوجانبه لازم است.
  • باران شب IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    3 9
    مجلس به جای طرح سوال از رییس جمهور زود تر بودجه 91 رو تصویب کنه سال تمام شد اینجوری باید باید بودجه رو برا 92 تصویب کنه دولتم امسال باید ....!
  • مهدي IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    77 8
    از نظر من فتنه گران همان باعثان گراني و بيكاري واختلاسهاي مكرر وميلياردي وحاميان انها هستند
  • محمد علی HK ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    89 21
    به نظرم اگر آقای خاتمی در انتخابات آینده شرکت کند به نفع کشور می باشد
    • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      10 9
      به نظرم آقاي خاتمي اگر لطف كنند كانديداي رياست جمهوري آتي را بدون شرط قبول كنند هم به نفع ملت و هم به نفع نظام خواهد بود .
  • بازی IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    46 3
    از آقای حداد بعید بود که وارد بازی دو سر باخت طیف دولت با طعمه مرتضوی شود. در صورت کنارگیری مرتضوی و عدم استیضاح وزیر ، آقای حداد به جهت اقناع مرتضوی به استعفاء به داشتن رابطه حسنه با متهم کهریزک و در شرایط فعلی ، وزن سیاسی آقای حداد تقلیل و تبعات آن در ریاست مجلس بعدی گریبانگیر وی در افکار عمومی و نمایندگان منتخب خواهد شد.در نهایت ؛ موضوع انتصاب مرتضوی یک بازی سیاسی حساب شده جهت تامین منافع طیف دولت در بخش های مختلف ، بسیار زیبا طراحی شده است و شایان تقدیر است.
  • مهدی KW ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    12 2
    من خودم از کسانی بودم که دو دوره به احمدی نزاد رای دادم و همیشه از خاتمی انتقاد می کردم اما تمام اتفاقاتی که این چند سال بخصوص پس از انتخابات افتاد را بررسی کردم و انصافا پیش وجدان و خدای خودم از گذشته و روش تفکرم ودفاعیاتی که از اصولگرایان طی این سالها کردم شرمنده شدم و در وضعیت کنونی فردی دلسوز تر و انقلابی تر از خاتمی در ایران سرغ ندارم و از اقای باهنر می خواهم که بیشتر از این دیگر نطق نفرمایند و ملت را با رفتارهای حق به جانب خود سردرگم نکنند از خبر انلاین هم خواهش می کنم اگر این کامنت را نمی گذارند حداقل برای اقای باهنر ارسال کنند که دلم از این اقا که فقط خون است خدا ان شاا.. ایشان را هدایت فرماید
  • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    27 2
    ]قای خاتمی اگر برگردد به درخواست ملت ایران که اورا بیش از هرکس دیگر دوست دارند بر می گردد
    • سید IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
      3 31
      هرچه از دست آقای خاتمی در 8 سال کشیدیم برای هفتاد پشتمان بس است تمام رشته های مردم را پنبه کرد یک نمونه آن فقط مسئله هسته ای که خدامیداند ایشان چگونه میخواهد جواب خونهایی که بچه های مردم این سرزمین داده اند را بدهند
  • فريبرز HU ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    28 2
    حداقل ما در دوره اصلاح طلبان زندگي با ثبات تر داشتيم