اصلاح روند سوال از رئیس​جمهور محور اختلاف نظر معاون پارلمانی دولت و طراحان بود.

به گزارش خبرآنلاين، محمدرضا ميرتاج​الديني مهمان امروز مجلس بود تا با بند بند طرح اصلاح روند سوال از رئيس​جمهور مخالفت کند. او که با منع کاهش تعداد امضاهاي طرح اين سوال در جريان بررسي آن در مجلس مخالف بود با اين پاسخ علي مطهري مواجه شد که مي​گفت «وقتي قدرت متمرکز در اختيار دولت است، بايد مانع از اعمال فشار دولت به نمايندگان شد.»
اما معاون رئيس​جمهور تاکيد داشت که در هيچ کجاي دنيا، سوال از رئيس​جمهور منجر به استيضاح وي نمي​شود و اين بخش از طرح مجلسيان، افراطي و در راستاي تقابل بيشتر با دولت است. ميرتاج​الديني با بيان اينکه هر سوال از رئيس​جمهور اگر منجر به راي گيري و ارجاع به قوه قضاييه شود، يک گام دولت را به سقوط پيش مي​برد، طراحان سوال از رئيس​جمهور را به توجه به فرامين رهبري انقلاب دال بر عامل با دولت فراخواند.
بار ديگر مطهري پشت تريبون رفت و در پاسخ به وي گفت: ابزار مجلس در مقابل اعمال خلاف قانون دولت، چه مي​تواند باشد؟ دولت اگر فکر کند هر تعداد از قانون را اجرا نکند، مشکلي پيش نمي​آيد، مجلس صرفا يک جايگاه تشريفاتي مي يابد.
نماينده تهران با تاکيد بر اينکه با يک بار سوال از رئيس جمهور ، رئيس​جمهور به سوي استيضاح نمي​رود و اين کار نيازمند 6 بار راي گيري از نمايندگان و اثبات قانع کننده نبودن اظهارات وي است، افزود: خودتان مي دانيد که سوال از رئيس​جمهور چه کار سختي است. اين کار واقعا يک ادم بيکاري مثل من مي​خواهد تا 8 ماه الي يکسال وقت بگذارد، امضا جمع کند و تا مرز استعفا هم پيش برود تا يک بار سوال انجام شود! از اين رو برگزاري دو بار سوال از رئيس جمهور در يک دوره مجلس هم کار بسيار سختي است چه برسد به شش دوره که منجر به استيضاح شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    85 5
    آقای میر تاج الدینی نگران نباشید از تنور این مجلس آبی گرم نمی شود
  • بدون نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    51 4
    مطهری یک نماینده واقعی مردم است نه بقیه که از حقوق بازنشسته ها هم نمی توانند دفاع کنند چه برسد حقوق کل ملت .مثل قضیه استیضاح وزیر اقتصاد.بنظر من این نماینده ها حقوق بگیر خانه ملتند نه نماینده ملت. خبر انلاین نظرم منتشر کن.
    • بدون نام US ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      26 4
      اره داداش حرفت درست اگه تو مجلس ما 5 نماینده مثل مطهری و توکلی داشتیم اینهمه تخلف اشتباه و تورم نداشتیم
  • رضا IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    0 2
    بجای این بازی های سیاسی و جنگ های قدرت به فکر این مردم و رفع مشکلات اقتصادی که گلوی مردم رو فشار میده باشید.خودتون رو بذارید جای دولت طرحی ارائه بدید (مجلسی ها) که چطور میتونید تحریم ها را خنثی کنید نه اینکه بگید مشکل مشکل !!!! استیضاح رئیس جمهورم فقط به غربی ها می فهمونه که با فشار بیشتر فاصله و اختلاف روئسای نظام بیشتر و بیشتر میشه و بدیهی است که باز مردم باید فشار های سیاسی و اقتصادی رو تحمل کنند. اقای مطهر عزیز بجای فکر کردن برای بچالش کشیدن و رئیس جمهور لطفا کوچک طرحی هم برای رفع مشکلات اقتصادی ارائه دهید ببینیم چیزی در چنته دارید ویا فقط ..... است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    2 1
    شما معاون رئس جمهور باشید بایدم موز از کیلوئی 1300تومان یک شبه بشه 4000تومان .!!!!!! تا حا لا موز 4000تومانی خریدی ؟؟؟