۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰

کیهان در گفت‌وگویی با احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش نوشت:

* اگر رژیم صهیونیستی را مورد کنکاش قرار بدهیم، متوجه می شویم ارتش آنها، ارتشی است که روحیه خود را ازدست داده و به طور خیره کنند ای تحقیر شده است. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی، مدل کوچک شده ارتش آمریکاست و در همه زمینه های مخابراتی، زمینی، هوایی و دریایی، از تجهیزات، تکنیک و تاکتیک آمریکا پیروی می کند. احساس من این است که اگر سردمداران اسرائیلی ندای حمله سر می دهند، به جهت روحیه بخشی به ارتش خود است. یکی دیگر از دلائل این اظهارات بی جا، فرافکنی است. رژیم صهیونیستی، با چالش های فراوانی به لحاظ سیاسی و این روزها اقتصادی دست به گریبان است و بحث ایران و توان هسته ای ما را مطرح می کنند تا نگاه ها به این سمت معطوف شود و به لحاظ بین المللی نیز ضعف خود را بپوشانند.
* یکی از نظریاتی که وجود دارد، آن است که گفته شده اگر دموکرات ها احساس کنند در انتخابات آتی پیروز نخواهند شد، فرار به جلو خواهند داشت و این فرار به جلو به صورت یک جنگ طراحی می شود. چون تجربه نشان داده رئیس جمهور زمان جنگ، در دور بعد نیز انتخاب خواهد شد. ولی شرایط داخلی آمریکا، اجازه چنین ریسک سنگینی را نمی دهد. بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر بحران های اجتماعی و اقتصادی و تلفاتی که آمریکایی ها خارج از مرزهای خودشان دارند، چنان ضعف روحیه ای را برای سربازان شان به ارمغان آورده که توان مبارزه و جنگ را از آنها سلب کرده است.
*نه جامعه جهانی با حمله موافق است؛ نه ارتش امریکا به لحاظ روانی آمادگی چنین جنگی را دارند. از طرفی نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار و آمادگی هستند . وضعیت داخلی آمریکا حالت بحران زده دارد و به علت مشکلات زیاد، با حمله موافق نیست این در حالی است که وضعیت داخلی ایران برخلاف آمریکا، کاملا منسجم و متحد و آماده و ایستاده پشت سر رهبری است و ندای آنها شعار از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن است. بنابراین احتمال این که آمریکا بخواهد جبهه جدیدی را بازکند، متصور نیست. بهرحال این تحلیل استراتژیک ماست ولی از جایگاه یک نظامی و به عنوان یک مسئول نظامی، من همیشه تهدید را جدی و نزدیک قلمداد می کنم. وظیفه خود می دانم که این تهدیدات را رصد دائمی داشته باشم و با توجه به شرایط و متناسب با این تهدیدات، خودم و سازمان خود را آماده کنم.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    47 13
    عجب تحليلي
  • محمدرضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    29 12
    یکی از دلایل اصلی عدم حمله آمریکا: وحشت دائمی از نام ایران-از جوانان غیور ایران و نیز از ملت سرافراز ایران چو ایران نباشد تن من مباد
    • بدون نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      6 1
      قبول ندارم.جوانان همه کشورها کهن و با فرهنگ وطن پرست هستند. دلیل اصلی را باید در نیاز آمریکا به یک ایران با ثبات دانست.یک ایران درگیر جنگ و بی ثبات تمام خاورمیانه و بخشی از آسیا و اروپا را دچار چنان تلاطمهایی خواهد کرد که هیچ انسان عاقلی چنین حماقتی را نخواهد کرد. به نظر من اوباما بر عکس جورج بوش پسر انسان عاقلی است.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    15 1
    عجب
  • امید IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    5 2
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ( امام خمینی )