فارس نوشت:

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرار نبود کالاهای اساسی افزایش قیمت داشته باشد، خطاب به مسئولان توصیه کرد که قدر این مردم را بدانند، خدمتگزار آنها باشند و برای رفع گرانی‌ها راه حل اساسی بیاندیشند.
وی درباره گرانی‌های اخیر و فشار ناشی از آن بر مردم، گفت: بخشی از این گرانی مربوط به مسائل اقتصاد جهانی و بخش دیگر ناشی از سیاست‌های اقتصادی داخل کشور است. سود وام‌هایی که بانک‌ها به مردم می‌دهند نباید زیاد باشد تا به آنها فشار وارد نشود لذا دولت باید در این زمینه دقت ویژه‌ای داشته باشد.
آیت‌الله ممدوحی توجه دولت به تولیدات داخلی را یکی دیگر از راه‌های کاهش قیمت‌ها برشمرد و متذکر شد: این امر اگر با افزایش کیفیت و کاهش قیمت‌ها همراه شود موثر خواهد بود.
همچنین رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس تزریق نقدینگی و سوءمدیریت 2 دلیل اصلی گرانی‌های اخیر برشمرد. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص گرانی‌های به وجود آمده در کشور اظهار داشت: دلیل گرانی‌ها 2 مسئله است؛ یکی از این مسائل تزریق نقدینگی است که در طول سال انجام می‌شود و در فصول خاصی از سال آثار خودش را بروز می‌دهد.
وی اظهار داشت: سوءمدیریتی که در مسئله ارز و سکه داشتیم، آثارش را در بالا بردن نرخ طلا و ارز نشان داد البته اثر این موارد یک باره بروز نمی‌کند بلکه کم کم خودش را نشان می‌دهد.
رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس اظهار داشت: وقتی قیمت ارز نزدیک به 2 برابر شد، اثر آن حالتی انتشاری دارد یعنی اول به سراغ کالاهایی می‌رود که متکی به واردات و ارز است و بعد کم‌کم به سمت کالاهایی سوق پیدا می‌کند که ربطی به واردات و ارز هم ندارد.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    6 0
    اقتصاد مثل زنجیر بهم پیوسته است. اگر یک قسمت آنرا دستکاری کنید به سایر قسمت ها تسری پیدا می کند. حالا متوجه شدید که چرا آقای خاتمی این هدفمندی را اجرا نکرد؟ چون شرایط زیربنایی کشور در امر تولید را برای اجرای این طرح کافی نمی دید. وقتی با متخصص مشورت کنی و به فکر رفاه مردم باشی به جز تصمیم آقای خاتمی هیچ تصمیم دیگری نمی توانی بگیری.
  • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    0 0
    الآن دیگر مساله، مساله فرار مغزها نیست بلکه مساله ماندن يك دسته اقليت است