پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشت:

سخنگوی اقتصادی دولت سیاست ارزی دولت را در سال 91، حفظ نرخ ارز دولتی و تعدیل تدریجی قیمت ارز در بازار غیر رسمی اعلام کرد. سیدشمس‌الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت  اظهار داشت: در سال 1391 یقیناً سیاست مدیریت ارزی را دنبال خواهیم کرد و سعی می‌کنیم عدد 1226 تومان را در بخش ارز حفظ کرده و نرخی را که حتی در بازار غیررسمی شکل گرفته، تعدیل کنیم.

 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: باید فعالان اقتصادی افق قابل برنامه‌ریزی را برای فعالیت‌های خود داشته باشند.

وی در ادامه گفت: البته شیوه اجرای این سیاست با توجه به مجموعه عوامل در مقایسه با سال 1390 به ویژه نیمه اول و سال 89 تفاوت خواهد داشت.

حسینی اضافه کرد: با تغییر حضور بانک مرکزی در بازار ارز و شیوه حضور آن در آخرین ماه‌های سال گذشته، مشخص شد می‌توان با سیاست‌های دیگری بازار و یا به عبارتی نیازهای ضروری و واقعی را تحت پوشش قرار داد، همین سیاست نیز در سال جدید دنبال می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: در واقع آن چیزی که در سال 91 دنبال خواهیم کرد، این است که نیازهای اساسی و ضروری کشور، چه در بخش خانگی و مسائل مربوط به معیشت مردم و چه در بخش صنعتی، تولیدی، زیر بنایی و بخش‌های این‌چنینی با نرخ ارز مناسبی تامین کنیم.

 

وی، حمایت مجموعه دولت از این سیاست و از برنامه‌های بانک مرکزی را در سال 91 یادآور شد و گفت: در سال جاری سعی می‌شود انعطاف‌هایی نیز در بازار ایجاد کنیم تا بازار غیر رسمی هم ساماندهی شده و فعالان این بازار در قالب ارز مدیریت شده از سوی دولت، فعالیت‌های خود را انجام دهند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نيما IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    15 3
    اگر بانك مركزي همگام با تخصيص ارز 1226 توماني براي كالاهي اساسي و صنعتي ارز را با نرخ كمي كمتر از بازار آزاد در بازار تزريق نمايد. ( مثلا" حدود 20 تا 50 تومان زير قيمت بازار ) به مرور زمان خواهد توانست نبض بازار را تحت اختيار گرفته و سفته بازي را از رونق انداخته و در مدت زماني در حدود 4 تا 6 ماه قيمت ارز آزاد را در بازه قيمتي حدود 1300 تا 1400 تثبيت نمايد. اين روش به صورت خودكار سفته بازان ارزي را از صحنه اقتصادي كشور خارج كرده ودر عين حال درآمد حاصل از فروش اين ارزها در اين بازه زماني عايد كشور خواهد شد .
  • بدون نام CA ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    31 1
    اقای وزیر تو رو خدا شما نظر ندی بهتر نیست ؟ دوباره شما نظر دادی دلار گرون شد!