مصطفی هاشمی طبا می گوید اصلا نباید نگران بحث انگشت نگاری در المپیک بود.

میثم بهرامی: رئیس اسبق سازمان ورزش و کمیته ملی المپیک ایران در گفت و گویی با خبرآنلاین ؛ درباره موضوع انگشت نگاری از مقامات ایرانی در بازی های لندن گفت:« ببینید من یک موقعی می خواستم بروم سالت لیک سیتی آمریکا ، گفتند به محض ورود به بازی ها از شما انگشت نگاری می کنیم. من آماده بودم از هواپیمایی که از فرانکفورت به آمریکا می رفت پیاده بشوم و داشتیم مذاکره می کردیم و در نهایت برای ما تخفیف قائل شدند و مشکل حل شد و من رفتم. راستش اصلا نباید روی این مسئله که حساسیت داشته باشیم . الان دیگر انگشت نگاری چیز مهمی نیست. خیلی نباید بزرگش کنیم. الان در خیلی از کشور ها با اسکن چشم این مشکل را حل کردند و در قوانین شان این وضعیت آمده است. این نکته ای که می گویم درباره مسئله ورزشکاران است که به هر حال باید در المپیک حاضر باشند . البته فکر می کنم مسئولان برگزاری مسابقات خیلی مشکلی برای ورود ورزشکاران ایجاد نکنند و آنها بتوانند بی انگشت نگاری در دهکده بازی ها حاضر شوند.»
تنها مقام ایرانی که سابقه عضویت در کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک را داشته درباره احتمال انگشت نگاری از عالی ترین مسئولان اجرایی حتی روسای جمهوری ،گفت:« در آن مورد دیگر مقامات سیاسی که می روند به بازی ها باید هماهنگی لازم را انجام بدهند. اگر مشکل حل شد که رئیس جمهور به این بازی ها بروند اما اگر حل نشد ، می شود از این سفر منصرف شد. حالا حضور رئیس جمهور در المپیک یا پارا ، عرفی رایج نیست. معمولا اگر کسی رئیس جمهور یک کشوری به المپیک برود در بازی ها به عنوان یک تماشاگر ویژه محسوب می شود و حضوری تشریفاتی دارد. نهایتا می رود روی یک صندلی می نشیند که جنسش کمی بهتر از صندلی های تماشاگران عادی است. »
او ادامه می دهد:«به نظر من بعضی وقت ها بی دلیل این قصه را سیاسی می کنیم. یک خورده از کارهای طرف مقابل هم ایضایی است و می خواهند حال گیری کنند . ممکن است آنها از دیگر مقامات ما مثل وزیر ورزش هم بخواهند انگشت نگاری کنند.وقتی روابط مان با کشوری قطع است ، این کار را می کنند. حتی وزیر ورزش هم لزومی ندارد که حتما به این بازی ها برود. اگر نرود هم اتفاق خاصی نمی افتد.اصلا معمولا روسای کمیته های المپیک در طول بازی های المپیک ، عالی ترین مقام ورزشی کشورها هستند. رئیس کمیته ملی المپیک است که آنجا اهمیت پیدا می کند. دیگر مسئولان ، همه مهمان هستند. اگر کارت داشته باشند ، کارت مهمان است. اصلا چه دلیلی دارد که بروند؟ آنجا هم که بروند باید بروند بازی تماشا کنند. حتی اگر وزیر ورزش ما برود با ژاک روگ دیدار کند هم در حد تعارفاتی ساده خواهد بود. جلساتی که ما تجربه زیادی در برگزاری های شان داشتیم و خیلی اتفاقی را به بار نمی آورد. حتی حضور این مقامات تاثیری در روحیه ورزشکاران ندارد.»
 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =