اعتراض محمدرضا عباسیان به سکوت شبکه الجزیره در برابر ظلم حاکمان آل خلیفه نسبت به مردم بحرین و نمایش فیلم «نارنجی‌پوش» برای دانش‌آموزان، اخبار فرهنگ و هنر روز سه‌شنبه است.

به گزارش روابط عمومی فیلم سینمایی «جابجا»، مهران غفوریان، مهران رجبی و شیوا خسرو مهر آخرین بازیگرانی هستند که به این فیلم سینمایی پیوسته‌اند و به این ترتیب فیلمبرداری فیلم سینمایی «جابجا» 23 فروردین‌ماه در تهران آغاز خواهد شد.
 
اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، جواد عزتی، سمانه پاکدل، افسانه چهره‌آزاد، گیتی قاسمی، پریسا رضایی، ناصر گیتی جاه و المیرا عبدی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلمنامه «جابجا» را بابک ربیعی نوشته و قصه فیلم درمورد یک آدم ساده‌ای است که با فرمانده زمان جنگ جابجا می‌شود.

اعتراض محمدرضا عباسیان به شبکه الجزیره
 محمدرضا عباسیان، فیلم مستند بلند «مدرسه» را که به موضوع جنگ بوسنی و کشتار مسلمانان این کشور می‌پردازد، به علت سکوت شبکه الجزیره بر جنایات حاکمان آل خلیفه علیه مردم مظلوم بحرین از جشنواره فیلم مستند الجزیره خارج کرد.
 
وی در بخشی از نامه خود نوشته است: « با همه احترامی که برای شما و سابقه پرارزش فرهنگی و مبارزاتی شما قائلم، اما در اعتراض به سکوت شبکه الجزیره بر جنایات حاکمان بحرین، فیلم مستند «مدرسه» که توسط هیئت انتخاب جشنواره برای حضور در بخش مسابقه فیلم‌های مستند بلند دوره هفتم (2012) جشنواره الجزیره برگزیده شده را از این جشنواره خارج می‌نمایم و خواهشمندم طبق قوانین دستور دهید از نمایش این فیلم در جشنواره خودداری شود.»
 
نمایش فیلم مهرجویی برای دانش آموزان
به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدعلی حجازی مدیر امور پردیس‌های شهرداری تهران در خصوص اکران فیلم «نارنجی‌پوش» گفت: «این فیلم از روز سه‌شنبه 22 فروردین ماه اکران خود را در گروه قدس و در سینماهای ملت، آزادی، زندگی ، قدس و تماشا آغاز کرده و از روز چهارشنبه دیگر پردیس های شهرداری نیز به اکران آن افزوده خواهد شد

حجازی در خصوص افزودن این فیلم به طرح زنگ سینما اظهار داشت: «با توجه به اینکه فیلم «نارنجی‌پوش» در سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به کسب جوایز متعدد از جمله جایزه ویژه وزارت آموزش و پرورش در بخش تجلی اراده ملی جشنواره شد، همزمان با اکران فیلم در سینماهای تهران نمایش آن در طرح زنگ سینما نیز آغاز می شود و دانش آموزان می‌توانند برای تماشای این فیلم به سینماها بروند.»
 
وی همچنین تصریح کرد پیش از این بیست فیلم در این دوره از زنگ سینما اکران شده است.
 
تصویربرداری فیلم داستانی «آغازسال» به پایان رسید
روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد: «آغاز سال» فیلمی سورئال با نگاهی شاعرانه است و سورئالیسم نهفته در این اثر را نه در فرم و زیبایی شناسی پلان‌ها، بلکه باید در محتوا و مضمون آن جستجو کرد. ضمن اینکه در تصویربرداری این فیلم که تمامی نماهای آن داخلی است، تا حد امکان سعی شده که فضا و نور حاکم بر صحنه، احساسی طبیعی از یک خانه را در بعدازظهر داشته باشد.
مدت زمان نمایش این فیلم 30 دقیقه و خلاصه داستان آن به این روایت است: خانواده‌ای در تدارک برگزاری مراسم سال جدید هستند که در پی بروز حادثه‌ای، همه چیز در هم می‌ریزد...

 
«من یک مزدور سفید هستم» در جشنواره اماراتی

به گزارش روابط عمومی مستند «من یک مزدور سفید هستم»، این فیلم به کارگردانی طاها کریمی در اولین حضور بین‌المللی خود با حضور این فیلمساز جوان ایرانی، در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم خلیج فارس در امارات به نمایش درمی‌آید.



این جشنواره با نمایش فیلم‌های بلند سینمایی و مستند، کوتاه داستانی، انیمیشن« مستند و تجربی از کارگردان کشورهای مختلف منطقه در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی در روزهای 22 تا 28 فروردیم ماه جاری (10 تا 16 آوریل) در شهر دبی در امارات متحده عربی برگزار می‌شود.
 
مستند بلند «من یک مزدور سفید هستم» روایت مردی قابل تأمل به نام سعید جاف است که در عملیات نسل‌کشی کردهای عراق تحت عنوان انفال توسط رژیم بعث به ریاست صدام حسین؛ فرمانده یکی‌ ازگردانها بوده است. وی معتقد است که جان هزاران نفر را از مرگ حتمی نجات داده و اکنون خود را بی‌گناه می‌داند.
 
58246 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =