سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد آنفلوآنزای جدید سیار با آنفلوآنزاهای فصلی شایع تفاوت دارد، نسبت به آنها افراد جوان بیش‌تری را می‌کشد و معمولاً سرعت کشتن آن بسیار بالاست.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: آنفلوآنزای جدید موسوم به H1N1 بسیار با آنفلوآنزاهای فصلی شایع تفاوت دارد، نسبت به آنها افراد جوان بیش‌تری را می‌کشد و معمولاً سرعت کشتن این نوع از آنفلوآنزا بسیار بالاست.

بازبینی تحقیقاتی که در طول هفت ماه گذشته انجام شده است نشان می‌دهد این نوع از آنفلوآنزا معمولاً علائم بیماری را در حد متوسط در فرد مبتلا به وجود می‌آورد، اما در موارد معدودی این علائم می‌تواند بسیار شدید و غیر معمول باشد.

دکتر نیکی شیندو از سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: پزشکان نیز تأیید کرده‌اند زمانی که علائم این بیماری در فردی شدید باشد روند بیماری بسیار با آنفلوآنزاهای معمول فصلی تفاوت پیدا کرده و می‌تواند بیمار را با مشکلات جدی روبه رو کند.

آنفلوآنزای خوکی در ماه ژوئن سال جاری به عنوان یک بیماری همه‌گیر شناخته شد و به سرعت در سطح جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در نهایت از شمارش تعداد افراد مبتلا به این بیماری صرف نظر کرد، که یکی از دلایل آن نبود آزمایش‌های رسمی برای تشخیص همه افرادی بود که به این بیماری دچار می‌شدند.

دکتر آن شوچات از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این باره گفت: تاکنون 86 نفر در کشور آمریکا به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای خوکی جان خود را از دست داده‌اند که اکثرا بین 5 تا 17 سال سن داشتند.

در موارد شدید، وضعیت عمومی بیماری در فاصله زمانی بین 3 تا 5 روز بسیار حاد می‌شود. سرعت تأثیر بیماری در این گونه موارد به قدری زیاد است که فرد مبتلا در کم‌تر از 24 ساعت نیاز به مراقبت‌های ویژه پیدا می‌کند.

در حال حاضر در بعضی از مناطق کشور آمریکا بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها پر شده است و تعدادی از بیمارستان‌ها توانایی ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه را به بیماران خود ندارند.

معمولاً آنفلوآنزاهای معمولی بینی و گلوی فرد بیمار را مورد حمله قرار می‌دهند، اما آنفلوآنزای خوکی به اعماق بدن انسان نفوذ کرده و شش‌ها را هدف قرار می‌دهد. به همین دلیل این ویروس در بعضی از موارد می‌تواند منجر به بیماری‌ذات‌الریه در انسان شود.

در بعضی از موارد بیش از 50 درصد تخت‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها را بیماران مبتلا به آنفلوآنزای خوکی پر می‌کنند و در بعضی از مناطق این کشور حتی تخت کافی برای بستری کردن بیماران وجود ندارد.

پزشکان هنوز هم در تلاشند فاکتورهای خطرزا در مورد این بیماری را کشف کنند. چندی پیش دانشمندان پی بردند چاقی می‌تواند در بدتر شدن آنفلوآنزای خوکی مؤثر باشد. البته هنوز چاقی به عنوان یک فاکتور خطر در بیماران مبتلا به آنفلوآنزای خوکی تشخیص داده نشده است.

رویترز، 16 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =