۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵

روزنامه شرق نوشت:

مرد جوانی که به دلیل عشق به یک دختر فراری با همدستی دوستش دست به قتل زده ‌بود در دادگاه کیفری‌استان البرز محاکمه شد. 
ماموران پلیس کرج خرداد سال 88 باخبر شدند مرد جوانی که بر اثر ضربه چاقو زخمی شده‌ در بیمارستان امام‌خمینی جانش را از دست داده است. بازپرس کشیک قتل و ماموران اداره آگاهی برای بررسی واقعه به بیمارستان رفتند. آنها متوجه شدند یکی از کسانی که کیان –مقتول- را به بیمارستان رسانده توسط ماموران حراست بیمارستان در اتاقک نگهبانی نگه ‌داشته ‌شده ‌است. ماموران این جوان به نام حمید را تحویل گرفتند و برای بازجویی به اداره آگاهی کرج منتقل شد.
حمید در تحقیقات گفت این درگیری به دلیل دختری به نام مینا رخ داد و وی از مدتی قبل با مینا رابطه داشت.
متهم گفت: مینا دختر فراری بود اما از وقتی که با او آشنا شدم عاشقش شدم و تصمیم گرفتم آینده‌ام را با او بسازم. هر روز بیشتر نسبت به مینا احساس علاقه می‌کردم تا اینکه متوجه شدم یکی از دوستانم به نام جواد قصد دارد با مینا رابطه برقرار کند و مرتب سراغ او می‌رود. مینا از جواد خوشش نمی‌آمد و هرچه او اصرار می‌کرد سمتش نمی‌رفت. وقتی مینا موضوع را به من گفت خیلی ناراحت شدم، نمی‌دانستم باید چه کنم. موضوع را به دوستم حسن گفتم. حسن به من پیشنهاد کرد با جواد حرف بزنم. روز حادثه با جواد قرار گذاشتم و گفتم که می‌خواهم به دلیل تلفن‌هایی که به مینا زده ‌است با او صحبت کنم. با ماشین یکی از دوستان به نام مهرداد به محل قرار رفتیم. گفت‌وگوی من و جواد خیلی زود به دعوا کشید. کیان هم آنجا بود. او به هواداری از جواد وارد درگیری شد. دوستم برای پایان دادن به این درگیری دخالت کرد. اصلا نمی‌دانم چه شد و مهرداد چرا چاقو کشید اما دیدم که به سمت کیان رفت و با ضربه چاقو او را زد و بعد هم فرار کرد. پلیس در گام بعدی تحقیقات خود شاهدان دیگری را که در محل بودند مورد بازجویی قرار داد و آنها هم تایید کردند مهرداد ضارب بوده و او کیان را به قتل رسانده ‌است.
ماموران تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری مهرداد آغاز کردند اما موفق نشدند او را بازداشت کنند. بنابراین کیفرخواست علیه مهرداد به صورت غیابی صادر شد. بنا بر این کیفرخواست مهرداد به عنوان مباشر در قتل و متهم ردیف اول و حمید به اتهام معاونت در قتل از سوی دادسرا برای محاکمه به دادگاه کیفری‌استان البرز معرفی شدند.
نماینده دادستان کرج در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده از دادگاه خواست با توجه به فراری بودن مهرداد او را به صورت غیابی محاکمه و به مجازات قانونی برساند.  سپس اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند.
با توجه به اینکه متهم ردیف اول فراری بود حمید متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد. او اتهامش را رد کرد و گفت: قرار نبود قتلی انجام شود و من هم برای دعوا نرفته ‌بودم. قرار بود با جواد حرف بزنیم که دیگر با مینا کاری نداشته‌ باشد. حتی نمی‌خواستم مهرداد را هم با خودم ببرم چون او ماشین داشت، گفت حاضر است من را سرقرار برساند اما نمی‌دانم چرا عصبانی شد و کیان را با چاقو زد.
متهم ادامه داد: مهرداد در ماشین نشسته‌ بود وقتی من و جواد درگیر شدیم و دوستان او از جمله کیان وارد دعوا شدند مهرداد برای میانجیگری از خودرو بیرون آمد و در حین اینکه داشت ما را جدا می‌کرد چاقویی درآورد و به سینه کیان زد.
حمید در آخرین دفاعیاتش اتهام معاونت در قتل را رد و از اولیای‌دم و دادگاه درخواست بخشش کرد.
بنابراین گزارش بعد از پایان جلسه دادگاه هیات قضات محاکمه‌کننده وارد شور شدند و مهرداد را در قتل عمدی کیان مجرم شناختند و او را به قصاص محکوم کردند. این در حالی بود که حمید از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =