در شرایطی که برای نخستین بار کلیات بودجه دولت در کمیسیون تلفیق رای نیاورد، عضو هیات رئیسه این کمیسیون از تلاش برخی نمایندگان برای جلب نظر همکارانشان در خصوص رای گیری مجدد در این زمینه خبر داد.

 آنگونه که موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد و عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق به خبرآنلاین گفت: اعضای کمیسیون تلفیق با 19 رای مخالف، 15 رای موافق و و یک رای ممتنع به کلیات لایحه بودجه رای مخالف ندادند.
 این برای نخستین بار در طول تاریخ مجلس است که  کلیات بودجه دولت رای نمی آورد. بر این اساس، این گزارش به صحن علنی مجلس می آید و نمایندگان در این باره تصمیم گیری می کنند. با این حال ثروتی از تلاش برخی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق و نمایندگان دولت برای جمع آوری امضا در خصوص تجدید نظر در این خصوص خبر داد و می گوید: براساس آیین نامه کمیسیون تلفیق اگر یک سوم اعضای کمیسیون  تقاضا بررسی مجدد بودجه را کنند این موضوع بررسی می شود و باید سه چهارم نمایندگان عضو کمیسییون بدان رای بدهند.
کمیسیون تلفیق 54 عضو دارد.
براساس اظهارات عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در این جلسه رضا عبدالهی رئیس کمیسیون حضور نداشت و ابوترابی نائب رئیس کمیسیون هم این جلسه را ترک کرد و محمدرضا تابش ریاست این جلسه را بر عهده داشت.
به گفته این عضو کمیسیون تلفیق از نمایندگان دولت هم فقط ممبینی معاون بودجه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در جلسه حاضر بود و عزیزی و میرتاج الدینی معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی و پارلمانی رئیس جمهور در جلسه حضور نداشتند.
در این جلسه مجید انصاری، جعفر قادری، موسی الرضا ثروتی و ترابی به عنوان مخالف و هادی قوامی، ستار هدایت خواه و محمد حسین فرهنگی به عنوان موافق کلیات بودجه صحبت کردند ولی در نهایت کلیات لایحه با 19 رای مخالف اعضا روبرو شد.
ثروتی درباره پیش بینی اش از رای نمایندگان در صحن علنی نیز گفت: این امر بستگی به نظر نمایندگان دارد .
طبق ماده 146 آیین‌نامه داخلی مجلس، باید لایحه بودجه 91 برای بررسی کلیات به صحن علنی مجلس ارائه و رأی‌گیری شود، در صورتی که کلیات لایحه بعد از توضیحات نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی در صحن علنی رأی آورد، لایحه مجدداً به کمیسیون تلفیق می‌رود و اعضای این کمیسیون نیز بدون رأی‌گیری درباره کلیات، وارد بررسی جزئیات بودجه 91 می‌شوند اما در صورتی که کلیات بودجه در صحن علنی نیز رد شود، در این صورت لایحه به دولت عودت داده می‌شود تا قوه مجریه لایحه بودجه دیگری را تقدیم مجلس کند.
/27212
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد CH ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    63 2
    چه فرقی میکنه ؟ دولت بدون توجه به مجلس کارشو میکنه ؟ اصلن هم براش مهم نیست . میاد تو مجلس خوش و بشی میکنه و تائید میگیره .
  • بدون نام IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    60 4
    چه عجب یه بخاری بلند شد
  • علي IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    4 1
    اينها اختلافات مجلس و دولت است که با ميانجي گري بزرگترها حل ميشود . مجلس نشينها اگر راست ميگن چرا تا بحال از رييس دولت و مسئولين ديگر بابت اين همه گراني و تورم سئوال نميکنن؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر در اين مملکت زندگي نميکنن تا ببينند که چقدر تورم کمر اين قشر متوسط به پايين راکه بيش از 70% مملکت را شامل ميشوند له کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خبر آنلاين اگر اعتقاد به آزادي بيان داري اين نظر را در معرض ديد همگان بگذار
  • فرید IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    1 0
    انشاالله این تایید نکردن کلیات مربوط به صحبتهای پایان سال 90رییس جمهور با مجلس نباشد زیرا که در این پایین جامعه افراد ضعیف هنوز زنده اند و امیدوار به مجلس ودولت بعد از خدای متعال هستند.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    5 0
    دولت كاري به اين كارها نداره قانون براش مهم نيست هر كاري بخواد ميكنه
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    3 0
    راستی در بودجه 91 به مردم و مشکلات آنان و فقر و فلاکت جامعه هم توجه ای شده است !!!
  • علی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    6 1
    یکی از مهمترین کارهای مجلس بررسی بودجه پیشنهادی دولت می باشد در خبر شما آمده کمیسیون 54 عضو دارد اما اعضا رای دهنده 35 نفر هستند آیا بقیه حق رای ندارند یا آقایون کارهای مهمتر از بررسی بودجه داشتند و تشریف نیاوردند لطفا توضیح دهید
  • معین IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    0 0
    کارخوبی کردند