از تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی که در دو مرحله اردیبهشت و دی ماه سال گذشته اجرایی شد، یکسال می​گذرد.

به گزارش خبرآنلاین، سردار اسکندر مومنی رییس پلیس راهور ناجا صبح امروز گزارشی را در صحن علنی مجلس از دستاوردهای اجرای این قانون ارائه داد. به گفته وی، برای اجرای این قانون، ابتدا اموزش کاملی به پرسنل ناجا داده شد و بعد هم برای آگاهی مردم در مورد جزئیات آن، آموزش همگانی داده شد.
وی با تاکید بر اینکه در این قانون، کاهش تخلفات بوده و نه افزایش جرایم، ادامه داد:پس از اجرای این قانون، شاهد کاهش تلفات 14 درصدی بودیم و 17 هزار و 50 نفر هم کمتر مجروح شده​اند.
به گفته رییس پلیس راهور ناجا به مجلس، در نوروز امسال نیز با 13.5 درصد کاهش تصادفات و 11 درصد کاهش تلفات انسانی روبرو بوده​ایم. حال آنکه جرایم 20 درصد کاهش یافته بود. این نشان دهنده آن است که علی​رغم افزایش جرایم، میزان تخلفات مردم کاهش یافته است.
سردار مومنی در بخشی از این گزارش خواستار تامین بار مالی اجرای این قانون در سال جاری شد و افزود: در این قانون حقوق و تکلیف مردم به شکل توامان آمده است. اما لازم است که حقوق مردم با ضمانت اجرایی بیشتری همراه شود. خودرو و جاده​های ایمن، از جمله حقوق مردم است که تضمین لازم برای آن وجود ندارد.
پس از اظهارات وی، علی لاریجانی رئیس مجلس هم از زحمات فرماندهان ناجا و کارکنان راهنمایی و رانندگی در ایام تعطیلات نوروز تقدیر کرد و گفت: قانونی که مجلس هشتم در این زمینه تصویب کرده است، به بهبود وضع و جلوگیری از تلفات کمک کرده است. بنا بر این گزارش، این قانون تاثیر بسزایی در ایجاد نظم و کاهش تخلفات داشته است.
47/29
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 0
    11% رقم زیادی نیست.چرا در ظول سال فرهنگسازی کم است؟20000 هزار کشته میدانید یعنی چه؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    1 0
    چرا نمیگویید چند هرا نفر کشته سدند.؟
  • مجید IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    2 1
    به پرسنل نیروی انتظامی مخصوصا پلیس راهور خسته نباشید میگم که در ایام نوروز از تعطیلات واستراحت گذشتن تا مردم احساس امنیت کنن.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    3 0
    . . . البته حضور و نظارت راهور ناجا جاي تشكر و قدرداني خود را درجاي خود دارد اما علت اصلي كاهش سفرها بعلت گراني و تورم است سردار...!!!!!!! . .
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    1 0
    . . چند روز پيش ناجا اعلام كرد در نوروز 91 ميزان جرم و جنايت در شهر تهران بزرگ كمتر شده بود...!!!!!!!!!!! . . خب معلومه مجرمان هم تفريح و سفر و بازگشت به ولايت لازم دارند ديگه... . .
  • روح الله IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    3 0
    خواهشا این نظر راپیگیری کنیدوکارشناسی بررسی کنید که این شرکتهای بیمه بی خودی اینهمه پول می گیرند ووزمانی که پول حرام وارد سیستم اقتصادی کشور شود اینهمه گرانی بی برکتی وتورم اتفاق می افتد این بیمه ای که از اتومبیل داران وموتورسواران می گیرند حرام است ورا ه حل آن این است که حداکثرخسارتهای جانی وبدنی در طول یک سال را حساب کنند اعم ازفوتی یا جراحتها بعد آنوقت آن را که در کل یک سال اتفتق افتاده بین تمام اتومبیل داران وموتورسواران تقسیم کنند تا آنها بدهند که یقینا همه با رضایت کامل می دهند وبرای سال اول همه حاضرند هر چه شد همانطور که الان می دهند بدهند
    • سمن IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      0 0
      الان هم همینکار را می کنند، ولی قبل از تقسیم چندبرابر میشه!! درست مثل قیمت خودروهای داخلی و ...!!
  • یه ایرانی بدبخت IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    3 0
    آقا قرار بود بعد از اینکه جریمه ها سنگین شد پلیس تصادفات رو بررسی کنه و قسمتایی که مقصر ماشین بوده یا جاده خسارت رو از سازنده خودرو و اداره راه بگیره، خوب چی شد؟ فقط می خواستین جریمه ها رو سنگین بکنین ؟ بازم به مردم وعده الکی دادین ؟ خدا ازتون نگذره . من که حلال نمیکنم. چقدر عید امسال جاده ها و خودروهای ناامن باعث صدمه شدن شما چیکار کردین؟ من میرم تو کارخونه روزی 8-9 ساعت کار میکنم واسه روزی 20 هزار تومن بعدش نزدیک عید چون تو یه شب جمعه تو خیابون خلوت چون زباله جمع کنها داشتن جوب سمت پارک رو تمیز میکردن ماشینو تو دستو پاشون نذاشتم آوردم اینور خیابون خلوت خلوت پارکش کردم واسه 2 دقیقه رفتم داروخونه اومدم تا 40 هزار تومن جریمه کرده. تا 5 دقیقه هیچ ماشینی تو اون خیابونم نبود
  • زهرا IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    1 0
    با سلام این همه افسر خوب دارید تو مملکت چرا ازشون قدر دانی نمیشه یکیشون همسر خودم به عنوان افسر نمونه منطقه چهارده هست این همه هم داره زحمت میکشه و یه تشکر خشک وخالی ازش نمیکنن