هفتم آوریل سالروز تولد فرانسیس فورد کوپولا خالق سه‌گانه «پدرخوانده» و برنده پنج جایزه اسکار است.

به گزارش خبرآنلاین، این سینماگر آمریکایی ایتالیایی‌تبار به عنوان از یکی از خلاق‌ترین و تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای سینما شهرت دارد.
 

فرانیسس فورد کوپولا مظهر گروهی از فیلمسازان معروف به «هالیوود نو» است؛ گروهی شامل مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، رابرت آلتمن، وودی آلن، ویلیام فریدکین، پیتر باگدانوویچ و برایان دی پالما که با ایده‌های نامعمول خود در اوایل دهه 1970 شیوه‌های رایج فیلمسازی را به چالش گرفتند.
 

کوپولا در 1971 برای فیلم «پاتن» برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و سال 1973 با «پدرخوانده» اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد. او در 1975 نیز با «پدرخوانده: قسمت 2» جوایز اسکار بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه اقتباسی را گرفت.

«مکالمه»، «اینک آخرالزمان»، «از صمیم قلب»، «ماهی پرجنب و جوش»، «کاتن کلاب»، «پگی سو ازدواج کرد»، «باغ‌های سنگ»، «تاکر: مرد و رویای او»، «پدرخوانده: قسمت 3»، «دراکولای برام استوکر»، «جک»، «باران‌ساز»، «جوانی بدون جوانی» و «تترو» از دیگر آثار این فیلمساز 73 ساله متولد میشیگان است.
 

فایل ضمیمه این خبر بخشی از فیلم و پشت صحنه «پدرخوانده» است که سال 1972 بر مبنای رمانی از ماریو پوزو ساخته شد و داستان یک خانواده مافیایی پرقدرت در نیویورک را از 1945 تا 1955 به تصویر می‌کشد.
 

مارلون براندو نقش ویتو کورلیونه رهبر خانواده را بازی می‌کند و آل پاچینو، جیمز کان، ریچارد اس. کاستلانو، رابرت دووال، جان کازال و دایان کیتون دیگر بازیگر «پدرخوانده» هستند که از آن به عنوان یکی از بهترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما یاد می‌شود.

5858

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    28 2
    خیلی خوب بود مرسی
  • شهرام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    8 0
    مجموعهای از بهترین ها به نظر من بهترین بازی مارلو براندو بود.وسکوی برای آل پاچینو ورابرت دنیرو