«سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «علی نیکزاد» وزیر راه و شهرسازی، صبح جمعه از روند آماده سازی مصلای امام خمینی(ره) برای برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کردند که با حاشیه‌هایی همراه بود.

آنطور که فارس گزارش داده، بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر ارشاد که پیش‌تر از دو وزیر در مصلی حاضر شده بود به استقبال نیکزاد آمد و این دو سخنانی مقدماتی به دور از رسانه‌ها داشتند تا وزیر ارشاد به آنها ملحق شود. در ادامه بخش هایی از حاشیه نگاری این خبرگزاری را می خوانید:

 

- در این بازدید که حدود دو ساعت به طول انجامد اصحاب رسانه به همراه عکاسان در تمام طول بازدید وزرا را همراهی کردند چرا که در این میان مطالب جالبی از سوی دو وزیر مطرح می‌شد از جمله اینکه نیکزاد به یکی از مسئولان پروژه گفت: «اگر دست من بود، ساخت رواق‌ را تا زمان آغاز کار نمایشگاه تمام می‌کردم، اما من جای شما نیستم و شما نیز جای بنده نیستید.»

 

- حسینی پس از سخنانی کوتاه با دری و نیکزاد بازدید از مکان نمایشگاه کتاب را آغاز کرد به دقت تمام موارد حتی ریز و کوچک مورد بررسی قرار گرفت، چرا که نیکزاد که گویی در انجام وظیفه بسیار جدی است بارها بر تحکیم و امنیت سازه‌ها و مکان ساخت و نیمه‌کاره تاکید داشت و مدام از امنیت و اتمام کار برای افتتاح نمایشگاه سخن می‌گفت.

 

 

- نیکزاد هنگامی‌که به صحن اصلی شبستان رسید درباره حضور کانکس‌های موجود در این فضا توضیحاتی خواست اما پس از قانع نشدن از متولیان در خواست کرد جای این کانکس‌ها را تغییر داده و فضا را امن‌تر کنند، وی گفت: «کاری را که من می‌گویم انجام دهید». مکانی که وزیر راه بر آن تاکید داشت مسیر علاقه‌مندان به سوی زیر زمین و یا همان رواق آجری بود.

 

- ساعت حدود 9:30 بود که وی از حاضران جدا شد اما پیش از خداحافظی نیکزاد از مشارکت در ساخت نمایشگاه گفت و اینکه به کمک رئیس جمهور همتی کرده و در ساخت کمک خواهیم کرد در نهایت در زمان خداحافظی گفت: مصلی را می‌سازیم.

 

- در خاتمه حضور نیکزاد خبرنگاری سوالی از وزیر راه کرد که نیکزاد گفت: من ممنوع‌المصاحبه‌ام، به سوالی پاسخ نمی‌دهم؛ اما کفش‌هایم که واکس ندارد، نشان می‌دهد چه قدر کار می‌کنم!

 

- بازدید از بخش یاس که سال گذشته غرفه ویژه نمایشگاه در آن تعبیه شده بود نیز جالب بود، چرا که خبرنگاران از وزیر درخواست کردند به سوالات آنها پاسخ دهد اما وزیر پله‌های زیاد یاس را نشان خبرنگاران داد و گفت از پشت بام و فضای سازه‌های موقت بازدید کرده و سپس در نشستی به سوالات پاسخ می‌دهم. وزیر ارشاد به خبرنگاران گفت: شما جوان هستید خسته نمی‌شوید.

 

* سالن بیداری اسلامی و متراژ هزار متری

 

- حسینی در ادامه بازدید از مصلی وارد فضای مسقفی شد که عنوان انبار را داشت؛ در این مکان انواع و اقسام اقلام لازمه نمایشگاه از لیوان یک‌بار مصرف تا کابل برق و سیم و صندلی موجود بود که خبرنگاران نیز به همراه عکاسان رسانه‌ها از این مکان دیدن کردند.

 

 

- پس از جدا شدن وزیر راه از جمع بازدیدکنندگان همگان اذعان کردند که حرکت تند و سرعت بالای راه رفتن نیکزاد، جمع بازدید کننده را به سریع حرکت کردن سوق داد، اما پس از جدا شدن این وزیر جمع با آرامش و متانت به بازدید پرداخت، این خصلت خاص حسینی وزیر ارشاد است چرا که در سخن گفتن و پاسخ هم همواره متین بوده و هست.

وزیر از خبرنگاران درخواست کرد در کنار هم حول میز تدارک دیده شده نشسته و از خود پذیرایی کنند تا به سوالاتشان پاسخ گوید حسینی چای را نوشید و آغاز کلام کرد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =