۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹

عصر ایران نوشت:

دولت آمریکا در قانون جدید تحریم ایران 11 کشور را به دلیل کاهش واردات نفتشان از ایران تا 180 روز از اعمال تحریم های مالی و بانکی معاف کرده است .
یک مقام دولت افغانستان ابراز امیدواری کرد که آمریکا با درک شرایط ویژه این کشور، کابل را از اعمال تحریم های ایران معاف کند. " انور الحق احدی " وزیر تجارت و صنایع افغانستان روز گذشته در واشنگتن با اشاره به این موضوع گفت که کشورش به واردات نفت از ایران نیازمند است و گزینه های جایگزینی برای این مساله ندارد. وی افزود : " ما امیدواریم شرایط خاص ما ( از سوی آمریکا ) مورد توجه قرار گیرد . ما جایگزینی ( برای واردات نفت ایران ) نداریم ."
بنا به اعلام دولت افغانستان این کشور بیش از 50 درصد از نفت وارداتی خود را از ایران تامین می کند . دو منبع دیگر واردات نفت و گاز افغانستان روسیه و ترکمنستان هستند.
دولت آمریکا اخیرا اعلام کرد که بانک های کشورهایی که از ایران نفت وارد می کنند را در لیست سیاه تحریم قرار می دهد و این بانک ها از این پس از دسترسی به سیستم مالی آمریکا محروم می شوند.
گفتنی است ایران پس از پاکستان دومین شریک تجاری افغانستان محسوب می شود و حجم روابط تجاری دو کشور سالانه بیش از 1 میلیارد دلار است .
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    13 5
    ای جانم. افغانی ها رو خیلی دوست دارم. ما به شون خیلی بد کردیم. به امید اینکه روزی جبران کنیم.