شرق نوشت:

کوه صفه اصفهان هر چند برای مردم اصفهان و گردشگران محلی نامی آشنا بود ولی در این چند روز گذشته این محل تفریحگاهی در دل شهر اصفهان در دنیا شهرت پیدا کرد. ماجرای خبر جنجال‌برانگیزی که به گفته مسوولان در اصفهان به اشتباه درج شده بود و در آن خبر می‌رسید که در سیزدهم فروردین از ورود اتباع افغان به پارک صفه جلوگیری می‌شود با اعلام‌های بعدی مسوولان تصحیح شد.

به گفته آنان طبق معمول پلیس برای ایجاد آرامش خانواده‌ها فقط با افرادی که قصد مزاحمت دارند وظیفه برخورد داشته که روال معمولی است.‌ گرچه مسوولان گفتند که در این خبر هم منظور اتباع افغان بدون مجوز بوده‌اند نه همه این افراد. اما سوالی که هنوز در ذهن مردم وجود دارد این است که آیا بالاخره افغان‌ها در این روز به کوه صفه رفتند یا خیر؟

در این رابطه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان قاطعانه اعلام می‌کند که در این روز در پارک صفه نه تنها دستگیری که حتی برخوردی هم با مردم اعم از ایرانی یا افغانی نداشته‌ایم.

به گفته صادقیان مسوول کمیته اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان تامین آرامش در سطح شهر فقط با پلیس امنیت است و هیچ مقام دیگری نمی‌تواند برخوردی با متخلفان نقض‌کننده آرامش داشته باشد، پس خبر اعلام‌شده از سوی مسوولی که در پلیس اصفهان هم سمتی ندارد اساسا اشتباه بوده است. صادقیان در مورد اینکه آیا پلیس اصفهان برای برخورد با افغان‌های بدون مجوز اقداماتی مانند چک‌کردن مجوز تردد و این‌گونه اعمال را انجام داده است یا خیر، نیز اطمینان می‌دهد که حتی کارت تردد هم از هیچ فردی مطالبه نشد و چگونه می‌توان با این وسعت گردشگران از سراسر ایران که به اصفهان می‌آیند و چهره‌ها و ظاهرشان بسیار متفاوت است افغان‌ها را پیدا و کارت تردد آنان را چک کرد؟

در نهایت وی هرگونه برخوردی در این رابطه را تکذیب می‌کند و تاکید دارد عوامل ایجاد این اشتباه در اذهان پاسخگو باشند. روزهای گذشته نیز مسوول ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به صراحت اعلام کرد که این ستاد هیچ تصمیمی برای برخورد با افغان‌ها نداشته است و خبر اعلام‌شده از سوی یکی از کمیته‌های زیرمجموعه این ستاد نیز بدون هماهنگی بوده است. البته پیگیری‌های ما برای گفت‌وگو و صحبت با مردمی که در این روز برای گذراندن روز سیزده فروردین به پارک صفه رفته بودند نیز گویای این امر بود که برخوردی با اتباع افغان صورت نگرفته است.

یکی از نیروهای خدماتی پارک صفه در این‌باره می‌گوید: از صبح که ما برای انجام وظیفه به پارک آمدیم شاهد برخورد خاصی نبودیم و اصولا چون پارک صفه همیشه یکی از نقاط شلوغ اصفهان حساب می‌شود و جرایم در آن هم بیشتر است نیاز به کنترل ویژه دارد ولی مشکل خاصی در این روز ایجاد نشد.

برخی افغان‌ها نیز که در شهر اصفهان سکونت دارند به خبرنگار ما گفتند با شنیدن این خبر به کوه صفه نرفتیم ولی از آشنایان نیز خانواده‌ای را سراغ نداریم که از ورودش به پارک صفه جلوگیری شده باشد.

شاید موضع‌گیری دیرهنگام مسوولان نسبت به این امر باعث شد برخی بازتاب‌های منفی در سطح جهانی به این امر رخ دهد که بهتر بود مسوولان در این‌گونه مواقع با درایت بیشتری به سرعت اطلاعات را تکمیل کنند و به جای سکوت و فرار کردن از سوالات رسانه‌ها برای بهتر شدن اوضاع، افکار عمومی را روشن کنند. این خبر هم که شاید در اصفهان رخ‌ داده بود برای هر فرد ایرانی در دنیا اهمیت داشت ولی برخی مسوولان شهری به جای پاسخ به سوالات ما و اصلاح اشتباه رخ‌داده ترجیح دادند تماس‌های مکرر را به‌رغم هماهنگی قبلی بی‌پاسخ گذارند که این نوع برخورد هم جای تامل دارد.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    20 19
    اگه جلوشونو ميگرفتن چه ايرادي داشت؟
    • مجتبی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      11 6
      خودتو فقط برای یه لحظه بزار جای اونا!بابا هممون انسانیم!
  • لاله IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    25 18
    كم باعث بدبختي و قتل و غارت و تجاوز شدند حالا طلب كار هم هستند ؟‌و اصولا چرا بايد خودمونرو بدهكار به اونا فرض كنيم ؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    22 16
    من نمیدونم اینهایی که الان هستند واقعا مجوز دارند یا نه ولی همین خیابان زینبیه اصفهان تحت تصرف برادران و خواهران افاغنه است واقعا آدم تو اون خیابون میره انگار تو کشور خودش نیست واقعا درد داره
    • بدون نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
      17 19
      توی امریکا و اروپا هم یک سری خیابونها و محله های خاصی وجود داره که تجمع ایرانیها در اون جاها بیشتر از سایر نقاطه پس حتما میفرمائید پلیس اون کشورها هم بریزه تو اون خیابونها و یقه ایرانیها رو بگیره که چرا ما تو این خیابون احساس نمیکنیم که تو کشور خودمونیم؟!!
  • ناشناس IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    17 8
    وقتی به هموطنان خودشان اجازه ندادند شبهای نوروز در داخل پارک چادر بزنند و استرحت کنند وای به حال افغانیها .
    • کارمند شهرداری IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
      7 3
      عزیز به علت دزدی های مکرر و اتفاقات ناگوار در سالهای گذشته( 4 الی 5 سال پیش) چادر زدن در پارکهای اصفهان ممنوع شده ولی در 4 مرکز شهر شامل باغ غدیر، باغ فدک، پارک استقلال و پارک قلمستان امکان چادر زدن مهیاست که در آنها کیوسک های متعدد پلیس وجود دارد و گشت پلیس شبانه روزی در آنها فعالیت دارد همچنین اورژانس و انبارهای پتو و سایر امکانات نیز در این مکانها فراهم شده ، والا به خاطر خودتونه
    • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
      9 6
      به انها محل اسكان مسقف دادند تو افغاني هم دنبال يه بهانه ديگه بگرد
    • سعيد IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
      9 8
      اصفهان از شهرهايي هست كه ورود افغان ها به ان ممنوع است اگر اين قانون اجرا شده بود الان اين مشكل افغان و صفه را نداشتيم .ممنوعيت ورود افغان هاي به صفه اجراي قانون در يك پارك بود كه بايد براي همه شهر اجرا مي شده
    • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
      9 11
      افغان ها در اصفهان خيلي زياد شده اند دولت كاري براي اخراج اونها كاري نكنه مشكلات زبادي بين مردم و افغان ها به وجود خواهد امد
  • سیدابوالفضل موسوی نژاد IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    7 6
    این کار در هرجای دنیا صورت میگرفت تا حبس ابدهم مسولان جریمه میشدند راسیس ونژادپرستی جزوی از کارکنان دولت شده است اقای محترم در حال حاظر در افغانستان انترنت نه تنها فیلتر نمیشود سرعتی بسیار بالا دارد تلویزیون خصوصی تا بیست کانال وبیشتر موجود است وابزار مدنیت به مراتب بیش از اصفهان است از طرفی کار شهرداری برای با مجوز یا بی مجوز ننگی است که تا ابددر کارنامه ان باقی میماند ازانجایی که هرروز بر دشمنان ما اضافه میشود ما راه را هموارتر میکنیم
  • سامي IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    3 6
    اسلام مرز ندارد يعني چه؟؟؟انسانها بخصوص مسلمانان بايد متحدباشند!تبعيذنزادي !!!! بازم دم اون اروپايي هايي كه ايران آنهارواصلا قبول نداره گرم !! اين حق افغانها نيست توي جنگ تحميلي ايران افغانها بيش از 2هزارو200جانبتاز و 1320شهيد دادند اونوقت شما؟؟؟ دمتون گرم!!!!
  • نوید CA ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
    12 3
    یادتون بیاد بلوتوثای تجاوزشونو .... باید از کوه مینداختنشون پایین
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 3
    وقتی پدرم و برادرم تو جبهه های ایران برعلیه عراق می جنگیدند هرگز نگفتین افغانی و مارا برادر صدا میکردین و حالا دم از نمک و نمکدون میزنید وقتی حالا به رفتارهای شما فکر میکنم ارزو میکنم کاش پدرم هرگز نمی رفت با عارقیها بجنگند اونم صرفا بنام اسلام و اینجا را با اسلام اشتباه گرفته بودند ما چه فکر میکردیم و شما چه کار دارید میکنید بترسید از روزیکه شما هم مثل ابادانیها مجبور بشین خونه و کاشانه تونرا ول کنین و مهاجر بشین