کمپانی‌های مختلف سال‌ها با ایده نمایشگرهای انعطاف‌پذیر سرگرم بودند اما در نهایت این LG است که توانست این ایده را به مرحله تولید برساند. آیا e-book خوانها حاضرند یکی از این نمایشگرها داشته باشند؟

به نظر می‌رسد LG به وعده خود درباره تولید نمایشگرهای انعطاف پذیر برای e-book reader ها عمل کرده است زیرا این کمپانی کره‌ای اعلام کرده که برای اولین بار در جهان تولید انبوه نمایشگرهای پلاستیکی مخصوص کاغذهای الکترونیکی(EPD) را آغاز کرده است.
اندازه این صفحه نمایش خمیده 6 اینچ و وضوح تصویرش 768*1024 است. آنطور که LG می گوید این نمایشگر را می توان در محدوده 40 درجه ای از خط مرکزش خم کرد و تقریبا به میزان یک سوم نازک‌تر از صفحه‌های فعلی است و روشنایی‌اش نصف EPD های کنونی است بنابراین به نسبت e-book reader های فعلی حمل آن آسانتر است.
LG همچنین به مزیت ماندگاری و دوام این EPD های پلاستیکی‌اش اشاره کرده است. این کمپانی آزمایش‌های زیادی از صفحه نمایش پلاستیکی‌اش گرفته است، از جمله پرتاب آن از ارتقاع 5 پایی و حتی چکش زدن به شیشه آن، جالب آنکه این نمایشگر هیچ آسیبی ندیده است. یعنی شما می توانید e-book reader تان را بدون ترس از آسیب دیدن بیندازید در کیسه و اینور و آنور ببرید.
این کمپانی می گوید: احتمالا تا اوایل ماه آینده این محصول را در بازارهای اروپایی خواهیم دید و اگرچه LG در حال حاضر تمرکزش بر روی e-book reader هاست اما امکان دارد در آینده این فن آوری را بر روی محصولات دیگر هم ترکیب کند.
سنگ داک یئو، رئیس عملیات بخش صفحات نمایش موبایل و OLED شرکت LG در بیانیه‌ای گفت: با توجه به موفقیتمان در تولید انبوه EPD های پلاستیکی بسیار مشتاقیم تا این فن آوری را بر روی محصولات دیگری از جمله OLED پلاستیکی و نمایشگرهای گوناگون به کار ببریم.
آیا در نهایت قادر خواهیم بود روزنامه های الکترونیکی را اینگونه ببینیم؟ نظرتان درباره گجت‌های قابل خم شدن چیست؟

cnet
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =