کیهان در یاددشتی با عنوان «پروژه جدید سازمان سیا برای احیای فتنه در ایران» نوشت:

*بعد از شکست سنگین اپوزیسیون خارج نشین در کنفرانس های هامبورگ و اولاف پالمه سوئد و تلاش دولت های معاندی چون هلند، سوئد، آلمان، انگلیس و فرانسه برای رونق دادن به کسب و کار ضدانقلاب ها، این بار آمریکا یک تنه وارد صحنه شده است تا شاید بتواند روحی تازه به کالبد بی جان جریان فتنه و ضدانقلاب ها بدمد و آنها را از خلسه و انزوای سیاسی بیرون بیاورد.
*«سازمان اطلاعاتی آمریکا» (CIA) از طریق «شورای دموکراسی آمریکا» (Democracy Council )، سند محرمانه ای را برای «حمایت از جنبش سبز در ایران» طراحی کرده است که عنوان «محرمانه و غیرقابل انتشار» دارد، این شورا در سند مذکور، مشکلات زیرساختی و عدم یکپارچگی را از دلایل ناکامی در براندازی نظام ایران می داند و پروژه «شبکه ارتباطی تاش (TCN)» را به عنوان یک طرح عملیاتی جامع برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی می کند. مجری اصلی این طرح «شورای دموکراسی» بوده و رئیس پروژه نیز «اوین کربی» نام دارد.
*شبکه ارتباطی تاش (TCN) - که توسط انجمن دموکراسی آمریکا و با همکاری نمایندگان برجسته ضدانقلاب های خارج نشین توسعه می یابد- با ایجاد نخستین کانال ارتباطی قوی و چند سطحی (پخش برنامه از طریق اینترنت، وب، موبایل و ماهواره) برای ارتباطات و محتوای (سانسور نشده) محلی، به برآورده شدن این خواسته سیا در ایران کمک خواهد کرد.
*شبکه ارتباطی تاش در فیس بوک، توییتر، ان پی آر (NPR)، سی اس پن (C-Span) و همچنین رسانه های فارسی زبان تحت پوشش واحد و با تمرکز بر مسائل سیاسی و اجتماعی عموم مردم ایران در داخل کشور، منطقه و خارج وجود خواهد داشت. به گفته موسسین این شبکه، شبکه ارتباطی تاش عاملی متحدساز خواهد بود که به لحاظ تجاری نیز بادوام است و این شبکه ارتباطی، محتوا تولید نخواهد کرد بلکه صرفا برای جامعه مدنی ایران، سرویس های فنی فراهم می کند.
*این شبکه که با همکاری اعضای ضدانقلاب خارج نشین از جمله نمایندگان سردمداران فتنه 88 توسعه یافته است، به عنوان یک پلتفرم ارتباطی چند سطحی عمل خواهد کرد که اعضای این شبکه می توانند مطالب را به طرق زیر ارسال کنند:وب سایت تعاملی؛ ابزارهای پیشرفته آنلاین (مانند شبکه سازی اجتماعی)؛ موبایل و پلتفرم پخش برنامه های تلویزیونی به زبان فارسی....شبکه ارتباطی تاش تحت تملک صندوق غیرانتفاعی شبکه ارتباطی تاش خواهد بود که در یک کشور اروپایی مانند دانمارک به ثبت رسیده است. ماموریت این صندوق در دسترس قرار دادن یک پلتفرم ارتباطی فارسی زبان مستقل است که برای برنامه نویسی با کیفیت برای کاربران قابل استفاده است. این شبکه به عنوان یک پلتفرم توزیعی مستقل، بدون انجام کارهای تولیدی و پخش مسائل عمدتا بومی، عمل خواهد کرد.
*سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) از طریق شورای دموکراسی آمریکا یکی از حامیان و پشتیبانان این شبکه ارتباطی است؛ فعالان حامی این شبکه و علاقه مند به تولید برنامه های آن در دیگر کشورها و گروه های اپوزیسیونی عبارتند از :نمایندگان جنبش سبز، مجریان کنونی برنامه های صدای آمریکا(VOA-PNN)، فعالان دانشجو حامی فتنه، محسن سازگارا، مدیر فیس بوک میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، حزب دموکراتیک کردستان ایران، زیرزمین.اس ای (Zirzamin.se) - بزرگ ترین مرکز فعالیت زیرزمینی موسیقی علیه جمهوری اسلامی ایران- عبدالکریم سروش، اکبر گنجی، ساناز اسدی، رویان ایران (طرفداران حقوق زنان)، نازنین افشین جم، طرفداران حقوق زنان، و طرفداران حقوق بشر در ایران (HRA)، شیده رضایی، یکی از موسسان ایران رویان و احمد باطبی وتعدادی از سازمان های جامعه مدنی و دیگر گروه ها، از قبیل اعضای برجسته جنبش سبز قبلاًً به تولید برنامه و مطالب برای پخش در پلتفرم های مختلف شبکه ارتباطی تالش (TCN)، اظهار علاقه و تعهد کرده اند.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    71 10
    عجب خبر خوبي
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    30 1
    سند محرمانه و غیر قابل انتشار سازمان سیا دست کیهانه ؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    23 1
    ، سند محرمانه ای را برای «حمایت از جنبش سبز در ایران» طراحی کرده است که عنوان «محرمانه و غیرقابل انتشار» دارد، اگه اینقدر محرمانس کیهان از کجا میدونه؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    25 1
    اکه محرمانه است شما از کجا خبر دار شدی؟
  • عجب!! IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    24 1
    چه جالب، با رفع فیلتر و تمرکز بر مسائل سیاسی و اجتماعی ایران این همه کار میشه کرد؟