مشرق نوشت:

 ارتباطات امن و پایدار یکی از ارکان موفقیت هر مجموعه نظامی محسوب می شود که این موضوع در جمهوری اسلامی ایران به علت تلاش مضاعف دشمن برای کسب اطلاعات از مجموعه های مهم نظام، اهمیتی دوچندان می یابد.
 
بی اعتمادی منطقی نیروهای مسلح کشورمان به تولیدات ارتباطی و مخابراتی کشورهای پیشرفته جهان، سپاه پاسداران را بر آن داشت تا در آخرین روزهای منتهی به سال «تولید ملی؛ حمایت از کار و سرمایه ایرانی» شبکه ارتباطی چند لایه، سراسری و مدرن را در تمامی ارکان خود راه اندازی کند.
 
این سامانه با نام «پروژه بصیر» بزرگ ترین پروژه ارتباطی مستقل سپاه است که به طور بومی طراحی و اجرا شده است.
 
در این سامانه جدید علاوه بر پوشش سراسری شبکه در مراکز استان ها و در جغرافیایی که فضای عملیات سپاه است، قابلیت اتصال به خطوط کوثر سپاه، خطوط شهری و همراه هم وجود دارد که از سوی مدیریت شبکه در مرکز برای هر کاربر تعریف می شود و قابلیت تماس انتخابی را دارد.
 
نکته جالب در طراحی و ساخت این شبکه داخلی آن است که با وجود اینکه فناوری این محصول در انحصار چهار کشور"آلمان، ژاپن، چین و روسیه" بود، متخصصان فناوری اطلاعات سپاه توانستند ایران را به عنوان پنجمین کشور صاحب این فناوری معرفی کنند و در حالی که خرید این سامانه از خارج مبلغی بیش از 45 میلیون دلار هزینه در بر داشت، تولید بومی آن تنها معادل شش میلیون دلار هزینه برد که در برخی شاخص ها نیز بهتر از نوع خارجی آن است و امنیت کامل را در برقراری ارتباط تامین می کند.
 
قرار است در فاز بعدی این پروژه که در حال انجام است، با استفاده از سامانه های داخلی، تمامی سامانه های آنالوگ موجود، به دیجیتال تبدیل شوند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوید IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    30 0
    این فناوری قراره چیکار کنه؟