میزان تعطیلات در ایران از جمله موضوعاتی است که هیچ وقت کهنه نمی شود؛ همیشه برای مردم جذاب است.

اعلام 130 روز تعطیلی در سال 91، با واکنش کاربران خبرآنلاین مواجه شد.

کاربری دراین باره نوشته است: "تعطیلی ها رو همه میدونیم روزهایی که تعطیل نیست رو اعلام کنید مردم بدونند برند سرکار !!
کشور جهان سوم که میگن همینه دیگه ..حالا تعطیلی های آمریکا کانادا نه همین ژاپن آسیایی مقایسه کن"

و مخاطبی نوشته است: "این تعطیلی پنچشنبه ها مخصوص نورچشمی ها یعنی پایتخت نشدنان می باشد، شهرستانی ها 29 روز تعطیلی دارند"

و همچنین: "بیشتر از یک سوم سال تعطیل است؟!!اونوقت توقع پیشرفت هم داریم!!حالا کاش لااقل تو اون دوسوم غیر تعطیل هم درست کار میکردیم قربونش برم سر کار رفتنمون هم با تعطیل بودنمون فرقی نداره!"

کاربری هم تعطیلات را به سود بیکاران دانسته است: "کاش بیشتر بود، چون افزایش تعطیلات به معنی کاهش روزهای بیکاری افراد جویای کار بی کار میشود؛ جالبه!!!"

و یا: "این تعطیلات شامل شهرستان ها نمی شود. چرا که پنجشنبه ها ما تعطیل نیستیم.
خوب بود تعطیلی مدارس را محاسبه می کردید.
130 روز 120 روز تابستان 25 روز 30 روز شرایط آب و هوایی= نارضایتی فرهنگیان؟!!!!!
کلاسهای خصوصی اجباری و پول و هزینه مدارس را هم محاسبه کنید به نتایج جالب انگیزی می رسید"

اما یکی از مخاطبان معتقد است این تعداد تعطیلی اصلا هم زیاد نیست. او نوشته: "مناسب است مقداری با تحقیق در مورد تعطیلی سایر کشورها خبر تهیه شود؛ در سال 2012 بطور مثال در کشور چین 18 روز تعطیلات رسمی و 104 روز تعطیلات آخر هفته میباشد که بالغ بر 122 روز می شود ویا در کشور ژاپن در سال 2012 تعطیلات رسمی بالغ بر 23 زوز بوده وبا تعطیلات آخر هفته بالغ بر 127 روز می شود ویا در آلمان کل تعطیلات بالغ بر 121 روز می شود."

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات کاربران دیگر، به این خبر مراجعه کنید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 91
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    35 14
    اتفاقا"خیلی هم نیازه امایادمون باشه زیادیش شورشو درمیاره مثلا"خوشابحال اموزش وپرورشیها ....باد بیاد ..بارون بیاد ..برف بیاد..هواکمی آلوده باشه ... تعطیلات تابستون ,تعطیلات موقع امتحانات,تعطیلت قبل عید وبعدش هم یکسره تا..................................
  • محمد IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    55 2
    کارمندی که انگیزه نداره 365 روز ،روزی 24 ساعت هم تو محل کارش باشه هم کار مفیدی انجام نمیده ،نمیدونم آقایون چرا نمیخوان بفهمند که قطع کردن غذای کارکنان،حذف سرویسها،کم کردن تعطیلات ،و.... صرفه جوئی نیست . اینا باعث بی انگیزه شدن کارکنان میشه و با هزاران برابر هزینه هم قابل جبران نیست .جای این کارا به فکر کعیشت مردم باشید.
    • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      8 29
      دوست عزیز شما اگر راندمان ساعت کار مفید همه ادارات را بررسی کنید خواهید فهمید بیشترین راندمان کاری مربوط به آموزش و پرورش می باشد
  • بدون نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    48 17
    130 روز که شما حساب کردید ، فقط مربوط به تهران و بعضی مراکز استان هاست .
  • پويا IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    25 25
    باسلام نظر خوانندگان عزيز را به اين جلب ميكنم كه راندمان كاري نفرات (‌با توجه به سيستم اداري و تجاري جاري كشورهاي ذكر شده در متن مقاله ) بسيار بالاتر از ايران ميباشد . به عبارت ساده تر زمان كار مفيد نفر در كشورهاي بالا بسيار بالاتر از ايران بوده لذا مقايسه انجام شده به نظر درست نمي ايد .
    • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      32 1
      آیا با کاهش تعطیلات راندمان کاری که فرموده اید افزایش پیدا می کند؟علاوه بر این آیا دستمزدی که در کشورهایی نظیر آمریکا کانادا و ژاپن به کارگر و یا کارمند پرداخت می شود با دستمزدی که به کارگر و کارمند در کشور ما پرداخت می شود یکسان است؟
  • ناشناس IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    78 3
    سال 90 ميلادي يعني 22 سال قبل كه به ايتاليا رفته بودم متوجه شدم كه كارگران آن كشور در حال برپايي اجتماعات جهت كم كردن ساعات كاري از 40 ساعت به 36 ساعت در هفته ميباشند كه درهمان سال وحتي تا به امروز ساعت كار در ايران وبا اين دستمزدها هنوز 44 ساعت كار در هفته ميباشد .
    • نظري IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      6 28
      بله، ولي هر وقت ايران به وضعيت اقتصادي 22 سال پيش ايتاليا رسيد آن وقت ميتوان به فكر راحتي و استراحت بيشتر افتاد. الان ما تو دنده يك هستيم و باتوان بالا بايد فشار را تحمل كنيم، هر وقت سرعت گرفتيم و توانستيم بريم دنده 5 ، باشه دنده 3 هم قبول!!، آن وقت ميشه روانتر و با فشار كمتر زندگي كرد.
    • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      13 0
      آره دوست من مديراي اون موقع ايتاليا رو بده به صنعت به اضافه دستمزد اون موقع كارگراشو اون موقع مي فهمي كه مشكل كارگر نيست بلكه مديران هستندو امثال شما
    • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      15 0
      جناب آقای نظری شما فکر کنم قراره مثل نوح 1000 سال عمر کنی که با دنده یک داری حرکت می کنی!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    8 20
    مطمئن باشید این اقا یا خانومی که تحقیقات و اطلاعات عمومیشون فوران کرده و فکر میکنند بقیه کشورها هم مثل ایران همه سال رو در تعطیلی سپری میکنند یا معلم و دبیر هستند یا حداقل حقوق بگیر یکی از نهادهای دولتی!!فقط و فقط این گروه از مردم هستند که دوست دارند مملکت به تعطیلی کشانده شود اما اقایون حقوق خود رو تمام و کمال دریافت کنند حالا مملکت هم اگه پیشرفت نکرد که نکرد!به درک!اقایون حقوق خودشون رو کارنکرده دریافت کنند پیشرفت کشور سیخی چند؟!ای کاش حقوق این کارمندان را بر اساس ساعات یا تعداد روزهایی که کار میکردند پرداخت مینمودند(مثل امثال ما که شغل ازاد داریم و در روزهای تعطیل هیچ درامدی نداریم)تا ببینیم امثال این اقا یا خانوم باز هم در باب کم بودن تعطیلات سالیانه اعاده فضل میکردند یا نه!
  • اكبر كاكايي IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    17 21
    اين تعطيلات مخصوص تهرااني هاست ما در شهرستان ها فقط روزهاي جمعه را تعطيلي داريم.
    • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      9 5
      خوب شما هم پاشو بیا تهران، مثل ما خوشبخت شو. من چقدر خوشبختم!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    24 1
    هروقت امكانات ايرانيان درحد كشورهاي ديگر بود و به موارد بهداشت و درمان و رفاهيات مثل كشورهاي ديگر اهميت داده شد ميتوانيد بين تعطيلات ايران و راندمان كاري ايران با ساير كشورهاي دنيا مقايسه برقرار كنيد در غير اينصورت اينقدر مته به خشخاش نگذاريد ...
  • بدون نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    36 6
    تعطیلی رسمی در ایران 80 روز است نه 130 روز 52 روز جمعه و 28 روز هم تعطیلات رسمی که در هر سال هم چند روز آن با جمعه مصادف می شود که تقریبا حدود 75 روز و یا کمتر می شود . اونوقت کجای آن زیاد است ؟ تعطیلات نور چشمی ها که همان معلمان هستند زیاد است و نه سایر کارمندان .
    • یه معترض IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      14 15
      آی گفتی............ آی زورم میاد از این مفتی حقوق گرفتن معلما............ دمت گرم.
    • معلم IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      8 4
      شما هم دیواری کوتاهتر از دیوار معلمها پیدا نکردید شما هر کاری داشته باشید از یک معلم در آمد بیشتری دارید،معلمی که حداقل مدرک لیسانس داره و 15 سال سابقه داره با کسر حق بیمه و غیره حداکثر پانصد هزار تومان دریافتی داره ، حال هی شما بگید که معلمه تعطیلی زیاد دارند ، به هر حال یک معلم موظف است که کتاب مورد نظر را به هر شکلی به پایان برساند و تعطیلی تاثیری در کار او نمی گذارد و فقط کار او را در روزهای بعد چند برابر می کند دوست عزیز ای کاش شما هم یک روز معلمی را تجربه می کردید تا بهتر قضاوت نمایید.
    • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
      5 0
      هکه راست میگی دو ساعت فقط نه بیشتر بیا درس بده ببین میتونی یا نه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    30 1
    تازه پنجشنبه ها در ایران تعطیل نیست.
  • شهروند IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    10 0
    با سلام و احترام به همه دوستان و هموطنان عزیز به راستی آنهایی که همواره بدنبال ممیزی میزان تعطیلات در کشور هستند و چه بسا برای کاهش یک روز تعطیل در طول سال می بایستی وقت طولانی از صاحب نظران ازجمله کارشناسان ، نمایندگان مجلس و مسئولین و ... صرف شود که مثلاً حالا یک روز تعطیل از تعطیلات کشور کم بشه آیا بهتر نیست در مورد روزهای کاری سال بررسی بشه ببینم الحق و الانصاف راندمان کاری در این روزهای کاری مون مطلوب و حداکثره یا نه ! بابا اگر میخواین تعطیلات رو کم کنین حرفی نیست اما وقتی که راندمان کار در روزهای غیرتعطیل به حداکثر رسید اونوقت برین بدنبال افزایش روزهای کاری نه اینکه با کاهش روزهای تعطیل راندمان کاری روزهای کاری رو از اینی که هست هم کمتر کنیم چرا همش بدنبال شعار هستیم ؟!
  • استان بوشهر IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    12 3
    ای بابا از دست شما!!!!! این تعداد تعطیلی که میفرمایید فقط مربوط به پایتخت و چند استان محدود است آخه چرا به اسم همه تمامش میکنید ؟؟؟؟؟؟ درسته همه امکانات برای پایتخت نشینان ارائه میشود دیگه دست از تعطیلیها بردارید دیگه فکر کنم ما شهرستانیها هم حقی داریم اینقد نگید 120 رو تعطیلی 120 روز تعطیلی آخه همه ایران تهران نیست که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • محسن IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      4 4
      داداش اینا آمار کشور تهرانه آمار ایران همونیه که شما میگی این خبر آنلاین اشتباه تیتر زده واسه تنویر دوستان عرض کنم کشور ایران یک کشور استعماریست که منابع و ذخایر اون صرف بهبود رفاه و توسعه حمل و نقل عمومی و فضای سبز و سایر امکانات زیر ساخت کشور تهران میشه !!
  • بدون نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    18 1
    کیفیت تعطیلات مهمتر از کمیت هست!
  • آرش IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    14 0
    خداوکیلی همه مشکل شما دوستان این 130 روز تعطیلیه یعنی اگه تعطیل نباشه به ژاپن میرسیم؟ خدا بهمون کمک کنه دوستانی که میگید زیاده بی زحمت شما یا مسئولین تو همین دو سوم سال که تعطیل نیست درست کار انجام بدین ما ژاپن و آمریکارم تو پیشرفت جا میزاریم. مشکل این مملکت تعطیلی نیست مشکل جای دیگه است
  • رضا شمال IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    16 0
    با سلام تعطیلات در ایران باید بیشتر باشد . چون هرچی کمتر باشد کلاهبرداران و سوء استفاده گران فعال ترند در نتیجه اقتصاد ضعیف تر می شود .
  • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    17 9
    چرا معلمان نصف سال تعطیلند
    • بدون نام CH ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      15 24
      1- تا بعضی ها مثل شما از حسودی بتکرند 2- معلمی شغل انبیاست 3- حقوقش کمتذ از افغانیاست
    • یه نفر IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      8 6
      برادر یا خواهر عزیز معلم. چرا خودت رو با افغانی ها مقایسه می کنی؟؟؟؟؟؟؟ مثلا شما معلم هستی و الگوی بچه های ما!!!!!!!!!!!!!!!! تازه خداوکیلی خوب حقوق می گیرین. من حاضرم جامو با یکی از شماها که نصف سال کار می کنین عوض کنم...... شماره بدم؟؟؟؟؟؟
    • هادی CH ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      9 7
      درسته که معلم ها سه ماه تابستان تعطیل اند ولی حقوق کمی دریافت می کنند و مزایای شغلیشون از سایر وزارت خونه ها بسیار پایین تره- خیلی از معلم ها حاضرند این سه ماه هم تعطیل نباشند ولی بشرطی که حقوق و مزایاشون مشابه کارمند های سایر وزرات خونه ها باشه- خیلی از کارمند های دیپلمه کم سابقه حقوقشون 2 برابر معلم های لیسانسه و با سابقست و تازه وام های نجومی هم دریافت می کنند-
    • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      5 0
      آها يعني وضع بد اتصادي به تعطيلات مربوط ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا ً ربطي به مديران و مسئولين و سياستاشون نداره؟؟؟؟؟؟؟
    • علی IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      4 1
      3 ماه تعطیله نه نصف سال
  • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    20 0
    بزارين هرچه تعطيلات بشتر باشه كشور بهتر اداره ميشه مسوولين به جون هم نميفتن ودعوا كمتر دارن
    • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      2 0
      خیــــــــــــــــــــــلی باحال بود!!! راستی یادت رفت بگی که جرم و جنایت و ادم کشی و مصرف بنزین کمتر و تردد ماشین های تک سرنشین و اتلاف وقت در ادارات و خلاصه چند صد میلیارد تومان در روز صرفه جویی می شود!!
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    8 5
    کشورهایی نظیر چین و ژاپن اگر هم به فرض درست بودن ادعای دوستمون سالیانه بالای 100 روز تعطیلی دارند در عوض در روزهای کاری خود دست کم 16 ساعت کاری مفید را سپری میکنند(این حقیقت برای شخص بنده در سفرهای خارجی که داشتم به عینه ثابت شده است)برای درک تفاوت کار در ایران با سایر کشورها کافی است در یک روز غیر تعطیل که مثلا روز کاری محسوب میشود به عنوان ارباب رجوع سری به هر یک از ادارات دولتی که دوست دارید بزنید!!جدا از طرز برخورد کارمندان(که گویی ارث پدرشان را از شما طلبکارند)یک ساعت اول صبح که عملا و علنا درب اتاقها بسته و دوستان به صرف صبحانه در جمع همکاران مشغولند...همین برنامه به مدت یک ساعت و نیم برای ناهار و نماز تکرار میشود بعداز ساعت 2:30 هم عملا دست و دل هیج یک از کارمندان عزیز به کار نمیرود
    • بنده خدا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      11 0
      دوست عزيز اين ادعا نيست واقعيت است تعطيلات آخر هفته شان بالاي 100 روز است و هر كدام 10 الي 20 روز تعطيلات عيد و ... دارند. در ضمن ساعت كاري شون 8 ساعته كه در بهترين كشورها هم كار مفيدشون از 7 ساعت تجاوز نمي كنه شما 16 رو از كجا آوردي الله و اعلم يه باره 24 مي كرديش خيال همه رو راحت مي كردي اونام آدمن به خدا روبات كه نيستن.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    6 0
    لطفا سز تیتر خبر اصلاح شود.تعداد تعطیلات چین طبق متن خبر122روز میباشد.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    7 0
    به نظرم تعداد روزهای تعطیل زیاد مهم نیست ... عوامل خیلی مهمتر برای پیشرفت کشور وجود دارد. اینقدر به یه چیز پیله نکنید.
  • سارا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    11 2
    130 روز تعطیلات فقط در تهران است که پنج شنبه ها تعطیل هستند ما که تعطیل نیستیم خدا خیرت بده
  • سبلان IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    7 0
    دوست عزیز پویا وناشناس این هارو در نظر بگیر: میزان حقوق دریافتی انها ، بیمه اجتماعی و درمانی انها ، خدمات دوره های بازنشتگی در انها ، امکانات تفریحی موجود در کشور انها جهت استفاده از تعطیلات ، ...و و و و و و و و
  • كاربر سايت IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 0
    و در كشور اروپايي كروواسي ميزان تعطيلات 147 روز در سال و ساعت كاري روزانه از 9 صبح تا 5 بعدازظهر است (روزي 7ساعت). ساعت و روزهاي كاري در پايتخت (زاگرب) و ساير شهرهاي مهم از جمله دوبرونيك كه من ديدم فرقي ندارد.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    11 1
    خواهشا موضوع تعطيلي رو اينقدر مهم نكنين.خودمون يه بار محاسبه كرديم ، ايران از همه جا كمتر تعطيله، بعدم كارمندا دارن 45ساعت تو هفته كار مي كنن، هر روز از 8 تا 5 ، زنگيشون هم ميشه هيچچي، فقط مي شه كار، كسي نيست بگه خسته نباشين. واقعا اين همه قضاوت يكه و مقايسه ناعادلانه رو واسه چي دامن مي زنيم؟
  • بهزاد IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    3 1
    با نظر پویا کاملا موافقم.اگر تعطیلات کشورهای دیگه اندازه ما باشه اما زمان کار مفید ما خیلی کمتر از کشورهای دیگه هست و اصلا نمیشه با آلمان مقایسه کرد
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    8 1
    ببخشيد اين 130 روز را از كجا آوردين؟
    • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      1 0
      واقعا معلوم نیست کدوم 130 روز؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      2 0
      این 130 روز از کجا اومده؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    11 1
    موافقيم .تعطيلات برا روحيه خيلي خوبه ..
  • دلسوز IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 5
    درسته تعطيلات ما خيلي با خارجيها اختلاف نداره،ولي فرق ما اينه كه وقتي وسط هفته يه تعطيلي داريم،كل هفته تعطيل ميشه و (بين التعطيلين و ...) اين يعني تعطيليه : اقتصاد-تكنولوژي-پيشرفت-كار-زندگي و... ودرجا زدن زندگي در كشور جهان سوم.تعطيلي هاي ناگهاني هم كه .... . ماه رمضان و محرم هم كه كلا تعطيله!!! اين يعني فاجعه!!! اگه بخواهي نتيجه گيري كني روزهاي كاري در ايران دو شنبه و سه شنبه هست كه ميتونيم با جهان در ارتباط باشيم اون هم در صورتيكه شهادتي-ولادتي -برفي -باروني نباشه!
  • میهن IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    14 0
    باتوجه به این حقوق هایی که به کارگرهای بیچاره می دهند، 130 روز تعطیلی هم کمه. البته ما که در بخش خصوصی شاغلیم 5شنبه ها رو تعطیل نیستیییییییییییم.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 1
    به نظر من تعطيلات زياد نيس بلكه هدفمند نيس!اينجو ركه شنيدم تو انگليسم هم ساعت كار 7 ساعته كه از ساعت 7 تا 4 هر وقت مايل بودي ميري!ما به علت اينكه هنوز به كار دستي اعتقاد داريم و از تكنولو‍ ژي استفاده نمي كنيم همه وقتمون هدر ميره!وگرنه تعطيلات وكار زياد بيهود تاثيري در پيشرفت نداره
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    8 2
    ما كه پنجشنبه ها تعطيل نيستيم‏، تعطيلي پنجشنبه مخصوص پايتخت نشين هاست آخه تو طول هفته خيلي خسته مي شن بنده خداها، مراكز صنعتي و نفتي جنوب بعضا حتي جمعه ها نيز مشغول فعاليت هستن. زحمت كار در جنوب كشور، آب و هوا ، تعداد روز هاي تعطيلي و ميزان حقوق دريافتي كارمندان شاغل در مركز كشور با كارمندان شاغل در در مناطق عملياتي جنوب در نظر بگيرين، به نتايج جالبي مي رسين.
    • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      3 1
      دوست عزيز ربطي به پايتخت و غير پايتخت نداره ما عادت كرديم به بيراهه بزنيم كلا ً ادارات دولتي پنجشنبه ها تعطيل هستن من شاغل يه شركت خصوصي ام بقول شما پايتخت كه پنجشنبه هاش بدليل كار بيشتر در طول هفته تعطيل ميشيم يعني روزي 35 تا 40 دقيقه بيشتر كار مي كنيم تا يك هفته در ميان تعطيل بشيم و اكثر شركتهاي خصوصي همينطور هستن و اصلا ً ربطي به پايتخت و شهر شما نداره
  • بدون نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    10 1
    تعطيلات بايد وجود داشته باشد و گرنه فشار كار روحيه افراد را تخريب ميكند.
  • احمدی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    14 2
    تعطیلات بله ولی باید دید این مدت تعطیلات چه آثاری بر: 1-روح و روان مردم دارد 2-بر اقتصاد دارد 3-بر روابط بین الملل تعطیلاتی که 60 درصد آن مناسبتهای ترحیمی و بزرگداشت وفات است: اثر مثبتی بر افزایش روحیه و روان ندارد که در سایر کشورها اگر هم هست بر عکس است
  • قيص احمدي IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    11 1
    چقدر شلوغ مي كنيد كل تعطيلات بدون 5شنبه ها و جمعه ها كه تعطيلات اخر هفته است 18 روز مي باشد . كه در مقايسه با ساير كشورها نه تنها زياد نيست بلكه نسبتا كمتر هم مي باشد .چه كسي فكر مي كند كه با حذف اين 18 روز همه مشكلات اقتصادي سياسي و فرهنگي علمي كشور حل مي شود؟مشكل در جاي ديگري است
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    11 0
    من که هرجوری حساب میکنم فقط 73 روز تعطیلی داریم!!!!!!!!!130 از کجا اومده نمی دونم!!!!!!!!!مرخصی هم که حق خودمونه به خاطر حجم بالای کاری نمیدن.
  • رضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    3 0
    لطفا بفرمایید در ارگانهای دولتی که کارمندان دنبال شغل دوم یا سوم هستند و با وجود مشکلات اقتصادی که دارند در بیرون اداره بیشتر انرژی میزارند لطفا راندمان کاری رو هم مقایسه کنید در مقابل ژاپن و المان ...!
  • باران IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    12 2
    دوستان عزیزی که میگن تعطیلی 130 روزی مربوط به تهران ونورچشمی هاست!!!!!!!!!!! اگرساعاتی که نورچشمی ها درطی هفته توترافیک سرسام آورهستن رو ازتعطیلی ها کم کنید تعطیلات ماهم اندازه غیرپایتخت نشینان میشه........ بعدهم تهران وغیرتهران نداره همگی ایرانی هستیم وبیایید با مهربونی باهم حرف بزنیم
  • خوشبخت IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    12 0
    ساعت كاري در آلمان 6 ساعت مي باشد و در ايران 8 ساعت كه البته براي كارمندان خصوصي مثل من بايد اجبارا 10 ساعت سر كار حاضر بشيم اخرشم حقوق 450 هزار تومني بگيريم.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    18 0
    تعطیلات در آمریکا و اروپا: 52 روز شنبه 52 روز یکشنبه = 104 روز 104 حدودا 20 روز تعطیلات رسمی ملی و مذهبی از قبیل روز استقلال، عید کریسمس، عید سال نو(ژانویه)، عید شکرگزاری و ...... مساوی میشود با 124 روز یعنی بیش از 3/1 سال . تعطیلات در ایران : 52 روز جمعه 25 روز تعطیلات رسمی ملی و مذهبی از قبیل عید غدیر، عید قربان، عید نوروز، عاشورا، تاسوعا، عید فطر، 22 بهمن و ........ جمعا 74 روز ( البته با فرض اینکه هیچ کدام از تعطیلات رسمی با جمعه مصادف نگردند )
  • ایمان IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 1
    با سلام.در ابتدا اجازه بدید از خبرآنلاین گلایه کنم که چرا اخباری که در جامعه عمومیت ندارد رو جزء قوانین جاریه کشور محسوب کرده و اصلا اون رو به عنوان یک خبر مهم اعلام می کند!؟آخه کدام کارمند شهرستانی (غیر از آموزش و پرورش)پنجشنبه ها و بین تعطیلات تعطیل هست؟تورو خدا تو خبرهاتون دقت کنید تا آتو دست مدیران و مسئولین ندین.به خدا همینجوری یه عالمه منت سرمون میزارن.شمارو به امام حسین خبرتونو اصلاح کنید،در شان خبرآنلاین نیست همچین خبرهای بی اساسی رو رو سایت بیاره.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 0
    تا آنجا که من میدانم هیچ سازمانی مانع کار اضافی کارکنانش نمیشود . دوستانی که ناراحتند میتوانند هر روز سر کار بیایند. ولی دو نکته را فراموش نکنند : 1- بهره وری در زیاد سر کار آمدن نیست بلکه کار کردن صحیح در ساعات حضور است. 2- در اکثر موسسات خارجی استفاده از حداقل 66 درصد مرخصی استحقاقی سالانه که معمولاً بیش از 30 روز است اجباریست ولی در کشور ما اکثر کارکنان چه خصوصی و چه دولتی بیش از 10 روز در سال مرخصی نمیروند.
  • محسن IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    3 0
    به نام خدا . درست است که ما تعطیلات زیاد داریم . اما این یک .واقعیت است که به قول سهراب سپهری دل خوش روزی چند. اگر بخ.ایم با هواپیما سفر کنیم که برای حداقل 70 درصد مردم گران اسن . با قطار هم که بیلیطش گیر نمی اید می ماند با اتوبوس و یا وسیله شخصی که انهم در ترافیک می مانی
  • پویا IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    4 2
    130 روز روی کاغذه در عمل ما کیفیت کاری نداریم و 360 روز تعطیلیم و 5 روز آخر کار میکنیم اونم بخاطر جمع بندی و خروجی دادن ...! یه نگاه منصفانه به همه کارهای زمانبندی شده روی کاغذ و پیاده سازی شده درعمل داشته باشیم میفهمیم که 80 درصد همه کارهای ما لحظات انتهایی انجام میشه ..
  • بدون نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    10 0
    بابا بی خیال ... حالا مثلا وقتی تعطیل نیست چه اتفاقی توی این مملکت می افته که تعطیل باشه ضرر ببینیم؟!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    6 1
    تو ایران اگه 260 روز هم تعطیل باشه زیاد مهم نیست/
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    14 1
    من شمردم فقط 73 روز تعطیل رسمی داریم. 130 از کجا آمده؟
  • حسین IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    1 4
    130روز خیلی زیاده .اگه میشه وقتشو کمتر کنید.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    9 2
    خلاصه بگم . کم هم هست.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    16 1
    الان مملكت احتياج به تعطيلي داره،چون هر روز كاري موجب افزايش تورم-گراني وبحران ميشه.تعطيل باشيم هزينه زندگي كمتره!
  • آرش IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    1 1
    باز همين هم خدايش كمه خصوصا تعطيلات عيد نوروز . كه بايد تا 14 باشه . كشورهاي همسايه ما 7 تا 10روز نوروز رو تعطيل كردند.در ضمن اي كاش تنها شهادت ائمه تنها تعطيل نبود و ولادت اين معصومين نيز تعطيل مي كردن.
  • میلاد IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    2 1
    آخه جمعه رو چرا جز تعطیلی حساب میکنین !؟ تعطیلی 1 روز در هفته که یه چیز عادی هست
  • بدون نام US ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    2 1
    تعطیلات عید نوروز شده بلای جون ایرانی ها هر سال چند صد نفر در تصادفات میمیرند و یا از تعطیلی مطب های دکترهای متخصص که هر کدامشان برای تعطیلات به جایی می روند داخلی و یا خارجی و انگار مریض ندارند و هیچ تعهدی هم نکردند تفریح حق است ولی کار پزشکی و به بیماران رسیدن وظیفه است وظیفه انسانی است
  • امير IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    6 1
    اگه به جاي پنجشنبه ها ، شنبه ها تعطيل بشه ( البته نه فقط تو تهران بلكه همه شهرها ) و ما با تعطيلات كشورهاي ديگه هم زمان بشيم مطمئن باشيد اقتصاد خودبخود رونق ميگيره
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    4 0
    من تو يه شركت خصوصي توليدي كار مي كنم 44 ساعت در هفته وهمچنين پنجشنبه ها بازائ كار بيشتر در طول هفته تعطيليم كه البته تعطيلي معني نداره بايد بريم اضافه كار. اونايي كه فكر مي كنن با افزايش ساعت كار پيشرفت مي كنيم بايد توجه داشته باشن كه مشكل بهره وري تو كشور ما مديران هستن نه نيروي كار هميشه سعي كردن كه بگن آقا بازدهي تو كشور ما پائينه چون كارگر كار نمي كنه(درباره كارمندان نظر نمي دم) كارگراي توليدي رو ببينين بعد قضاوت با خود شماست . استثمار كه شاخ و دم نداره . ميگن تو اروپا اينجوريه و اونجوريه از حقوقشم ميگين؟ از ساعت كارش هم ميگين؟ چجوريه كه قيمت جنس تموم شده در اروپا با اون كيفيت و هزينه مزد بيشتر از ما ارزونتره؟؟؟؟ يه عمره واسه اينكه حق خودمونو ندونيم ميگن تعطيلي زياده و كار نمي كنيم
  • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    2 0
    هروقت میخواهند یک چیزی را خراب کنند از همین روش استفاده میکنند که میگن این فلان چیز تو کشور زیاده و از این جور حرفا . بابا ما کارمندا طبق قانون کار بایستی بصورت موظف 44 ساعت درهفته کار کنیم یعنی 5 روزو نیم .روزی 8 ساعت .ونکته اینجاست که اون شرکت ها و یا اداراتی که نیمروز پنجشنبه و یا شنبه ها رو تعطیلند ساعتهاشو تو بقیه روزهای هفته تقسیم کردند و بقیه روزها 8 ساعت و 50 دقیقه سرکار بوده اند پس اگر اون نیمروز کار رو هم شماها به حساب تعطیلی میاورید مردم قبلش اضافه تر سرکارهاشون بوده اند.یعنی بعضی مسئولین یک جائی نمیخوابند که زیرشان آب بره.ما توکشور باهمه تعطیلات رسمی و غیر رسمی بیشتر از 74 روز تعطیلی نداریم. تورو خدا از این یکی دست بردارید ما با این وضعیت که هستیم به خانواده و تربیت بچه ها نمیرسی
  • 35 ساله IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 0
    حتما بخونید جالبه و عین حقیقتقابل توجه اونهایی که به تعطیلات معلمان ایراد میگیرند.زمان ما که معلم واقعا از جون مایه میزاشت بماند سرو کله زدن با دانش آموزان.الان که تموم دانش آموزان مامانی هستند.پس تعطیلات حقشونه.در تهران و شهرهای بزرگ ساعت کاری تا 16 برا همین 5شنبه تعطیلند.که کار خوبی به نظر میرسه 1)باعث میشه در مصرف انرژی صرفه جویی بشه 2)بیشتر خانواده با هم باشند.ً ما خودمون باید تلاش کنیم تا ایران رو آباد کنیم از فرصت کاریمون استفاده کنیم..
    • 37 ساله IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      0 0
      از جون مایه میذاشت این شدی چها خط نوشتی چهل تا غلط املایی و انشائی داشتی کسی هم نفهمید چی میخواستی بگی مگه اینکه تو تلاش کنی ایران آباد شه اینم عین حقیقته جون تو!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    1 0
    شما بگو 1000 روز تعطیلی،وقتی روح و روان آدم تو این تعطیلات دائم تو فشار و استرس و قسط و شهریه و یارانه و بنزین و گرانی و هزار چیز دیگه ست هیچ فایده ای نداره. والا!!
  • دکتر علی مجیدی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    3 0
    جنگ جهانی دوم در سال 1939اغاز گشت و در سال 1945به پایان رسید ؛در طول این جنگ کشورهایی همچون ژاپن ؛ایتالیا و بخصوص المان صدمات شدیدتری دیدند؛برلین با خاک یکسان گردید و سایر شهرها نیز ویران گشتند ؛هیروشیما و ناکازاکی از صفحه روزگار محو گردیند و توکیو و سایر شهرها بشدت اسیب دیدند . سی چهل سال پیش که جوان بودیم یعنی اوایل دهه 1350خورشیدی به یکباره وسایل ژاپنی و المانی بازارهای جهان را به تسخیر خود دراوردند ؛ارزوی داشتن یک اتومبیل شیک تویوتا و فیات و یا بنز ارزوی هر جوان ایرانی بود ؛سیکو ؛اورینت ؛داتسون سونی سانیو بی ام وی وووووو در ان سالها فقط و فقط 28سال از جنگ ویرانگر جهانی دوم میگذشت ؛و این در حالی بود که انان قطره ایی نفت از ان خود نداشتند!!!!!!
  • دکتر علی مجیدی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    1 0
    حالا سر تعطیلی ها بحث و جدل کنید ؛و خود را با المان و ژاپن مقایسه کنید ,به ولای حضرت علی و ایمه قسم که خود انها نیز راضی نیستند که مملکت بخاطر روح نازنینشان اسیبهای میلیاردی اقتصادی ببیند.اگر این نفت تنبل کننده را نداشتیم ایا باز هم به این تعداد تعطیلی راضی میشدیم؟
  • fari1 IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    1 1
    با تجربه ای که خودم در کره داشتم وچندسال دراین کشور کاروزندگی کردم بااینکه اکثرکمپانیهابصورت دوشیفته وشبانه روزی بود ولی بعلت حقوق ومزایای خوب مثل محل اسکان وسه وعده غذا وتعطیلات بجا وبموقع برای کره ایهاوخارجیها همگی با جان ودل کارمی کردیم وموقع کار کار مفید بود ووقت استراحت چیزی کم نمی گذاشتند بطوریکه کره ایها ساجان نیم یاکارفرمارابه اندازه پدر خود احترام میگذاشتند واین باعث جاافتادن فرهنگ کار بود
  • علی دایی IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 0
    خیلی هم بده
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 0
    ساعات كاري درکشورهای پیشرفته 36 ساعت در هفته ميباشد كه ساعت كار در ايران وبا اين دستمزدها 44 ساعت كار در هفته ميباشد .البته ساعات نهاروغیره... هم کم میشه که در هفته میشود حدود50الی54ساعت درهفته ......... و130 روزهم که شما حساب کردید ، فقط مربوط به تهرانی هاست .
  • مهدی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 0
    اگر کارمندان ما هم مثل سایر کشورهاازساعت8تا5بعدازظهر کارکنند درصدبیکاری دوبرابر میشه پس ماباید ابتدا بسترکاررادرست کنیم بعد به حقوق کارمندان گیربدهیم
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 1
    به نظر من اگه تعطيلات شهري ها(تهراني ) زياد كنن زياد مهم نيست ولي تعطيلات شهرستاني ها بايد كم باشه چون به محصولات برسن و مواد غذائي توليد كنن.تو تهران روزهاي مفيد كار 2 روز دوشنبه و سه شنبه هست.البته بايد يه جوري شهرستاني هاي مهاجر به تهران را به شهرهاي خودشون فرستاد.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    2 0
    من حاضرم كار يك ماه يك كارمند ژاپني رو با يك سال كار يك كارمند ايراني نقداً معاوضه و پيش خريد كنم! اين سه روز اختلاف تعداد ايام تعطيل بين ايران و ژاپن فقط يك عدد سه نيست بلكه بايد ضرب در يك عدد دو سه رقمي بشه.
  • عدالت IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    1 0
    در اروپا مثلا آلمان براي مسافت 500كيلومتري زميني 3ساعت زمان مي برد در ايران 8ساعت برون شهري و 2ساعت درون شهري (ترافيك) پس نمي توان تعداد تعطيلي را مقايسه كرد بياييد بهتر فكر كنيد بهتر عمل كنيد و بهتر بنويسيد
  • ناصر IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    1 0
    130 منهای 52 (روزهای پنجشنبه) = 78 روز یعنی از همه کشور ها تعطیلات کمتر- روزهای پنجشنبه را به کل کشور تعمیم ندهید . تعطیل رسمی که نیست . الکی بزرگش نکنید . تعطیلات 78 روز
  • م.ز IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    1 1
    آخه عزیز دل برادر! اونا بین التعطیلین دیگه ندارند ما 130 روز تعطیلی داریم و 230 روز بین التعطیلین
  • صادق IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    1 1
    فعلا عشق رو تو این مملکت معلما میکنن به بهانه های مختلف تعطیلی!حقوق عالی!پایین آمدن سطح آموزشی!و قربونش برم دوقورت و نیم باقی!
  • یاس IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    1 0
    آقا بی خیال هالا تعطیل کنن یا نه فایده که نداره چون ما پول نداریم بریم تعطیلات حداقل سر کار که بریم بهونمون واسه خونواده جوره که سر کار رفتیم