با وجود کم شدن تعداد سالن‌های نمایش فیلم «گشت ارشاد»، این فیلم همچنان رقابت تنگاتنگی با «قلاده‌های طلا» در گیشه دارد.

الهام نداف: اکران نوروز 91 یکی از بحث برانگیزترین اکران‌های سال‌های اخیر است. فیلم‌های سینمایی مناسب برای اکران بهار، بعد از کش و قوس‌های فراوان یک هفته مانده به تعطیلات مشخص شدند.
 
جالب اینجا بود که از بین هشت فیلم سیاسی جشنواره سی‌ام فیلم فجر، سه فیلم «گشت ارشاد»، «خصوصی» و «قلاده های طلا»برای اکران نورورز انتخاب شدند.

 این انتخاب‌ها البته با واکنش برخی از سینماگران و فیلمسازان مواجه شد. این اعتراض‌ها اما به جایی نرسید و فیلم‌هایی مثل «نارنجی پوش»، «بوسیدن روی ماه»، «برف روی کاج‌ها»، «خوابم می‌آد» و ... شانس فروش نوروزی را از دست دادند.
 
سال 90 هنوز تموم نشده بود که اعتراض به اکران دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» آغاز شد. این بار انصار حزب‌الله با تجمع در مقابل وزارت ارشاد به اکران این دو فیلم اعتراض کردند و مهلتی 48 ساعته به وزیر ارشاد دادند تا اکران این دو فیلم را متوقف کند.
 
پس از آن و با اعتراضات دیگری که صورت گرفت شرایط اکران اکران برای دو فیلم «گشت ارشاد» و «خصوصی» سخت شد و سالن سینماهای این دو فیلم در شهرستان‌ها گرفته شد. در تهران هم تعداد سالن‌ سینماهای این فیلم‌ها به نصف رسید؛ چون سینماهای حوزه هنری سازمان تبلیغات و شهرداری تهران اکران این دو فیلم را از برنامه نوروزی خود خارج کردند.
 
به گفته علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم «گشت ارشاد» سالن‌های این فیلم از 30 به 15 کاهش پیدا کرد و همه سالن‌های مناسب تهران، از این فیلم گرفته شد. «گشت ارشاد» در حال حاضر در سینماهایی چون آفریقا، فلسطین، شکوفه، مرکزی، پایتخت و ایران روی پرده است.
 
اما با کم شدن تعداد سالن‌های دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» باید سالن‌های خالی میان فیلم‌های باقیمانده تقسیم می‌شد.

سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم «انتهای خیابان هشتم»، در خصوص تعداد سالن‌های این فیلم گفت: «این فیلم با 11 سالن روی پرده رفت و همچنان هم همان 11 سالن را دارد. «انتهای خیابان هشتم» در شهرستان‌ها سالن ندارد و بیشتر سالن‌های شهرستان‌ها را به فیلم‌های دولتی می‌دهند.»
 
با همه این فراز و نشیب‌ها، فیلم‌های اکران نوروز 91 بعد از تعطیلات و بنا به اعلام پخش‌ کننده‌ و تهیه‌کننده‌ها به فروش میلیاردی نزدیک شدند و همچنان «قلاده‌ها طلا» و «گشت ارشاد» با هم رقابت تنگا تنگی دارند.
 
نام فیلم
کارگردان
تهیه‌کننده
فروش تا روز هفتم
فروش تا روز سیزدهم
قلاده‌های طلا
ابوالقاسم طالبی
محمد خزاعی
450 میلیون تومان
957 میلیون تومان
گشت ارشاد
سعید سهیلی
سعید سهیلی
500 میلیون تومان
946 میلیون تومان
انتهای خیابان هشتم
علیرضا امینی
سید جمال ساداتیان
124 میلیون تومان
280 میلیون تومان
خصوصی
حسین فرحبخش
عبدالله علیخانی
88 میلیون تومان
180 میلیون تومان
فیتیله و ماه پیشونی
آرش معیریان
احمد نجفی
24 میلیون تومان
80 میلیون تومان
 

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    4 2
    دوستان علاقه مند به مسائل بازاریابی رو دعوت میکنم به شیوه های جدید بازاریابی در سینمای ایران بیشتر دقت کنند شیوه های های نوینی که قابلیت تئوریزه شدن دارند.کارشناس ارشد بازاریابی
  • احسان IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    32 5
    بی سلیقگی در انتخاب فیلمها و انتخابهای سیاسی و گران شدن بهای بلیط دلیل این شکست در گیشه است. سال پیش فروش فیلمها یادتونه که !! سینما مدیر هنری میخواد
  • امیر IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    32 4
    ماشالاه روز به روز پیشرفت می کنه این وضع اکران!!!!!!!!!!!!!!!
  • امير IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    31 4
    اگراعتقادي دمكراسي داريم بايد اجازه دهيم تا مخالفان فيلم قلاده هاي طلا نيز ابراز عقيده كنند.
    • بدون نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
      6 0
      مگه دیگران به فیلم های گشت ارشاد و خصوصی اجازه عرض اندام دادند؟؟؟؟