چه عواملى زندگى زناشویى را دشوار مى‌کند؟ با چه مردوزنی ازدواج نکنیم؟، چه باید کرد که عشق و ازدواج به رابطه‌اى کسل‌کننده تبدیل نشود؟ و...از جمله سوالاتی است که در کتاب «ازدواج» به آنها پاسخ داده می‌شود.<BR>

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم «ازدواج» با عنوان فرعی حل مشکلات زناشویی نوشته دکتر ماهیار آذر از سوی انتشارات قطره روانه بازار نشر شد. این کتاب پاسخ هایی کاربردی به برخی سوالات متداول درباره ازدواج و مسائل پیرامونی آن است. «چه زمانى براى ازدواج مناسب است؟، مشخصات یک همسر خوب چیست؟، با چه مردان و زنانى ازدواج نکنیم؟، آیا همسر خوب باید تمام شرایط مناسب را داشته باشد؟، اختلاف طبقاتى چه پیامدهایى مى‌تواند به همراه داشته باشد؟، آیا اختلاف فرهنگى مى‌تواند در روابط زناشویى مشکل ایجاد کند؟، براى ازدواج تفاهم مهم‌تر است یا توافق؟، چگونه مى‌توان طرف مقابل را شناخت؟، آیا آشنایى قبل از ازدواج تأثیرى در تداوم زندگى زناشویى دارد؟، به چه مواردى در دوران آشنایى باید توجه کرد؟، عشق چیست و آیا لازمه ازدواج است؟، عشق رمانتیک و آرمان‌گرایانه چه تأثیرى در انتخاب همسر دارد؟، چگونه مى‌توان عشق هیجانى و رمانتیک را از عشق واقعى تشخیص داد؟، در صورت مخالفت خانواده، چه باید کرد؟، اگر فرزندمان تصمیم گرفت با فرد غیرموجهى ازدواج کند چه باید بکنیم؟، مشکلات مهم در زندگى زناشویى کدام‌اند؟ و ...» از جمله پرسش هایی است که در این کتاب در سرفصل هایی با همین عناوین پاسخ داده شده است.
همچنین برخی مشکلات پس از ازدواج نیز در این کتاب شرح داده شده است، مشکلات و سوالاتی همچون «چه زمانى براى بچه‌دار شدن مناسب است؟، آیا بچه‌دار شدن یک ضرورت است؟ و چه تأثیرى بر تداوم ازدواج دارد؟، آیا نداشتن بچه به زندگى زناشویى آسیب مى‌زند؟، مخالفت با بچه‌دار شدن چه تأثیرى در زندگى زناشویى دارد؟، چه باید کرد تا ارزش‌هاى زناشویى تغییر نکنند؟، تعارض‌هاى زناشویى چیست و براى رفع آن چه باید کرد؟، براى ادامه زندگى و فرار از تنش، تا کجا باید مشکلات را تحمل کرد؟، در صورت مشاهده خیانت و دروغ چه باید کرد؟ و...»


بنابراین گزارش در بخشی از این کتاب و در پاسخ به سوال «چه زمانى براى ازدواج مناسب است؟» می خوانیم:
«مرد و زن باید از نظر عقلى و ذهنى به چنان رشدى برسند که بتوانند به‌راحتى از والدین خود جدا شوند. به خودکفایى دوران بزرگسالى برسند. جایگاهى رضایت‌بخش در بازار کار بیابند. صمیمیت عاطفى و جنسى را در یک رابطه مبتنى بر تعهد تجربه کنند. توانایى حفظ آن را در مواجهه با فشارهاى قدرتمند بدنى، روانى و محیطى دارا باشند؛ با افراد، در سنین مختلف روابط دوستانه برقرار کنند؛ قدرت پذیرش نقش همسر و به تبع آن پدر یا مادر بودن را از ابعاد مختلف روان‌شناختى و زیستى دارا باشند. سن ازدواج به عوامل مختلفى ارتباط دارد که عبارتند از: بلوغ جسمى و فکرى، توانایى کسب درآمد، پیشرفت تحصیلى و... .
اعتقاد عمومى بر این است که بهترین زمان براى ازدواج بعد از بیست سالگى است زیرا در این سن زندگى افراد از ثبات بیشترى برخوردار خواهد بود و آمادگى پذیرش مسئولیت‌هاى بیشترى را دارند، درصد طلاق در این افراد به کمترین حد خود مى‌رسد.
ازدواج که رابطه‌اى پایدار و متعهدانه ایجاد مى‌کند، یکى از هیجان‌انگیزترین و مقدس‌ترین پدیده‌هاى موجود در زندگى فرد است. پس چنین تعهد طولانى مستلزم آماده‌سازى خویش و رسیدن به سنى خاص براى تعامل روحى، روانى و جسمى است. فرد باید قبل از ازدواج تعهدى صادقانه احساس کند و براى شناخت خود و طرف مقابل صمیمانه بکوشد.
دوره آمادگى براى ازدواج دوره‌اى است که در آن زوجین باید به‌منظور درک اهداف و نگرش‌ها و نیز بررسى مسائل خانوادگى، اقتصادى و امیال و آرزوهاى طرفین همدیگر را صادقانه و دقیق بررسى کنند. همچنین بحث و مذاکره در این دوره درباره جنبه‌هاى زندگى مشترک امرى ضرورى است. بنابراین، افراد باید از بلوغ فکرى و سن مناسب برخوردار باشند و به مسائل مربوط به آن با جدیت نگاه کنند.


آیا همسر خوب باید تمام شرایط مناسب را داشته باشد؟
همسر خوب کسى نیست که تمام شرایط را داشته باشد، ولى دارا بودن اکثر شرایط حائز اهمیت است. هرکس در بررسى و انتخاب همسر، موارد خاصى را که به نظرش مهم‌تر است برمى‌گزیند. این شرایط براى همه یکسان نیست و بر اساس خواسته‌هاى فردى تنظیم و بر آن‌ها تأکید مى‌شود. مثلاً دخترى بیشتر به صداقت فرد مقابل توجه مى‌کند و دختر دیگرى به خانواده او یا فردى به ظاهر توجه ویژه مى‌کند و دیگرى به دست و دل‌بازى.»

 

این کتاب با قیمت 2500 تومان منتشر شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالرضا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
    3 1
    لطفا اگر کتابی رو معرفی میکنید منبع و انتشاراتش رو هم ذکز کنید تا ما بتونیم اون کتاب رو تهیه کنیم
  • شری IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
    6 6
    هر وقت پول داشتی برو زن بگیر همین و بس
  • بدون نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
    6 6
    چه زمانی برای ازدواج مناسب است؟ زماني كه پول داشته باشي يعني سن 100 سالگي