بیروت بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور لبنان، شهری بندری است که بر روی دماغه‌ای درکنار دریای مدیترانه قرار گرفته‌است. جمعیت این شهر درحدود۲٫۱ میلیون نفر است.

شهر بیروت در میانهٔ کرانه مدیترانه‌ای لبنان و بر روی یک شبه جزیرهجای گرفته‌است. این شهر کانون فرهنگی منطقه خود است و از دیدگاه رسانه‌ای، تئاتر، فعالیت‌های فرهنگی و زندگی شبانه در جهان عرب نام‌دار است. بیروت از قدیم ترین شهرهای خاورمیانه به شمار می‌آید.
بیروت را پاریس خاورمیانه لقب داده اند؛ لقبی که با سفر به آن متوجه می شوید که چندان هم اغراق آمیز نیست؛مجسمه ها ، سنگ فرش های خیابان ، سبک متفاوت زندگی در کـنار یکدیگر و تاریخی که هزاران قصه از آن بیرون آمده، می تواند کمی شباهت را توجیه کـند. به تمام این ها هم جواری آب های مدیترانه را هم اضافه کنید.به هر حال این شهر، پایتخـت لبنان است؛ کشوری که همیشه عروس، بهار و یا بهشت شرق لقب گرفته است


منطقه گردشگری "حریصا"
این منطقه در ارتفاعات بالای کوه ، روبروی دریای مدیترانه قرار دارد. شهرت این منطقه به خاطر وجود مدفن " سیده لبنان " یا همان بانوی مذهبی می باشد . یادبود بانوی لبنان بر سر مزارش ، مجمسمه ای بلند بالاست که از کیلومترها دورتر قابل رویت می باشد . در منطقه ی حریصا 4-5 کلیسای دیگر نیز وجود دارد . لذت دیدن دریایی آرام و آبی از حریصا وصف نشدنی است .برای رسیدن به این منطقه تله کابینی تعبیه شده است که مسافران را از منطقه ای تقریبا کنار آب به بالای کوه می رساند که این خود نیز از زیبایی های بیروت است .


خیابانی برای همه فصول
اگراهل گالری گردی و بازدید از موزه ها باشید موزه ملی بیروت که در جنوب خــیابـان «اشرفیه»پاتوقی دوست داشتنی ساخته است اگر تصمیم دارید هرشـــــب و روزی که در لبنان هستید دسترسی خوبی به دیگر جاهای دیدنی شهر داشته باشید خیابان «اشرفیه» باوجودقیمت های بالای هتل هایش یکی ازبهترین انتخاب ها برای اقامت کردن است.

غار جعیتا
یکی از نقاط گردشگری بیروت که در لیست بازدید هر خارجی به محض ورودش به بیروت وجود دارد، غار جعیتا است که در 18کیلومتری شمال این شهر واقع شده است. این غار که در میان کوه های سرسبز و چشم اندازی زیبا قرار گرفته، در سال 1968 کشف و 10سال بعد از آن برای بازدید افتتاح شد. غار جعیتا در دو طبقه با نام غار علیا و غار سفلی یا غار آبی است. برای رفتن به غار علیا باید سوار تله کابینی شد که از میان جنگلی زیبا میگذرد و عبور رودخانه ای از میان این جنگل تله کابین سواری را دل انگیز می کند.


میدان ساعت
اصلی ترین میدان لبنان به حساب می آید . این میدان در وسط خیابانی پر از کافه و رستوران قرار گرفته است . این خیابان به پاریس کوچولو معروف است. معمولا در این خیابان تا نیمه های شب غذا به همراه موسیقی زنده ارایه می شود . کلیسایی معروف در کنار میدان ساعت قرار دارد.


صخره های روشه
این صخره ها از نمادهای کشور لبنان هستند و در غربی ترین نقطه بیروت جای دارند که به آنها صخره عشاق هم میگویند . تعدادی از عشاق از بالای این صخره ها خودشان را به آب انداختند که مستقیما منجر به مرگشان شده.


یکی از خوشمزه ترین شهرهای دنیا
بیروت را می توانی کی از خوشمزه ترین شهرهای دنیا نامید؛از لبنیات،میوه و سبزیجات تازه آن که بگذریم،غذاهای اصلی مثل کباب ها و پیش غذاهای لبنانی از خوش طعم ترین غذاهای خواهــد بود که تا به حال خورده اید با این که بیشتر رستوران های فست فود زنجیره ای دنیا زنجــــیره ای دنیا در بیروت هم شعبه دارند،شباهت ذائقه ی لبنانی ها به غذا های ایرانی و همین طور فراوانــی غذای حلال باعث شده کم تر مسافر ایرانی در این شهر سراغ فست فود های زنجیره ای را بگیرد.
 

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبداله IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    2 1
    جالب بود متشكرم
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    6 1
    تا منظور شما از ارزان چی باشه........
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    6 0
    با تشکر از شما. ای کاش ریز هزینه ها ی سفر هم به دلار میگفتید. مثلا قیمت غذا هتل تفریگاهها و . . .
  • خانم کاف IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    22 4
    می تونید منظورتون رو از این تیتری که برای این مطلب انتخاب کردید بگید؟ ارزان سفر کنید! برای چنین مطلبی.. باتوجه به محورش که کشور لبنان هم هست ارزان سفر کنید تیتر احمقانه ایه ..
    • رضا IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
      8 0
      منظورش اینه که از طریق این سایت و با دیدن عکسها و خواندن مطالب ارزان با آن آشنا شوید
  • asada IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    26 2
    که اینطور.یاران من اندوه لبنان کشت مارا چی؟ کدام اندوهش.یا این یا آن یا هردو.الته لازم به ذکر است که مدتهاست هرچه نظر میذازم خبر آنلاین به دلیل نامردی تایید نمی کند
  • ناصر IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    10 3
    سلام توصیه ی من اینه که اصلا به لبنان سفر نکنید. اصلا کشور خوبی نیست جنساش هم گرونه
  • بدون نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    11 4
    بنده عيد91 بيروت بودم واقعا شهر زيبا و تميز و منظم و از لحاظ سيستماتيك شهري نسبتا مدرنه. از اتومبيلهاي روز دنيا بگيريد تا تا تركيب بندي شهري،كه واقعا عاليه. يك دونه اتومبيل كهنه و بدردنخور اونجا پيدا نميكنيد.تماما اتومبيلهاي روز دنيارو از آسيايي بگيريد تا اروپايي و آمريكايي كه خيلي هاشونو در ايران نخواهيم ديد! چون ما تاوقتي ايران خودرو و سايپا رو داريم غم نداريم!! از اينها كه بگذريم بيروت در کل سال سبز است و بهار. ساحل زيبا و كوههاي سرسبزي مثل شمال خودمون.
    • بدون نام IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
      6 1
      بنده هم تا حدي موافقم.واقعا زيباست. ماهم در ايران خيلي جاهاي ديدني داريم ولي چون سرمايه گذاري نشده ما اونارو زيبا نميبينيم. اصلا من نميدوم چرا بعضيا منفي دادن،اگه ببينيد واقعا نظرتون دربارش عوض ميشه. بله خب جنساش گرونه،چون همه جنسا برنددار واقعيه. ماها در ايران انقدر جنس قلابي برادران چيني! رو خريديم،ميگيم اونجا جنساش گرونه در اوايل فصل بهار اجناس برندار زمستونيشو ميشه حتي با40تا 60درصد تخفيف واقعي خريد
    • علی ، امسال بیروت بودیم IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
      1 0
      آقای عزیز ما هم همین عید بیروت بودیم با این که می گید ترکیب اتومبیل هاش زاد از آسیایی گرفته تا ... موافقم ؛ اما عزیز من اگر کل کشور رو یه ماشین رنت می کردی می دیدی ، متوجه می شدی شهرداری فوق العاده ناتوان عمل کرده ! آدم با تور بره فقط جاهای خوشگل شهر و ببینه که گردشگری و سفر نمی شه !
  • نیک زاد IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    10 1
    منظور از ارزان چند دلار است
  • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    0 0
    من شنيدم كه ويزاي لبنان براي ايرانيها حذف شده و بدون ويزا ميشه به اونجا سفر كرد آيا درسته؟
  • امسال عید بیروت بودم ؛ وقتم تباه شد !! IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    2 1
    ســـلام خدمت همه ی ایرانیان عزیزم ! بنده با کمال صداقت عرض می کنم ؛ عید امسال به همراه خانواده ام به دلیل تعریف و تمجید های بسیار اطرافیان و مخصوصا اینترنت ؛ به اصطلاح جوّ زده شدیم و به لبنان و بیروت 8 شب اقامت کردیم ؛ جالب است بدانید مساحت کلّ این کشور چیزی کمتر از استان اراک ما می باشد با این تفاوت که به دلیل این که به شدت اختلاف ادیان در این کشور دیده می شود ؛ 25 سال تشیع و تسنن و مسیحیت جنگ داخلی داشتند ؛ شهرداری ضعیف کشور نه تنها بسیار ناتوان در بحث بازسازی عمل کرده بلکه حتی یک پارک هم در کل کشور وجود ندارد!!!! باور ندارید پول خود را هدر نموده و تجربه کنید !! این در حالی است که این کشور آمار گران ترین الا و هتل ها را در خاورمیانه به خود اختصاص داده !!!!
  • نین IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    0 0
    من 5 سال پیش رفتم ماه عسل لبنان چشم انداز های زیبایی داره هر کی نرفته بره که الکی میگن نرید