دبیرکل حزب موتلفه دعا می‌کند که محمود احمدی‌نژاد با عاقبت به خیری ایام باقی مانده از دوره ریاست جمهوری را به پایان برساند.

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگوی نوروزی با خبرآنلاین به سوالاتی پاسخ داد که شاید کمتر کسی آنها را از وی شنیده باشد. وی در پاسخ به سوالاتی پراکنده‌ای که به دنبال جواب‌هایی متفاوت بود، فکر می‌کرد و آرام پاسخ می‌داد.

حبیبی از حسرت زندگیش گفت، از اولین باری که به قدرت فکر کرده و از کارهای نکرده زندگیش. دبیرکل 66 ساله قدیمی‌ترین حزب کشور از برخی مسئولان کشور هم گفت، او برای احمدی نژاد دعا می‌کند که با عاقبت به خیری ریاست جمهوری را ترک کند، از رای دادن خاتمی استقبال کرد و عنوان کرد که فکر و زبان مطهری یکسان است.

مشروح این مصاحبه در فضایی که کمتر رنگ و بوی سیاسی می‌داد را در زیر بخوانید:
 

 -        آیا در زندگیتان حسرتی داشته‌اید؟
من واقعا کمتر یادم می‌آید که حسرت دنیوی در ذهنم باعث آزار من بشود. در مسائل دنیوی معتقد به پیشرفت دائمی هستم به شرط اینکه این پیشرفت مغایرتی با مقولات اخروی نداشته باشد. اما اینکه می‌توانستم برای مقولات اخروی تلاش‌های بیشتر داشته باشم جزو حسرت‌های زندگیم است.

-         اولین بار چه زمانی معنی قدرت را فهمیدید؟
در موضوع سیاست به خصوص اگر بعد از انقلاب را ملاک قرار بدهیم. انتخابات سوم مجلس من را بیشتر به طرف ضرورت یک اقتدار  تشکیلاتی که در خدمت نظام باشد، سوق داد.
-        اصلا چرا وارد کار سیاسی شدید؟
من از دوره دبستان علاقه مند به سیاست بودم. هیچ وقت از آن زمان که صاحب تشخیص در امور عادی شدم، یادم نمی‌آید که ذهن غیر سیاسی داشته باشم.
-        تا حالا عاشق شده‌اید؟
من عاشق کسانی هستم که خلوص دارند. یعنی در این جنگ بین خود و خدا مسلط به خودشان هستند و فقط برای خدا کار می‌کنند.

-      آن عشق انسانی زمینی چه؟
خیلی دنبال این مقولات نبودم .
-        اگر الان 20 ساله بودید چه می کردید؟
یک مقداری بیشتر به کار سیاسی تشکیلاتی و یک مقداری هم بیشتر به کسب معارف می پرداختم.

-        بیشتر از همه به چه کسی تلفن می زنید؟
در حال حاضر بیش از 90 درصد تلفن های من تشکیلاتی است.
-        آخرین بار کی سوار اتوبوس شدید؟
6 ماه پیش
-        دوست دارید با کسی عکس یادگاری بگیرید.
 یک عده ای علاقه مند هستند که در برخی از مواقع وقتی جلسه ای داریم با یک فرد کوچکی مانند من عکس بگیرند . البته من چون خودم را کوچکتر از این حرف ها می دانم اما هیچ وقت تا به حال برای نظرات دنیوی با کسی عکس یادگار نگرفتم. البته ممکن است تصادفی عکسی گرفته شده باشد اما اینکه تلاش کنم با بزرگی عکس بگیرم تا به حال این کار را نکردم.

-        کار نکرده زندگی تان چیست؟
اینکه دنبال حرام و رانت تا به حال نرفتم.
-        در سیاست چاقویی داریم که دسته خود را ببرد؟
در سیاست دینی نه، ولی در سیاست غیر دینی فراوان.
-        سرگرمی مورد علاقه تان چیست؟
با خانواده بودن یک خواستی است که کمتر تحقق پیدا می کند. اگر سرگرمی باشد بودن با خانواده است.

-        لطیفه ای در مورد خودتان شنیده اید؟
نه تاکنون نشنیده ام.
-        احساستان نسبت به محافظاتان چیست؟
من یک نظریه کلی دارم. همه ما باید مواظب باشیم که در ماهیت انسانی با هیچ فردی تفاوت نداریم و اگر کسی از افراد عادی یک زمان به چنین دام شیطانی بیفتد اول انحراف است. بنابراین من در طول انقلاب وقتی با افرادی که به لحاظ اداری سمت های نازلی دارند، مراقبم در ذهن آن طرف هم به عنوان آدم برتری جویی، تلقی نشوم. دراین رابطه تاکنون مراقبت کردم .

-        رابطه شما با از ما بهترون چطور است؟
باید از ما بهترون تعریف شود. تا حالا تعریفی از این کلمه نداشتم.
-        آخرین بار کی پشیمان شدید؟
من سعی کردم تا آنجا که ممکن است بر اساس تشخیص وظیفه کار کنم. یادم هست در جلسه تودیع شهرداری تهران بعد از 4 سال، وزیر وقت کشور به دلائل سیاسی یک سخنرانی علیه من ایراد کردند. اما یادم هست به هیچ وجه دچار عصبانیت و هیجان نشدم. یک جمله گفتم آنجا که سعی کردم در همه زندگی ام مورد توجه باشد. گفتم که اگر به جای این مطالبی که وزیر کشور گفتند، از من سوال می کردند که اگر قرار باشد 4 سال دیگر هم شهردار تهران باشید چه کار می کنید که ما از شما راضی باشیم، به ایشان پاسخ می دادم که همان کارهای 4 سال گذشته را تکرار می کردم .

-        معنی لبخند یک سیاستمدار چیست؟
به نظر من آن دسته از سیاستمدارانی که تدین آنها بر سیاستمداری آنها غلبه دارد، معنای لبخندشان بین دوستان را خوب می شود فهیمد. اما همین سیاستمدار مومن باید لبخندش را دشمنان درست درک نکنند. یک موضع در برابر دوستان انقلاب باید داشته باشد که آن صداقت است و یک پیچیدگی باید در برابر دشمنان داشته باشد.
-        اگر کسی به شما انتقاد کند به او چه می گویید؟
تا به حال یاد ندارم در برابر منتقد دچار عصبانیت شده باشم و به انتقاد به معنای لغوی کلمه اعتقاد دارم. انتقاد یعنی ارزیابی.

نظرتان را درباره اسامی که می‌برم به صراحت بیان کنید.

-         آیت الله مهدوی کنی: من توفیق داشتم از قبل از انقلاب با ایشان مراوداتی داشته باشم. ایشان را سمبل اخلاص می دانم هم در دین و انقلاب و امام و رهبری.
-         آیت الله هاشمی: ایشان در جلساتی که بنده هم حضور داشتم تاکید می کردند که می خواهند در میان جناح های سیاسی فراجناحی عمل کنند. معتقدم در مواردی موفق بودند و در مواردی هم موفق نبودند.
-         احمدی نژاد: من برای احمدی نژاد قبل از 11 روز قهر کردن یک قضاوت دارم، برای بعد از قهر کردن یک قضاوت دیگر. اما ضمنا دعا می کنم ایشان با عاقبت خیر ریاست جمهوری را به پایان برسانند.
-         سید حسن خمینی: ایشان هم تلاششان بر این است که فراجناحی عمل کنند، منتها من حضورا یک نکته ای را چند ماه پیش به ایشان یادآوری کردم. گفتم ما فراجناحی در چارچوب نظرات رهبری را قبول داریم.
-         محمدرضا باهنر: در این چندماهه اخیر مورد ظلم عده ای قرار گرفتند. چیزی را به ایشان نسبت دادند که در خمیره اش نیست. یعنی سر سازگاری داشتن با فتنه و مقولاتی از این قبیل.
-         علی مطهری: آنچه که تشخیص قلبی اش باشد زبانش هم همان را می گوید، منتها اینکه کدام حرف، کجا و چه موقع باید بیان شود، باید بیشتر دقت کند.
-         سید محمدخاتمی: اقای خاتمی به نظر می رسد که مایل است در داخل نظام باشد، منتها من به آخرین مصاحبه ایشان که پخش شد اشاره می کنم. آمدند در انتخابات شرکت کردند من این کار ایشان را مثبت تلقی می کنم. اما مصاحبه کردند و گفتند که افرادی مانند موسوی و کروبی هم می خواهند داخل نظام باشند. معتقدم سر بزنگاه ها آقای خاتمی باید بدانند که همه را نمی توانند راضی کنند. تعجب می کنم که با چه دلیلی آقای کروبی و آقای موسوی را پس از آن همه فتنه ای که به پا کردند داخل نظام می دانند.

/29296

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبداله GB ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    56 3
    حدس میزنم دلیلی‌ که در پاراگراف آخر دانسته نشده این است که "دید آقای خاتمی نسبت به محدوده‌های نظام از حضرت عالی‌ وسیع تر است".
  • بدون نام US ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    55 3
    ‫آقای خاتمی پیرو جدش است که فرمود: مسلمانی که بیش از سه روز با برادرش قهر باشد از دین بیرون است، نه کینه ای است، نه قدرت طلب...
  • بدون نام US ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    8 3
    عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
  • بدون نام US ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    44 2
    ‫کسی که از هیچ چیز گذشته خود پشیمان نیست، یا معصوم است، یا غیر معصوم جاهل!
  • صمصام بران: IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    27 1
    با عرض سلام و احترام:عرض میکنم که 11 روز قهر کردن را آقای احمدی نژاد انکار کردند در مجلس و کسی هم به ایشان تذکر نداد این نوع رفتار کدام سیاست است از دو نوع سیاستی که در این گفتگو بیان شده است؟
  • صمصام بران IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
    7 1
    با عرض سلام واحترم:خدمت شما عزیزان عرض میکنم وقتی که چشممان به این قسمت ارسال نضر می افتد میگوئیم خوب شد ما که دستمان بجای بند نیست ولی یک جایی هست که درد دل خود را بیان کنیم ان هم سعی بر این است که غیر از واقعیات بیان نشود ولی در این حال باز متوجه میشوم که این هم خیالی بیش نبوده است نظر حقیر که منتشر نشد حاوی توهین نبود چون که حقیر توهین حربی افراد بی منطق میدانم فقط عرض کردم که آقای احمدی نژاد قضیه قهر کردن را در مجلس انکار کرد و کسی هم با ایشان تذکر نداد که این انکار خلاف واقع است . به هر حال اگر این نظریه حاوی توهین بوده از همه با کمال شرمندگی عذر خواهی میکنم موفق باشید.
  • نعمت ا... سینایی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    32 3
    ایکاش آقای حبیبی و دوستانش اجازه می دادند بقیه هم حرف بزنند ، ایکاش که آقای حبیبی هم می توانست دید فراجناحی داشته باشد
  • سید IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    2 0
    سلام علیکم : ای کاش همگی التزام به دین و قیامت و000 ومطیع ولایت بودن رادرعمل ثابت کنند نه در شعار، درشعار همه استادند اما درعمل مانند اون مثل که مرگ خوبه برای همسایه را تداعی میکنند آقایون به فکرمردم باشند وخدمتگذار واقعی باشند، نکنه روزی برسه آنهاییکه حرف های شما رو شنیدند وعمل کردند عاقبت به خیر شوند ولی شما گفتیید وعمل نکردید درجایگاه پست وزبون جاودان شوید ( خطاب به جناح ها و گروهها و000 )
  • بدون نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    2 3
    آقای حبیبی یک فعال سیاسی جناحی است و نمی شود که فراجناحی باشد. ضمنا از او و موتلفه دفاع از اصل انقلاب و آرمان امام انتظار می رود که تاکنون چندان به بیراهه نرفته است و البته تنها معصومین هستند که اشتباه نمی کنند. ای کاش هنوز هم مقدرات سیاسی کشور در دست سیاستمداران اصیلی چون موتلفه بود.
  • بدون نام IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    5 1
    برای شما هم آرزوی عاقبت به خیری دارم با این تحلیل های آنچنانی تون شما دکتر رو علم کردین حالا دلتون رو زده ؟