علی کفاشیان می گوید اگر او رییس فدراسیون فوتبال باقی نماند،آیت الهی ریاست را بر عهده خواهد گرفت.

قبل از بازی
به گزارش خبرآنلاین؛وقتی رئیس موبایل خود را پاسخ می دهد، در باشگاه فجرسپاسی است: «برای بازدید از امکانات این باشگاه، به محل باشگاه آمده ام. الان بازدید را کامل انجام داده ایم و بعد از آن به ورزشگاه می روم تا فینال را نگاه کنم.» کفاشیان اعتقاد دارد باشگاه فجر امکانات بدی ندارد: «بله، امکانات این باشگاه تا حدود زیادی مورد تائید ماست ولی تائید اصلی را بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می دهد.» رئیس از ادامه سفرهای استانی اش خبر می دهد: «این سفرها ادامه خواهد داشت. شهر بعدی هم اهواز است. به آنجا می روم تا امکانات فولاد را بازدید کنم. سال پر کاری در پیش داریم. خیلی کارها سخت تر شده. اولین گام این است که در اوایل سال بعد نمایندگان برای بازدید اولیه می آیند. باید کمی باشگاهها را آماده کنیم. در مرحله دوم باید سریعا کارها را انجام بدهیم تا برای بازدیدهای بعدی ضعف زیادی وجود نداشته باشد. الان من خودم در تمام سفرها کنار ناظرمان هستم و سیستم باشگاهها را بازدید می کنیم.»
او یک هشدار جدی به باشگاههای لیگ برتری می دهد: «ما که با کسی شوخی نداریم. دیگر پای فدراسیون وسط نیست، الان باشگاهها با afc سرکار دارند. آنها اگر تائید کردند که ما مخلص باشگاهها هستیم اما چناچه تائید نشد، باشگاههای فاقد پروانه حرفه ای، باید از مسابقات لیگ حرفه ای کنار بروند. هیچ فرقی نمی کند چند تیم حذف می شود. حتی اگر 10 تیم هم بمانند، لیگ برتر را باید برگزار کنیم.»
وقتی به شوخی به رئیس می گوئیم، پس 4 سال دوم دیگر خبری از خوشگذرانی نیست، لبخندی می زند و می گوید: «بله، دیگر خبری نیست. همین سال اولی کلی کار داریم. باید بتوانیم تمام امورات را انجام دهیم. جام جهانی را در پیش داریم. مسابقات تیم های پایه هم که هست. این پروانه حرفه ای هم وطایف ما را سنگین تر می کند. من خودم باید در تمام سفرهای استانی باشم.»
بعد از مسابقه
علی کفاشیان با خبرنگاران گفت و گو نمی کند. او جام قهرمانی را به استقلالی ها می دهد. بعد از پایان جشن هم، سریعا از مهلکه می گریزد! جستجوی رئیس در ورزشگاه حافظیه سرانجام ما را به او می رساند، در حالیکه در دفتر هیات فوتبال استان فارس، کنار آیت الهی نایب رئیس خود، بهروان سرپرست کمیته مسابقات و برخی دیگر از مسئولان نشسته. با رئیس نزدیک به یک ساعت حرف می زنیم، حرف هایی که بخش اعظم آن به رسم امانت بین خودمان می ماند. وقتی از رئیس درباره رئیس ماندنش می پرسیم، لبخندی می زند و می گوید: «شک دارید من باشم؟ چرا همه شک دارند که من می مانم یا نه؟» وقتی از او می پرسیم عید سختی را بدون رسانه ها در پیش دارید، با حفظ لبخند پاسخ می دهد: «نترسید در عید هم اتفاقی نمی افتد.» او درباره اتفاقات بعد از انتخابات، توضیح می دهد: «مجمع فدراسیون فوتبال هر تصمیمی درباره من بگیرد، همان است. من با رای همین مجمع رئیس فدراسیون فوتبال شدم. الان همین مجمع هر حرفی داشته باشد، بنده همان را اجرا می کنم.» البته نظر مجمع به خوبی پیداست و آن بقای کفاشیان در ریاست فدراسیون فوتبال است. رئیس در ادامه، جمله بسیار جالبی با این مضمون به زبان می آورد: «البته اگر من رئیس نباشم، آقای آیت الهی رئیس فدراسیون فوتبال می شود! به فرض هم که اگر دوباره اصرار به تغییرات باشد، بعد از 6،7 ماه دوباره مجمع تشکیل جلسه می دهد.»
این روزها وزارتخانه مدام روی بند 32 اساسنامه تاکید دارد. این بند می گوید مجمع تا یکماه حق دارد، نظرات خودش را تغییر دهد، در حالیکه بررسی اساسنامه نشان می دهد بند 32 مربوط به مصوبات است. کفاشیان در این باره می گوید: «بله، از بند 31 تا 38 مربوط به مصوبات مجمع است، نه انتخابات فدراسیون فوتبال. طبق ماده 39 اساسنامه، رئیس فدراسیون بلافاصله بعد از انتخاب، به فدراسیون می رود تا کارش را شروع کند.» کفاشیان درباره جلسه بعدی مجمع فدراسیون فوتبال، تاریخ دقیقی نمی دهد: «دو، سه ماه دیگر مجمع ما تشکیل می شود. من باید در آن زمان نایب رئیس دومم را به مجمع معرفی کنم.» او درباره سفر 29 اسفند خود نیز به کنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید: «در این سفر با آقای ژیلانگ سرپرست فعلی کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه ای خواهم داشت.»
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =