اولین پاسخ دبیرستاد حقوق بشر کشورمان به سوال مجری شبکه تلویزیونی الجزیره قطر درباره اوضاع سوریه، تعادل وی را به هم زد طوریکه ادامه مصاحبه را به صلاح شبکه ندانسته و آن را نیمه کار به اتمام رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حقوق بشر، محمدجواد لاریجانی که برای شرکت در نوزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به سر می برد به اصرار شبکه تلویزیونی الجزیره برای یک گفتگوی زنده خبری در خلال یک برنامه درباره سوریه دعوت شد اما مجری برنامه پس از طرح دو سوال از لاریجانی و دریافت پاسخ های صریح او مبنی بر این که آمریکا، اسرائیل و برخی دیگر از کشورهای اروپایی و منطقه مسئول وضعیت موجود در سوریه هستند ، دستپاچه شده و مصاحبه را با تشکر از حضور لاریجانی در برنامه قطع کرد.

متن سوال و جواب مجری الجزیره و جواد لاریجانی به شرح ذیل است:

الجزیره : آیا می توانید موضع ایران را درباره کشتار های فجیعی که در سوریه توسط حکومت بشار اسد درجریان است بیان کنید؟
لاریجانی: قبل از هرچیز باید توجه کنیم که داد و فغان آمریکا و برخی از دول اروپایی و چند کشور دیگر درباره حوادث سوریه به خاطر ضربه به دموکراسی خواهی یا نقض حقوق بشر نیست، زیرا کارنامه آمریکا و کشورهای اروپایی در منطقه اشکارا نشان می دهد که انان همواره از دیکتاتورهای خون آشام حمایت کرده اند و هم اکنون هم دوستانشان از لحاظ دموکراسی کارنامه بسیار بدی دارند. از جهت نقض حقوق بشر هم باید بگویم که قصاب بزرگ منطقه رژیم صهونیستی است که روزانه دارد زن و کودک و مردم بیگناه فلسطینی را کشتار می کند و هیچگونه اعتراضی از طرف امریکا و یا دول غربی در این باره شنیده نمی شود پس مساله چیست؟ خیلی روشن است که داد و فغان غرب برای تامین منافع و امنیت رژیم صهیونیستی است و بس. از سوی دیگر باید صریحا بگویم که موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به خیزش های مردمی در منطقه خاورمیانه از همان روز اول، حمایت قاطع از این حرکت های مردمی بوده است. چه این خیزش ها در تونس و سوریه و مصر باشد و چه در بحرین و یمن و لیبی. همچنین مردم این کشورها هستند که حق دارند سرونوشت خود را تعیین کنند. دخالت خارجی به هرشکل در این فرایند مورد قبول ما نیست و ما سخت با آن مخالف هستیم بویژه اگر این دخالت ها در جهت تحریک به خشونت یا تمهید خشونت از طریق ارسال پول و اسلحه و مهمات و سایر امور از این قبیل باشد. کسانی که خشونت ها را در سوریه تحریک کرده اند باید بدانند مسئولیت اتلاف نفوس و خرابی ها به عهده آنها است.
الجزیره: یعنی شما فکر می کنید در سوریه خبری نیست و همه این اخبار جهانی دروغ است؟
در سوریه، این مردم هستند که فقط باید تصمیم بگیرند که چه حکومتی را می خواهند. آنهایی که برای جنگ در سوریه مخفیانه اسلحه فرستاده و یا دائما تحریک به خشونت می کنند دستشان به خون هایی که ریخته می شود الوده است. سیاست ما حمایت قاطع از مردم سوریه، ملت سوریه و منافع سوریه است.

در اینجا مجری برنامه که برایش محرز شده بود نمی تواند تصویر تبلیغاتی خود را به گفتگو تحمیل کند ناگهان با تشکر از حضور لاریجانی در این برنامه زنده، مصاحبه را قطع کرد.
به نظر می رسد کارگردان برنامه تلویزیونی الجزیره از ترس تبعات سخنان دبیرستاد حقوق بشر کشورمان که به صورت زنده برای میلیون ها بیننده عرب پخش می شد ادامه مصاحبه با او را صلاح ندانست.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عمار IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    17 41
    خدا بهش خير بده واقعا سياستمدار منطقي و كار كشته ايه و بسيار قابل احترام .
    • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      8 3
      اینو جدی نگفتی که ؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      3 2
      شوخيش هم بده
    • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      1 5
      مرد آزموده و پخته اییه
  • بدون نام DE ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    35 22
    حتما همینه که شما میگین... آخرش هم باید اضافه میکردین "و اینگونه بار دیگر دلاور مردان ایران مشت محکمی به دهان استکبار و آمریکا و انگلیس و اسرائیل و سبزها زدند" .شما خدای توهمید.
    • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      5 7
      آخرشو خوب اومدين ((سبزها)) اوليها كه دشمن ملت ايرانند ، حالا جاي سئوال اينجاست كه شما سبزها نيز دشمن ملت ايرانيد كه پذيرفتيد در كنار دشمنان ذاتي ملت ايران اسم تونو بيارين ؟؟!!!!
  • عبدالرضا IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    28 10
    از ترس...!!!؟؟؟ از ترس چی؟؟؟!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    25 16
    خبر آن لاین از تو بعید بود نمی بینی تو سوریه چه خبره؟ تو که می دونی دیکه!!!
  • بهزاد IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    28 7
    صلاح ندانست یعنی چی؟ فیلمش رو بذارین
    • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      0 0
      یعنی به صلاح نیست دیگه !
  • اردشیر CA ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    4 3
    "به نظر می رسد کارگردان برنامه تلویزیونی الجزیره از ترس تبعات سخنان دبیرستاد حقوق بشر کشورمان که به صورت زنده برای میلیون ها بیننده عرب پخش می شد ادامه مصاحبه با او را صلاح ندانست. " به نظر می رسد !!!
    • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      3 1
      بله خیلی چیزها به نظر می رسد ولی دیده نمی شوند
  • بدون نام US ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    6 4
    ایشان در کمال شجاعت به کریستین امانپور گفت اسراییل لازم نیست از بین برود!؟ حالا اگه تو نمی ترسی اینو چاپ کن!!
    • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      1 3
      جدی گفته ؟؟ حتما به نظر رسیده که گفته !
  • م IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    5 4
    آیا امریکا و غربیها واقعا" به دنبال حقوق بشر هستند ؟ جواب : حمایت از خشونت و کشت و کشتار در بحرین و حمایت از حکومت قرون وسطایی عربستان و قطر و امارات ...
  • بدون نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    0 0
    عربی هم ایشان صحبت می کنند؟
  • امید SE ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    0 0
    چرا میترسی نظر من رو منتشر کنی خبرآنلاین ؟ فکر میکنید با سانسور کردن سئوال از بین میرود ؟ بسیار منطقی برای شما نوشتم چطور در جریان انقلاب های مصر و تونس که الجزیره بیشترین زمان رو اختصاص به انقلاب های عربی داده بود و گزارش های کامل و جامعی از انقلاب های مصر و تونس تهیه میکرد خوب بود و منبع خبری بسیاری از رسانه های داخلی؟ حالا همین سیاست در مورد سوریه بد شده ؟؟ الجزیره روزانه 10 ها تن از موافقین و مخالفین اسد رو دعوت میکنه و در برنامه هایی مثل الاتجاه المعاکس به مناظره میپردازند و کسی سانسور نمیکنه ! شرم آور است که حتی از انتشار این نظر هم میترسید و بعد از بقیه رسانه ها ایراد میگیرد. برید به سایت الجزیره ببنید چه نظراتی رو منتشر میکنه که صد در صد علیه سیاست های الجزیره است بعد ایراد بگیرید!