کیوان کثیریان

کیوان کثیریان: الان درست دو ساعت از لحظه ای که اصغر فرهادی در میان ازدحام جمعیت و فریادهای «فرهادی دوستت داریم» سوار لیموزین سفید رنگی شد و فرودگاه امام را ترک کرد می گذرد. حالا ساعت پنج صبح است و بعید نیست خوابی سنگین و البته شیرین، برنده جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار 2012 را درربوده باشد. او ماه هاست سر بر بالش ایرانی نگذاشته است.

از صبح شایع شده بود که فرهادی امشب به ایران باز می گردد ولی هیچکس خبر را تایید نمی کرد. با یکی دوتا از  دوستان مطلع تماس گرفتم و اصل ماجرا تایید شد. اما درباره ساعت نشستن پرواز 723 ایران ایر پاریس- تهران، روایت ها متفاوت بود؛ از 22.45 تا 23.55 جمعه شب، 19 اسفند. هرچه بود به رغم خلاء اطلاع رسانی رسمی، نباید برنده اسکار تنها می ماند. مگر چندبار در تاریخ این مملکت برنده اسکار به وطن برمی گردد.

با سه دوست و همکار گازش را گرفتیم به سمت فرودگاه امام. در نخستین لحظات ورودمان، چند تا از همکاران را که درسالن انتظار دیدیم معلوم شد حداقل، همکاران رسانه ای اهمیت این لحظه تاریخی را خوب دریافته اند. در فرودگاه از حمیدرضا قربانی و مریم نراقی، دستیاران فرهادی شنیدیم که پرواز همان ساعت 23.55 می نشیند، گرچه قرار بوده 22.45 فرود بیاید. تعجبی هم نداشت. تاخیر، نمک پرواز است. مدت هاست که پرواز بی نمک، مزه نکرده ایم.

یکنفر جلویمان را می گیرد و می پرسد درست است که هواپیمای فرهادی با تاخیر می نشیند، جواب مثبت ما را که می شنود، اضافه می کند از هفت غروب که وارد ایران شده تا حالا – که 11 شب است- فرودگاه را ترک نکرده و منتظر مانده تا در استقبال از فرهادی حاضر باشد. علی علایی احساساتی می شود، سه بار به او می گوید؛ درود بر شما.

احمد میرعلایی مدیرعامل فارابی هم آنجاست. همکارانش نجاریان و امیر اسفندیاری و گودرزی و بقیه هم همینطور. آن ها قول استقبال را داده بودند و حالا به قولشان عمل کردند. دارند هماهنگ می کنند که فرهادی از در وی آی پی وارد سالن انتظار شود. میرعلایی در زمان ورود فرهادی به کشور بعد از گرفتن خرس های برلین هم به استقبالش رفته بود. کار امشب اش هم قابل تحسین است. او به نسبت بقیه مدیر باهوش تری است.

می‌گویند دیشب که تیم استقلال از سفر برگشته اینجا غلغله بوده ولی حالا… حالا خیلی خلوت است. مردم چه تقصیری دارند؟ کسی اطلاع رسانی نکرده. از کجا بدانند؟  تازه، مظلومیت فرهنگ در این سرزمین که چیز تازه ای نیست.

همکاران مطبوعاتی هم یکی یکی سر می رسند. اطلاعات به سرعت ردوبدل می شود. قربانی خبر جدید می آورد. پرواز، نمکش اضافه شده. ساعت 1.10 بامداد، هواپیمای حامل فرهادی به زمین می نشیند. کلی وقت، اضافه می آید عده ای می روند شام بخورند، بعضی ها هم با معرکه گیری های نامتناسب و بیجای بهروز وثوقی راد – همان لیدر تیم فوتبال استیل آذین- که معلوم نبود کدام شیرپاک خورده ای از اختتامیه تصویر سال او را همراه آورده، سر خودشان را گرم می کنند. شعارهای ورزشی او که به جای نام فوتبالیست ها اسم فرهادی را جایگزین کرده و با صدای نخراشیده اش به سبک تماشاگران فوتبال فریاد می زند، توجه بعضی ها را به خود جلب کرده است. او قصد کرده به عشق علی پروین، فرهادی را روی دوشش بگیرد!

هرچه حضور رسانه ای ها پررنگ است، هنرمندان به طرز عجیبی غایبند، امیر اثباتی، طراح صحنه و عضو هیات مدیره خانه سینما، حسین زندباف، تدوینگر و سیف الله صمدیان تنها چهره های غیر رسانه ای حاضر هستند و البته هادی مرزبان که لحظاتی آمد، سلام و علیکی با دو سه خبرنگار کرد و رد شد. آخرهای کار هم که شریفی نیا پیدایش شد. راستی همکاران و هم صنفان فرهادی کجا بودند؟
 

ساعت هرچه به یک بامداد نزدیک می شود، جمعیت فشرده تر می شود. عکاس ها جلوی در وی آی پی تجمع کرده اند. کلی از مسافران فرودگاه هم به اهل رسانه اضافه می شوند. مثل همیشه موبایل های مردم به کار می افتد و همینطوری فیلم و عکس می گیرند، برای چه؟ معلوم نیست.
 

همان ساعت یک و ده دقیقه بلندگوی سالن خبر می دهد که پرواز پاریس نشست و ولوله ای درجمعیت می افتد. کم کم  جمعیت در وی آی پی را باز می کنند و وارد مسیری می شوند که اصغر فرهادی در محاصره بروبچه های فارابی دارد پیش می آید. همه چیز به یکباره از کنترل خارج می شود. ازدحام و فشار جمعیت کاسه کوزه عکاسان را هم به هم ریخته است. فرهادی را به یکی از اتاق ها منتقل می کنند. پریسا بخت آور و سارینا فرهادی و سعید فرهادی هم پشت در مانده اند. آنها را می فرستند داخل اتاق. من و علی علایی را هم. فرهادی ما را که می بیند مثل همیشه گرم و راحت و دوستانه برخورد می کند. خیالم راحت می شود. شکرخدا، هیچ فرقی با روزهای بی اسکاری اش ندارد!



فرهادی روی مبلی دونفره، میان اسفندیاری و میرعلایی  نشسته و آماده است به سوالات پاسخ دهد.  ده پانزده نفر از خبرنگاران هم وارد می شوند، ریکوردرها به‌کار می افتد و رگبارسوالات، شروع می شود.

درباره احساسش در زمان جایزه گرفتن می پرسند و او می گوید که احساس را نمی شود گفت، درباره حرف هایی که روی سن تالار کداک تیاتر زد سوال می کنند و او می گوید چیزهایی را گفته که احساس می کرده در این مقطع به سود کشور و مردم ایران است. درباره شایعه مهاجرتش که سوال می شود به شدت تکذیب می کند و می گوید هرگز مهاجرت نکرده و نمی کند و تا آخر عمر در ایران خواهد ماند. او دوری اش از ایران را یک سفر کاری برای ساخت فیلمی عنوان میکند که قرار بود پیش از «جدایی نادر از سیمین» بسازد.

درباره بازیگران فیلم بعدی اش، فرهادی تمام نام هایی که مطرح می شود، به خصوص آنجلینا جولی را در حد شایعه می خواند و می گوید که هیچ چیز قطعی نشده. وقتی درباره قصه فیلم بعدی می پرسند فرهادی به طنز میگوید؛ شما که بیشتر دارید درباره فیلم آینده سوال می کنید تا فیلم گذشته.

 یکی درباره برخورد مسوولان ایرانی با او پس از دریافت جایزه می پرسد، فرهادی با لبخندی تلخ از جواب دادن طفره می رود؛ «امشب شب خوبیه، بیایید خرابش نکنیم».
 
خبرنگار دیگری نظر او را درباره بایکوت خبر اسکار گرفتن او در تلویزیون ایران پرسید، پاسخ فرهادی این بود:  «نه من به تلویزیون ایران نیازی دارم و نه آنها به من. این را هر دومان می دانیم. مردم ما خودشان هرچه را که باید، می دانند». حرف که به تلویزیون کشید، یکی پرسید این خبر که قرار است  فیلم «جدایی…» در ایام نوروز از تلویزیون ایران پخش شود، صحت دارد یا نه. فرهادی غافلگیرانه این خبر را کذب دانست و تاکید کرد که هیچ صحبتی با اونشده و این اتفاق نخواهد افتاد.

وقتی خبرنگاری با ذوق وشوق از موقعیت تازه فرهادی یاد کرد وگفت بعد از این جایزه همه تهیه کنندگان بزرگ دنیا به دنبال کار کردن با شما هستند و پرسید که با این جایگاه جدید چه می کنید، پاسخ داد «هیچ تهیه کننده ای دنبال من نیست و یا اگر هست خبرش به من نرسیده.»  یکی دیگر درباره تعطیلی خانه سینما پرسید و فرهادی بی درنگ و درحالی که اخم هایش را در هم کشید جواب داد: «خانه سینما باید باز شود و باز می شود و راهی جز این نیست». 

خبرنگاری از شیوه ورود بدون اطلاع رسانی فرهادی به کشورانتقاد کرد و فرهادی گفت که قرار بوده سه شنبه وارد ایران شود ولی به دلیل آنکه برخی خبردار شده اند، سفرش را لغو کرده و امشب هم گمان می کرده همه بی خبرند و فقط دو سه نفر از بستگانش به استقبالش می آیند و بس! او دربرابرسوال من که پرسیدم در عصر ارتباطات چطور چنین فکری کرده و توقع داشته اهل رسانه از این اتفاق مهم بی خبر بمانند، فقط لبخند زد. با یادآوری من که اسکارشما متعلق به خودتان نیست ومال مردم سرزمین تان است، پس مردم حق دارند شما را ببینند، گفت که این ها را قبول دارد ولی دلیلش شخصی است، نمی خواهد مزاحم کسی باشد و  از این تشریفات و استقبال ها معذب می شود. وقتی ادامه دادم؛ ولی همین حالا بسیاری از مردم  پشت همین در منتظر شما هستند، گفت:  «پس بریم پیش مردم». در پشتی اتاق باز شد و فرهادی رفت میان مردم و موج مردمی که از دیدنش به وجد آمده بودند، او را با خود برد. دستهای خیلی ها هم بالا بود با موبایل هایی که فیلم و عکس می گرفت از این لحظه تاریخی.

فرهادی را به سرعت سوار لیموزین سفیدرنگی کردند و او درمیان شعارهای فرهادی دوستت داریم و سرود گهربار ای ایران، فرودگاه را ترک کرد. این رفتن آن قدر شتابزده بود که همسر و فرزند فرهادی از همراهی با او جا ماندند.



اما این پایان کار نبود، گرچه ساعت از 2.5 گذشته بود. عکاسان خبری به شدت بابت بی نظمی برنامه، از مسوولان فارابی شکایت داشتند چون نتوانسته بودند عکس های مناسبی از فرهادی بگیرند. این بگومگوها بالا گرفت و عکاسان به شدت معترض بودند. آنها می خواستند ماشین حامل فرهادی برگردد تا آنها عکس هایشان را بگیرند.

از عکاسان اصرار و از فارابی چی ها انکار. اما عاقبت حرف عکاس ها با محوریت ساتیار امامی به کرسی نشست و اتومبیل فرهادی که به عوارضی هم رسیده بود، سروته کرد تا کسی امشب ناراضی به خانه نرود. فرهادی برگشت و باز هم درمیان ازدحام، از پله برقی پایین رفت تا برای عکاسان آن پایین دست تکان دهد و از پله برقی مجاور بالا آمد تا عکاسان بالا را راضی کند.

فرهادی چند دقیقه ای در محوطه بیرون فرودگاه  درحالی که جمعیت دوره اش کرده بودند ومن صدایش را نمی شنیدم برای مردم حرف زد. هرچه گفت به شدت تشویق شد و  بازهم با فریادهای «خوش آمدی» و «دوستت داریم» از زبان مردمی که  بارها از آنان به نیکی یاد کرده بود، بدرقه شد.

فرهادی این بارکه سوار لیموزین شد، ساعت از 3 بامداد گذشته بود، برای علاقه مندانش دست تکان داد و رفت. رفت تا با شادی ای که با مردم سرزمینش تقسیم کرد، دلخوش باشد.


یک ساعت بعد در دفتر ساتیار، عکس ها را مرور می کردیم که یکهو در میان جمعیت، چهره آشنای فریدون صدیقی را دیدیم. او هم در میان استقبال کنندگان بود. با چهره ای که از شعف می درخشید. فریدون صدیقی به گمان من و برای من، خودش یک پا اصغر فرهادی است. دنیای اعتبار است در روزنامه نگاری. من همیشه به هم شغل بودن با او افتخار کرده ام. او هم از آن دست نخبه هایی است که بلد نیستیم قدرشان را بدانیم. مثل همین اصغر فرهادی.


 

الان درست چهار ساعت از لحظه ای که اصغر فرهادی سوار آن  لیموزین سفید رنگ  شد و فرودگاه امام را ترک کرد می گذرد. حالا ساعت هفت صبح است و بی شک خوابی سنگین و البته شیرین، برنده جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار 2012 را درربوده است. او ماه هاست سر بر بالش ایرانی نگذاشته. مطمئنم فرهادی دارد خواب آرامی را تجربه می کند، حتی آرامتر از هشتم اسفند؛ شبی که جایزه اسکار را به خانه برد.

5719

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 119
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    خوش اومدی آقای فرهادی اقتخار ایران
    • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      این منفی رو کی داده؟سلحشور؟
    • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      من موندم که چرا منفی میدن؟ خداییش بگین ما هم بفهمیم
    • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      من خیلی دوست دارم بدونم اینایی که منفی دادن منظورشون چیه یعنی این همه سلحشور داریم واقعا یکیشم زیاده چه برسه به 5 تا
    • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      نکنه فکر کردید هر که مثبت نداد علیه شماست؟!نه عزیز جان ما از فیلم خوشمون نیومده.این فیلم لیاقت اسکار رو نداشت.نظرمون اینه .دوست نداری نظر مارو ببینی نظر نذار.
    • مصطفی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      اگه از فیلم خوشت نیومده برای چی به خوش آمد گویی به فرهادی منفی می دی؟؟برو از فیلم انتقاد کن فرهادی بزرگترین افتخارو برای ایران آورده.
    • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      حتما اخراجی ها و قلاده های طلا لیاقت اسکار داشت. آفرین به شما کارشناس گرامی.چرا اسم شریفتون رو ننوشتین بدونیم چه کارشناسی ارزشمندی هستین که از همه اهالی سینما در سراسر جهان بیشتر می فهمه و می دونه این فیلم ارزش اسکار نداشته!
    • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      91 20
      تعداد منفی ها هم در حد 16 تا 18 است جالبی کار اینجاست !!!!
    • علي شيرازي IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      46 9
      خوش اومدي بزرگ مرد ايران و ايراني رو سربلند كردي چشم حسودان كور
    • علي شيرازي IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      49 11
      يارو تو عمرش 2 3 تا فيلم ديده اونم از اين فيلم "آب دوغ خياري"ها حالا اومده ميگه از فيلم خوشمون نيومده تمام دنيا به آقاي فرهادي با اين فيلمش آفرين گفتند حالا تو اومدي نظر مخالف ميدي؟؟؟ كارشناس بزرگ لطفا برو از فيلم انتقاد كن(البته اگه بلدي) نه به بازگشت اين هنرمند منفي بده...
  • بابك IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    آقا كيوان ! گزارش بسيار زيبايي بود. مرسي
  • امیر - شیراز IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    جناب آقای اصغر فرهادی فقط این را بدانید که شما مایه افتخار ایران هستید و مایه افتخار تمام ایرانی هایی که فرهنگ کشورشان را دوست دارند
    • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      25 5
      آفرين
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    فرهادی در دل مردم جا داری.سپاس
  • سعید IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    81 24
    عالی عالی عالی، دم اصغر فرهادی گرم با این فیلمش، اونجای آمریکایی ها و اسرائیلی های پدر سگ رو سوزوند ایرانی که تحرم میکنند،ایرانی که این همه ساله دارن اذیتش میکنند باز هم میره تو خاکشون میگه باید به احترام بگذارید. بنازم به قدرت و شرف نیک سرزمین پارسی
    • بدون نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      41 3
      داداش بد جوري دوپهلو حرف زديا . تو بدرد كانديد شدن مجلس ميخوري!
    • علي شيرازي IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      30 5
      آخه چرا تحريم رو با هنر سينما قاطي ميكني عزيز من ما بايد از اونها ياد يگيريم ، با اينكه مسئولان كشورشون با كشور ما درگيري دارن اما پا روي حق نذاشتن و "جدايي نادر از سيمين"رو به عنوان بهترين انتخاب كردن
    • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      10 18
      علی شیرازی!دوز توهمت خیلی بالاست.
    • fatemeh A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
      0 0
      واقعاکه متاسفم آخه شماچقدرظاهربینین توروخدایکم چشماتونوبازکنین یکم به اتفاقاتی که اطرافتون میافته فکرکنین اگه واقعامیخواین بگین فکرمیکنین که اونااز روی زیبایی فیلم بهش جایزه ای دادن واقعاجای تاسف داره عزیزای من هزاران هدف شوم پشت این فیلم ضدایرانی هست که شمابه ظاهرایران دوستان به اسکارگرفتنش افتخارمیکنین... درضمن پیشنهادمیکنم یکبارم شده گوش کنین ببینین استادرائفی پوردرمورداهداف این فیلم چی میگن...البته اگه بااینهمه ظاهربینی وغربزدگی وسطح پایین فکری بتونین حقیقتودرک کنین...
  • salar IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    79 17
    خیلی دوست دارم اصغر اقا
  • MASOUD IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    73 17
    خیلی دوست دارم بدونم اون یه نفری که نظر مخالف داده عقیدش چیه؟... واقعا که. خوش اومدی افتخار ایرانیا...
  • شهریار IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    71 11
    بعد از این همه شایعه و خبر از مهاجرت آقای فرهادی این گزارش خیلی شیرین و احساس برانگیز بود.روسیاهیش موند برای زغال...
  • مهرداد ب IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    76 11
    مو به تن آدم سیخ میشه وقتی یاد اون شب اسکار میوفتی!!! ممنون فرهادی عزیز...
  • سام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    64 13
    واقعا اینهایی که منفی میدن دلیلشون چيه ؟؟؟ آیا ضد ایرانی هستند ؟ واقعا از بودن امثال فرهادی احساس غرور نمیکنند ؟؟
  • بهزاد US ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    گزارش عالي :)
    • امیر IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      52 8
      خدایی عالی
  • علیرضا IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    ممنون از گزارش داغتون امیدوارم همه قدر فرهادی رو بدونن...
  • سعید IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    73 13
    بسیار زیبا...
  • مسعود US ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    74 14
    خیلی ممنون از گزارشتون.. من میخواستم وقتی ایشون اومدن بیام تهران استقبالشون...
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    93 11
    دليل اينكه بازگشت فرهادي اطلاع رساني نشده بود مشخصه.حالا ما فكر مي كنيم دليل شخصي بوده!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    39 5
    گزارش حرف نداشت ... دمت گرم حاجی
  • نسترن IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    46 5
    اصغر فرهادی هنرمند عزیز و پر افتخار ایران زمین، ورود شما به میهن عزیز را خوش آمد می گویم. امیدوارم مراسم تجلیل از ایشان به موقع اطلاع رسانی شود.
  • hamed IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    42 5
    آقای فرهادی ممنون بابت شادی که به مردم ایران هدیه کردید.
  • ملیحه DE ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    63 8
    بسیار سپاسگذارم از توصیف بسیار عالی شما، من که موقعیت اومدن به فرودگاه را نداشتم به خوبی در همان حس وحال قرار گرفتم، واقعا ممنونم.
  • فرهاد رياضي DE ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    75 11
    درود خداوند بر شما ..درود خداوند روزي هم بي شك روزي خواهد رسيد كه اينقدر غريبانه ، انتظار آمدن فرزندان اين سرزمين را نكشيم.. درود آقاي مثيريان عزيز كه از دل ما سخن گفتي
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    142 9
    خوش آمدی خار چشم دشمنان کوردل
    • محمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      81 7
      اگه میتونستم به این کامنت 10000000000 مثبت میدادم
    • ایرانی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      خار چشم مردمان ایران زمین
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    95 12
    آخرشم عرضه نداشتید یه استقبال درست حسابی بکنید
  • از یزد IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    89 8
    ♥ در یک کلام : دروووود بر ایران و ایرانی ! ♥
  • ایرانی CZ ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    فرهادی از جنس مردم مردم و اعضای خانه سینما به استقبال فرهادی رفتند چه لذتی دارد استقبال مردمی بدون حضور مسئولین دولتی؟؟ جمعی از خانواده شهدا وایثار گران که از جنس مردم هستند ورود پر افتخار وغرور آفرین برنده جایزه اسکار را به وطن عزیزمان تبریک می گویند
    • دوست دار فرهادی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      41 7
      مسئولان دولتی ارزشی به اسکار قائل نیستند
    • محمد IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      "می‌گویند دیشب که تیم استقلال از سفر برگشته اینجا غلغله بوده ولی حالا… حالا خیلی خلوت است. " مردم؟؟؟؟ به نمایندگی از خانواده ی شهدا از اسلواکی؟؟؟ یعنی ورود آدمی که با فاحشه های غربی روبوسی و مصاحفه کرده رو خانواده ی شهدا تبریک می گن؟!!! خوشحالی شما؟! هرچند این حرف بنده با سیاست های شما در تضاده و درج نمی شه ولی...
    • بدون نام US ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      31 1
      با آقای محمدم!!! نمیشه که عضوی از خانواده ی شهدا در اکراین زندگی کنه؟!؟! فکر میکنین هرکسی از خانواده ی شهدا باشه باید حتما تو ایران باشه تا شایسته ی این عنوان بشه!؟!؟ مردم!؟؟! بله مردم!!! همین مردم بودن که دیشب بدون هیج برنامه ریزی قبلی و بدون هیچ پشتوانه ی دولتی فقط به عشق فرهادی به استقبالش رفتن...!!! به اون خدایی که همه مون بهش معتقدیم و به اون اسلامی که دینمونِ قسمتون میدم انقدر بیجا به مردم تهمت نزنین!! کجایِ قرآنِ ما توصیه میکنه که هر کسی رو با مقیاُس خودمون بسنجیم و بهش لقب "فاحشه و بدکاره" بدیم!! بی حجاب بودن در فرهنگ غربی یه امر طبیعی و حل شده اس. به خدا تو همون غرب و بین همون "فاحشه" هایی که شما ازشون اسم میبیرین هیچ کس به این راحتی کسی رو بدکاره نمیخونه...
    • بدون نام IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      43 5
      اقا محمد شما خودتو ناراحت نکن به این خوشحال باش که کسی به استقبال اصغرفرهادی نرفت اما به این نگران باش که ایشون باعث خوشحالی میلیونها ایرانی ازاده شدند که تا پاسی از شب منتظر این خبر بزرگ و تاریخی بودند حالا شما فلسفه خودت را داشته باش ما هم با واقعیت خود زندگی میکنیم درود بر فرهادی عزیز
  • بدون نام US ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    100 6
    درود بر شما و همه اونهایی که اونجا بودن.
    • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      66 6
      برای تشکر از همه انهایی که انجا بودند باید تندیس طلایی با عیار 24 از انها ساخته شود و توی ملاج بی وطنهای خاوری صفت ملعون دزد خورد شود و تبر سانسور نصفشون بکنند! درود وای قاط زدم رفت!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    قابل توجه آقايان فراستي ده نمكي سلحشور
    • فرهنگ IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      11 31
      منفی زدم که دفعه بعد فراستی رو با ده نمکی جمع نبندی
    • رضا IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      0 24
      واقعا چه جور فراستی رو با سلحشور یکی میکنید؟
  • حسن IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    88 10
    خوش اومدی اقای فرهادی،دوستت داریم
  • مهری IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    72 10
    اقای فرهادی به ایران زیبا خوش امدید
  • لایک IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    55 7
    کیوان کثیریان عزیز ! تو نیز با دل نوشته های زیبایت همواره عقل و دل و هوش ما را چونان زمانی که در تماشای فیلم نابی هستیم به دنیای زیبای رویاها می بری . تو را نیز دوست داریم گرچه مردمی هستیم به شدت عادی
  • بيتا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    74 9
    واقعا اين همه فروتني جاي تقدير داره زنده باشي اضغر جان
  • بدون نام US ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    40 23
    ببین کیوان اسکار لحظه تاریخی بود ولی بازگشت استاد به ایران دیگه "لحظه تاریخی برای ملت ایران" نیست!
    • كثيريان IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      34 8
      دوست عزيز. ممنون از توجهتون. لحظه تاريخي مال منه ولي ملت ايرانش مال شماست!
    • بدون نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      3 21
      لحظه تاریخی هم نیست! هرچند همه خوشحالیم استاد بزرگ برگشته به کشورش. به امید تکرار لحظه های تاریخی مثل گرفتن اسکار گلدن گلوب سزار فرانسه و خرس طلا و نخل کن و اینا.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    43 8
    خیلی ممنون از گزارش جالبتان
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    0 12
    اشتباه كردي اومدي قهرمان. بايد همونجا ميموندي مثل آدم زندگي ميكردي. دوستت داريم فرهادي.
  • فرهاد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    68 10
    قسم به شرافت ايران زمين كه تو مرد نيكنام اين مرز و بومي اين مردي كه شرافتت را زير پا نگذاشتي و از آزادگي و صلح مردمت گفتي . قدمت گلباران
  • دانی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    67 9
    اقای فرهادی شما همه ی فیلمات می ترکونه پس از کمی استراحت فیلم جدید بسازید که بی صبرانه منتظریم
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    34 5
    بانی چاو . خوش آمدی قدمت بر چشم .
  • رضا IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    14 52
    با تمام احترامی که بری آقای فرهادی قائلم اما یاد اون جمله معروف فراستی درباره ی آقای کیمیایی افتادم فکر کنم اون کاری که فراستی گفت کیمیایی با گذشته می کنه بعضی ها با جایزه اسکار می کنن.
    • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      10 9
      توضیح بدید لطفا !!!!!!!! خیلی بالاتر از دیپلم بود
    • رضا IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      5 11
      شما که دیپلم نداری اینها رو نمی فهمی
  • كوروش ياسر IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    32 6
    درور بر همه مردان و زناني كه نامشان و كردار و عملشان باعث سربلندي ايران و ايراني مي شود.
  • بیتا IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    27 6
    وقتی این عکسهارودیدم اشکهایم جاری شد .
  • sheyda IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    35 6
    مرسی که ایرانی موندی و بهش افتخار کردی.کاش قدرتو میدونستن!!
  • میری US ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    28 7
    چرا ما نباید کسی که برای ایران و تاریخ ایران اولین جایزه اسکار را برده این جنین استقبال کنیم؟ بهر حال ایرانی هست و مایه افتخار کشور و این نشان میدهد ما در همه ی عرصه ها خودمان را به دنیا ثابت کردیم پس زنده باد کسانی که مایه ی افتخار ایران و ایرانی هستند .
  • دختر ایران IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    37 6
    گزارش بی نظیری بود آقای کثیریان...فقط حسرت خوردم که چرا تو اون لحظه اونجا نبودم و ورود آقای فرهادی رو از نزدیک ندیدم. کاش اونجا بودم تا سر تعظیم فرود بیارم جلوشون برای اینکه باعث شدن از اسم ایران و ایرانی بعد از مدتها با نیکی و افتخار یاد بشه... اونجا بودم تا نشون میدادم همونجور که فرهادی وقتی در مرتفع ترین قله ی هنر جهان ایستاده بود از ما "مردمش" یاد کرد، ما هم اونقدر معرفت داریم که در لحظه ی ورود به کشورش تنهاش نذاریم... حیف که دیر فهمیدم و نتونستم برم... از همینجا دستتون رو میبوسم و میگم به کشورتون خوش آمدید آقای فرهادی عزیز...مام میهن از اینکه شما رو دوباره در آغوشِ خودش میبینه خوشحالِ...
  • ایوب IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    30 6
    خوش امدی به سرزمین آریایی.درود خدا بر تو آقای فرهادی سمبل فرهنگ وتمدن.وممنون از خبر انلاین بابت گزارش خوبتون من از هزاران کیلومتر از یکی از شهرستانهای دور افتاده میگویم درود بر ایران ایرانی
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    31 7
    شریفی نیا هم اومده بود فکر کنم باد این دفعه از سمت فرودگاه امام وزیدن گرفته
    • من IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
      5 0
      آمده ببینه میتونه فرهادی عزیز رو خام کنه . مردک فکر کرده فرهادی هم گول این دلال بازیها رو میخوره
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    9 4
    بدون اطلاع رسانی نکرده اقای فرهادی توخمینی شهر اصفهان زادگاه اصغرفرهادی در سینما فرهنگ خمینی شهر در تاریخ 18اسفند پرچم زده بودند که هفته اینده در سینما فرهنک تجلیل میشه از اصغرفرهادی این بدون اطلاع رسانی نیست که اومده ایران
  • امید IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    27 7
    ای ایران ای مرز پر گهر. ای خاکت سر چشمه هنر. فدای خاک ایران. درود بر اصغر اسکاری درود بر شرافت هر چه ایرانیه
  • روزبه IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    34 7
    استقبال باشكوه از بازگشت فرهادي به ايران افتخاري بودكه نصيب خيلي ها مثل من نشد! اما از همين جا ميگويي: استاد اصغر! خوش اومدي به ايران. فرهادي بزرگ! ايران از آمدن و ماندن تو خوشحال است.
  • حسین IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    28 6
    آقای فرهادی عزیز ... بمون پیشمون که زود به زود دلمون واست تنگ میشه...
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    22 9
    از اینکه این لحظه تاریخی را به تصویر کشیدید سپاسگذارم.از این پس نام فرهادی عزیز در کنار کوروش کبیر بر تارک سرزمین گل و بلبل خواهد درخشید بنده نیز آرزوی دپگری ندارم و آماده پذیرایی از حضرت عزرائیل می باشم.اما به شما پیش از مردن توصیه می کنم حد اعتدال را در هر چیزی رعایت فرمائید
  • حميدرضا IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    22 10
    اوني كه منفي ميده معلومه ادم جالبه!!! چهره جذابه!!
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    12 4
    چرا کامنت منُ چاپ نکردین...؟!!!؟؟:( نمیفهممتون گاهی اوقات...
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    25 6
    اقای فرهادی،دوستت داریم
  • امیر IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    26 7
    مرسی بابت گزارش عالیتون و مرسی از آقای فرهادی به خاطر این همه تواضع: "امشب شب خوبی است. بیایید خرابش نکنیم".
  • فهیم IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    16 6
    اقای فرهادی خوب شد که برگشتی >اگه نمیومدی بد میشد!دوستت داریم . مننتظر کارای بعدی شما هستیم .به امید کاهای بهتر از شما.
  • وفا IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    17 5
    منم به نوبه خودم تبریک میگم ولی نمیدونم چرا من درباره ال را بهتر از جدایی دوست داشتم به نظرم برای اسکار مناسب تر بود فکر کنم مردم دنیا بهتر میفهمیدنش البته فقط نظر من بود و بازهم تبریک میگم.
  • ایوب IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    18 4
    چرا نظر منو نذاشتین مردم ببینن-چون دهاتی بودم؟منم مثل بقیه تبرک گفته بودم-متاسفم
  • اصغر IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    22 3
    اصغرآقا هرچند که اسمت اصغره ولی جهاد اکبر کردی ای والله داری
  • آریادخت IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    24 5
    به امید روزی که فرهادی های بیشتری اسکار بگیرند...
  • مرسده مقیمی DE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    22 6
    از دیشب تا حالا گزارش های بسیاری از این شب مهم و به یاد ماندنی خوانده ام و حرف های بسیاری شنیده ام و هیچ مبالغه ای نکرده ام اگر بگویم این گزارش کامل ترین و جذاب ترین شان بوده است که البته جای تعجب نیست احساس مسئولیت، تجربه ی بالا به انضمام قلم عالی نگارنده دست به دست هم داده تا خبرآنلاین صاحب بهترین گزارش از این اتفاق مهم باشد و دست مریزاد و عرض خسته نباشید به شما آقای کثیریان که اجازه نداده اید هیچ لحظه ی مهمی در این چند وقت اخیر از خانه ی سینما گرفته تا اسکار و بازگشت فرهادی از چشم قلمتان دور بماند و همیشه حق مسلم مردم را برای دانستن اخبار پیرامون شان به هر مصلحتی ترجیح داده اید. دیشب حس خوبی را تجربه کردیم حس خوب نفس کشیدن در هوایی که هم وطن دوست داشتنی مان بعد از مدت ها در آن نفس کشید.
  • آرمین 23 IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    29 8
    زنده بااااااااااااااااااااد.. به افتخار فرهادی نازنین یک کف مرتب.. چهر جذاب: سلحشور, فراستی, حاتمی کیا
  • شيرين IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    31 3
    آقاي فرهادي واقعا" تبريك ميگم.لحظه اي كه مراسم رو ديدم،مخصوصا" لحظه اي كه به مردم ايران سلام كرديد،اشك درچشمانم حلقه زده بود وازاينكه مي بينم براي ايران مي مانيد،خيلي خوشحالم. دوستان بياييد فارغ ازهرگونه بدجنسي حرف بزنيم.من اين فيلم رو خيلي دوست داشتم.ولي حتي اگرازفيلم خوشتون نيومده،آيا نبايد ازاينكه روز دوشنبه نام ايران بالاتر ازسايركشورها قرار گرفت خوشحال باشيم؟بياييد فارغ ازهرمسئله اي خوشحالي كنيم.من كه بسيارخوشحالم ازاين موفقيت وخوشحالم كه فيلم بعدي اصغرفرهادي بازهم ازطرف ايران خواهدبود.ودرجواب كساني كه مي خواهند رنگ سياسي به ماجرا بدهند هم همانند خبرنگارروزنامه شرق بايد گفت:هرجور راحتيد!
  • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    22 3
    جشنواره ملی ایران یعنی فجر به این فیلم سیمرغ داده! اگر نظر اسکار و برلین را زیر سوال میبرد قبل از ان داوران و منتقدین داخلی و سیمرغ را زیر سوال برده اید! توهم زده اید اساسی.
  • مرتضی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    20 5
    عمو اصغر من نوکرتم.چقدم ناز میخندی.ادم حظ میکنه
  • پارسي US ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    17 1
    عالي بود! بابا حالا اگه يه عده " " ميان منفي ميدن كه ما نبايد خونمون كثيف كنيم! زنده باد ايران و ايراندوست
  • سعید IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    15 3
    از خبر آنلاین واقعا به خاطر این گزارش زیباتون تشکر میکنم. درود بر اصغر فرهادی و درمد بر این مردم با غیرت
  • حمید IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    16 3
    فرهادی نام وجاش تودل ماست بزارهرچی دوست دارندمنفی بدن.
  • حامد IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    20 3
    دریافت جایزیه اسکار توسط اقای فرهادی کار بزرگی بود واقعا به ایشون تبریک میگم و برای خود و خانواده اش ارزوی سلامتی دارم در این روزها که فقط بحث های سیاسی و نظامی شنیده میشه موفقیت اقای فرهادی واقعا مایه خوشنودی ماشد امروز مردم دنیا ایران رو با چهریه واقعیش با هنری که داره با تاریخی که داره شناختن و این برای ما موجب افتخاره
  • ایرانی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    5 123
    به وطن خوش اومدی وطن فروش.
  • محمد IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    9 2
    عالی نوشتی/استاد برگشت به ایران
  • آرتین IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    11 1
    هر کسی نام ایران باستانی را به جهانیان بازگو می کند باید دوست داشته باشیم
  • reformism IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    22 1
    امام حسين (ع) فرمود : اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد. اصغر فرهادي مايه ي افتخار من ايراني است، دوستش داريم بي حد و اندازه و برايش بغل بغل آرزوي سلامتي و توفيق روز افزون مي كنم. فرهادي بايد بدونه دل يك ملت رو شاد كرده و اين بهايش بيشتر از بردن جايزه اسكاره . فقط يك كلام ميتونم بگم : دوستت دارم.
  • هادى US ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    14 3
    فقط دوست داشتم اون موقع توى فرودگاه بودم تا دست آقاى فرهادى رو ميبوسيدم و مثل اون لحظه اى كه اسكار به فيلم جدايى رسيد و آقاى فرهادى درنهايت فروتنى ميگه: "سلام مردم عزيزم" بهش سلام ميكردم و مثل لحظه اى كه داشت روكاغذ حرف از عشق ميزد اشكام سرازير ميشد و... خوش آمدى فرزند پرافتخار ايران...
  • یاسمن IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    9 1
    اصغر فرهادی هنرمند دوست داشتنی و عزیز ملت ایران، وجود شما برای همگی ما افتخار بزرگیست؛موفقیت و پیروزی شما را از ایزد منام خواستارم؛سرافزار و پایدار باشید.
    • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      3 1
      با قسمت اول پیامت مخالفم ولی بخش دومش رو قبول دارم.
  • peyman IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    9 2
    زنده باد اقای فرهادی.دل همه ملت ایران را شاد کردند.واقعا دستش درد نکنه.من الان نمیدونم چی بگم .فقط تشکر میکنم
  • امیر رادمنش IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    19 2
    سلام شبه اقای سلحشور! سلام شبه اقای فراستی! سلام شبه اقای ده نمکی! غصه نخورین ، اتشاا... یه روز هم قسمت شما میشه !!!!!!!! :) D;
    • من IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
      6 0
      عمرا قسمتشون بشه همین فیلم فجر هم با کلی........... بهشون میدن
  • رضا IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    12 2
    دمت گرم اصغر فرهادی...اونایی که منفی میدن ... خیییییییییییییییییییلی مردی ... هر آنکه نتواند بیند. خیلی مردییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی اصغر جون
  • آتش سرخ IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    8 2
    فرهادی عزیز از اینکه نام و پرچم ایران را به دور از سیاست وسیاست بازی بلند کردی ومثل خیلیای دیگه به کشور و مردمت پشت نکردی وریشه خودتو فراموش نکردی برای ما بزرگ و اسطوره ای و امیدوارم خدا کمکت کنه ودلت رو سرشار از آرامش و شادی باشه. بیاین یه کم واقع بینانه نگاه کنیم فرهادی هم میتونست مثل خیلیای دیگه بره و مردمشو از یاد ببره شاید منم شیفته جدایی نباشم ولی با کمترین خرج نام ایرانو سر زبونا انداخت.ما برای فوتبال چقدر خرج میکنیم و چی عایدمون شده؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    10 2
    این دوستانی که به همه ی این کامنتها منفی میدن چی رو میخوان ثابت کنن؟!؟!؟ که از آمدن فرهادی خوشحال نیستن؟! یا دوست نداشتن برگرده ایران!؟ یا بهش افتخار نمیکنن؟!؟!! هدفشون چیه؟!؟!
  • یه بنده خدا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    16 2
    خوشبختانه مردم ایران ایران همیشه قدر شناس بودن و هستن و کاری به دولتش که اینقدر ساز مخالف میزنه ندارن. تبریک میگم به آقای اصغر فرهادی و مردم با فرهنگ و هنر دوست ایران زمین
  • فرهاد IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    12 0
    آقای فرهادی محبوب خوشحالیم بسیار بسیار زیاد....بخاطر زیبایی فیلمتان .بخاطر استقلال و آزادگی تان ......به مریضها هم بگم که : تا کور شود هر آن که نتواند دید...مخصوصا اون کارگردان نماهای مواجب بگیر دروغگویی که جایی در دل مردم ندارند
  • لیلی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    7 24
    اهوالحق صغر آقای فرهادی بخون . . . دکتر اردشیر قوام زاده رئیس پژوهشكده خون سرطان و سلول‌های بنیادی خون ساز دانشگاه علوم پزشكی تهران برنده جایزه «برترین محقق جهان در زمینه سرطان و بیماری های خونی» شد. آمریکایی ها گفتند ایران تحریم است: نه ویزا دادند و نه اجازه دادند جایزه به او داده شود. اصغرفرهادی را اما ویزایش دادند جایزه هایش دادند بوسیدندش تبریکش هم گفتند. وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّـهِ ...(البقرة: ١٢٠) اگر دیدی که یهود و نصاری از تو راضی شدند یقین داشته باش که از مرام و مسلک آنها تبعیت کردی و اگر چنین کردی، دیگر امیدی به یاری و ولایت من نداشته باش! جایزه ات را از همانها گرفته ای...
    • شاهد IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      12 0
      یعنی در پیامت رسماً بخشی از جمعیت این مملکت (مسیحیا و یهودیا) رو زیر سوال بردی. اصلاً قصد بی احترامی ندارم اما به نظر من این بیتوجهی به اصول اولیه انسانیه. این رو هم بگم که خیلی خوشحالم فرهادی اسکار گرفته، خیلی هم از خودش خوشم اومد. اما این رو هم بگم اون موقع که هیچ جایی تو دنیا این فیلم تحسین نشده بود یا دست کم من نمی دونستم که تحسین شده، همون موقع هم قلبم واسه این فیلم می تپید. نظر شخصیم اینه که فیلم فوق العاده ای هست. شما هم این قدر به اسکار گیر ندید. گیریم اسکار سیاسیه. برید نظر منتقدهای مستقل دنیا رو بخونید. آدمهایی مثل راجر ابرت که هیچ وصله ای بهشون نمی چسبه. برید نظر مردم معمولی دنیا رو راجع بع این فیلم تو سایت IMDB ببینید، از آمریکا، هلند، برزیل، هند و .... والله انصاف خوب چیزیه.
    • من IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
      9 0
      ما برای فرهادی عزیز خوشحالیم نه دولت آمریکا . حالا چه ربطی داره این نظر شما؟؟؟ ما متاسفیم برای دکتر قوام زاده اما دلیل نمیشه فرهادی رو بکوبیم واقعا چطور روتون میشه
    • صادق IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
      2 1
      يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ ﴿البقره : ۱۲۲﴾ اى فرزندان اسرائيل نعمتم را كه بر شما ارزانى داشتم و اينكه شما را بر جهانيان برترى دادم ياد كنيد
  • یه پسر ایرانی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    15 0
    سلام دوستان چرا انقدر با حرص صحبت میکنین بابا بی خیال بذارین هر کس هر فکری میخواد بکنه من هیچ وقت توی این سایت ها نظر نمیدم ولی این بار به خاطر آقای فرهادی نظر دادم زنده باد آقای اصغر فرهادی، زنده باد دخترشون زنده باد پیمان معادی و لیلا حاتمی و...
  • علی روشن ضمیر GB ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    1 22
    اصغر فرهادی طرفدار جنبش سبز و کافر است و به شریعت اسلامی نیز پایبند نیست.و این مهم را بارها اثبات کرده است.حالا این چه افتخاری برای ایران است الله اعلم. از خبرآنلاین میخوام نظرات مسلمانان رو هم بازتاب بده.
    • علیرضا A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
      6 0
      چطور به خودتون جرات می دین راجع به دیگران قضاوت کنین تا چه برسه با همچین عباراتی وقتی از خبر آنلاین میخوای نظرات مسلمانان !!!!!! را بازتاب بده یعنی چی؟ یعنی هرچی بازتاب داده مال غیر مسلمانان!!!!!!! بوده روتو رو برم
  • منتظر IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    2 8
    من کاری به اسکار و موافق و مخالف و .... ندارم فقط برام سؤاله که چرا هر کی میره اونور جوگیر میشه: آخه مرد حسابی خودتو جمع کن، اگه جایزه بهت دادن حتما از نظر اونا کاری کردی که لیاقتش رو داری! مثل جایزه ای که به عبادی دادن مثل جایزه ای که به فراهانی دادن مثل جایزه ای که به اوباما دادن! چرا جوگیر میشی دستت رو دراز میکنی که بهت دست بدن بذار اونا اول دستشون رو دراز کنن....