رئیس مجلس گفت: انتظار ملت به جاست که پس از فصل انتخابات، رقابت​ها به رفاقت​ها تبدیل شده و همه به فکر اعتلای کشور باشند.

به گزارش خبرآنلاين علي لاريجاني در نخستين نطق خود پس از برگزاري انتخابات مجلس نهم، خطاب به نمايندگان گفت: به نيکي مي دانيد که انتخابات اخير مجلس در موقعيتي چند وجهي برگزار شد که همه وجوه آن پراهميت بود. نخست تصور ماجراجويانه غرب که برآمده از احتمال برگزاري انتخاباتي کمرنگ بود تا بر اساس آن فشار مضاعفي را بر ايران وارد کنند. وجه دوم نگاه کشورهاي همسايه به انتخابات ايران بود. بويژه کشورهايي که اخيرا با انقلاب​هاي آزادي​خواهانه به انتخابات ايران مي​نگريستند و با تبليغات ياس آلود غرب درباره انتخابات ايران روبرو بودند.
رئيس مجلس وجه سوم را برخي جريانات داخلي کشور خواند که به بهانه رد صلاحيت، وجه حضورشان را کمرنگ کردند و افزود: اين در حالي است که اکثر غريب به اتفاق اصلاح​طلبان با تاييد شوراي نگهبان روبرو شد و رد صلاحيت​هاي اصولگرايان بيشتر از اصلاح​طلبان بود. اين رفتار سياسي ناپخته بستري براي دشمنان ساخت. مسئوليت شناسي ملت بايد براي اين افراد درس عبرتي باشد.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         گراني و بيکاري توده مردم را در آستانه انتخابات نگران کرده بود. منازعات سياسي و بازار مکاره اتهامات و توهين​ها و قصه​هاي بي خاصيت و مضر سياسي هم بر وزانت سياسي مورد انتظار ملت، لطمه وارد کرد.
·         ملت با دغدغه نسبت به سرنوشت کشور به نداي رهبر فرزانه انقلاب توجه نمود و شاخک​هاي سياسيون را به متن متمرکز کردند تا وقت خود را صرف امور اصلي کشور يعني اشتغال بگذارند.
·         ملت با رفتار خردمندانه خود در اين انتخابات، حيثيت ملي را در انظار ديگران تابناک کرد و اهداف مرتجعين را نااميد کرد و حريفان ماجراجو را به عقب راند و نشان داد که پاي اهداف ملي، با نظام هم صدا است و الگويش نه گروه​هاي سياسي که رهبر انقلاب است.
·         جريان​هايي که دچار رخوت سياسي شوند، مردم از روي آنها عبور مي کنند.
·         مجلس نهم از پشتوانه مردمي بالايي برخوردار است و تکريم آراي آنها در پرهيز از مجادلات بي حاصل و کار براي رفع دغدغه​هاي آنان است.
·         از ملت در خلق اين حماسه ملي سپاسگذاريم و از مجريان و رسانه​ها هم به دليل خدماتشان متشکريم.
·         از مردم انقلابي و شريف قم نيز سپاسگذارم و اميدوارم بتوانم پاسخگوي حسن اعتماد آنها باشم.
·         نقش رهبر انقلاب در مديريت صحنه بسيار ستودني بود. توصيه​هاي مراجع عظام تقليد در اين تحرک ملي نيز قابل تقدير است.
·         انتظار ملت به جاست که پس از فصل انتخابات، رقابت​ها به رفاقت​ها تبديل شده و همه به فکر اعتلاي کشور باشند.
·         سوزاندن کتاب قرآن در افغانستان، وحشي گري سرباز​هاي آمريکايي است. اوباما به جاي بلوف به ايران، با احساسات مسلمانان بازي نکند. چون مسلمانان خاطرات بدي از بد مستي​هاي آمريکايي​ها دارد. مجلس اين اهانت و لاابلي​گري آمريکايي​ها در اهانت به اسلام و قرآن محکوم مي​کند.
·         وزير خارجه انگليس، هم زياد حرف مي​زند و هم غلط. او بايد هوشيار به حوادث باشد و حرف بي ربط درباره انتخابات ايران نزند. اظهارات مداخله جويانه اخير و ي راجع به انتخابات مجلس نشان دادا که تصميم مجلس ايران در کاهش رابطه با انگليس تصميم به​جايي بود.
·         کميسيون​هاي مجلس سريعتر نظراتشان را درباره لايحه بودجه 91 اعلام کنند تا کميسيون تلفيق از هفته آينده کار خود را آغازکند.
·         با توجه به تاخبر دوماهه دولت، به نظر مي​رسد چاره​اي جز ارائه تنظيم بودجه دو ماهه براي سال بعد نداريم. کميسيون تلفيق با همکاري دولت، متن اين لايحه را آماده کند.
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =