نهمین جشن تصویر سال به دلیل کمبود جا و فشردگی برنامه‌ها، مجموعه عکس‌های هنرمندان جوان را از ال سی دی‌های مستقر در خانه هنرمندان و برج میلاد نمایش می‌دهد.

به گزارش دبیرخانه تصویر سال، سیف‌اله صمدیان دبیر جشن گفت: «قرار بود این مجموعه‌ها در یک روز خاص که با نام «روز عکاسی» در نظر گرفته شده بود به‌نمایش درآمده و در حضور عکاسان آثار تولیدشده در سال 2011 مورد بحث و بررسی قرار گیرد که به‌علت تراکم برنامه‌های این دوره از جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر و نیز فشردگی زمانی نمایشگاه، اجرای این برنامه امکان‌پذیر نشد.»
 
او افزود: «بنابراین تصمیم گرفتیم در یک هفته پایانی تصویر سال، این آثار به‌صورت متوالی در طول روز، از ال‌سی‌دی‌های مستقر در طبقه دوم خانه هنرمندان ایران پخش شود تا عکاسان جوان از تجربهٔ هنرمندان شاخص رشته عکاسی و به‌ویژه نگاه و شیوهٔ تولید گزارش‌های تصویری و مجموعه‌های عکاسی استفاده کرده و آشنا شوند.»
 
 
به گفته او، مجموعه عکس‌های خبری این برنامه ویژه، شامل آثار آلفرد یعقوب‌زاده در لیبی و مصر 2011، مجید سعیدی در لیبی 2011، پویان طباطبایی در مصر و لیبی 2011، مهدی قاسمی و مهدیه می‌رحبیبی در سومالی 2011 است.

علاوه‌ بر این، مجموعه عکس‌های خلاقهٔ صمد قربان‌زاده در دو بخش «واقعیت‌های تخیلی» و «کابوس‌های خاکستری» و نیز مجموعه عکس‌های مستند علی گرامی‌فر از کارگران معادن ذغال سنگ و بیماران روانی به‌همراه پروژه گروهی هنرمحیطی (لند آرت) با آثاری از پروانه سبلانی، پریسا رجبیان، تارا گودرزی، حمید نورآبادی، راحله زمردی‌نیا، ساناز غلامی، شهرناز زرکش، عاطفه خاص، فرزانه نجفی، فرشته زمانی، محمد احمدیان‌فر و فایزه فایقی منش و همچنین ویدئوآرت‌هایی از شهرناز زرکش، عاطفه خاص، تارا گودرزی و فرشته عالمشاه در نهمین جشن تصویر سال عرضه شده است.
 
دبیر جشن تصویر سال افزود: «قبل از برگزاری نمایشگاه بخش ویژه تهران در گالری‌های اختصاصی برج میلاد تصمیم گرفتیم کلیه‌ آثار منتخب در بخش ویژه شهر تهران را به‌صورت اسلاید شو در معرض دید عموم قرار دهیم که از روز 11 اسفند این مجموعه به صورت اسلاید شو در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفته است.»
 
در نهمین جشن تصویر سال، برای نخستین‌بار از تکنولوژی جدیدی استفاده شده است که هم از نظر شیوه پخش و نحوهٔ انتخاب آثار و هم نقش بیننده در مقابل صفحه نمایش، با روش‌های قبلی همچون «پروژکسیون» و یا «اسلایدشو» روی ال‌سی‌دی تفاوت چشم‌گیر دارد.
 
این اولین بار در ایران است که در نمایشگاهی از این تکنولوژی دیجیتال استفاده می‌شود. تالار پاییز نیز که بخش اصلی نمایش این‌تر اکتیو آثار غیر چاپی در آنجای گرفته است، علاوه بر نمایش آثار مستند بخش آزاد، این امکان را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که با انتخاب هر یک از بخش‌های مورد نظر، اثر دلخواه خود را در اندازه‌ای بسیار بزرگ‌تر از ابعاد نمایشگاهی مشاهده کنند.
 

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =