چهار نماینده فعلی مردم کردستان در مجلس هشتم نتوانستند آراء لازم را برای حضور در مجلس نهم کسب کنند.

به گزارش مهر، امید کریمیان با کسب 27 هزار رای از مجموع آراء ماخوذه به عنوان نماینده منتخب مردم شهرستان های مریوان و سروآباد انتخاب شد.
در این حوزه انتخابیه مختار رشیدی و منصور مرادی رده های دوم و سوم را به دست آوردند.
در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد میزان مشارکت مردم بیشتر از دور قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است. در این حوزه در مجموع صلاحیت شش نفر برای رقابت در انتخابات تائید شد که در نهایت پنج نفر در رقابت باقی ماندند. اقبال محمدی نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد تائید صلاحیت نشد.
از حوزه انتخابیه شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجانغربی عثمان احمدی با 48 هزار و 128 رای توانست در انتخابات دور نهم پیروز و به بهارستان راه یابد.
همچنین بر اساس اعلام نتایج شمارش آراء در استان کردستان محسن بیگلری با کسب بیش از 41 هزار رای به عنوان نماینده منتخب شهرستان های سقز و بانه انتخاب شد.
در این حوزه انتخابیه بعد از بیگلری، فخرالدین حیدری و سلیم زهرابی رتبه های دوم و سوم را کسب کرد.
در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان نیز حامد قادرمرزی با کسب بیش از 28 هزار رای از مجموع آراء ماخوذه به عنوان نماینده منتخب این حوزه انتخاب شد.
به گزارش خبرآنلاین، جبهه پایداری برای حوزه کردستان هیچ نامزدی معرفی نکرده بود و نامزدهای منتخب جبهه متحد اصولگرایان نیز رای لازم را کسب نکردند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =