در حالی که گوگل همچنان در تلاش است تا گوگل پلاس را هم مانند سایر سرویس‌هایش یعنی جی‌میل و یوتیوب پرطرفدار کند اما به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی در سرگرم نگه داشتن کاربرانش به شدت از رقبای خود عقب مانده است.

مقاله‌ای در نشریه Wall Street چاپ شده بود به این مضمون که بر اساس اطلاعات بدست آمده از comScore کاربران این شبکه اجتماعی نوپا در فاصله سپتامبر 2011 تا ژانویه 2012 حدودا سه دقیقه در هر ماه را در گوگل پلاس سپری کرده اند.
البته شاید کاربران فعال گوگل پلاس بیشتر از این وقت گذاشته باشند اما باز هم به هر صورت از فیس بوک که کاربرانش حدود 7 ساعت در ماه را در آنجا سپری می‌کنند ، عقب‌تر هستند.
علاوه بر این گوگل از تویتر هم با 21 دقیقه در ماه ، Linkedin با 17دقیقه در ماه و حتی از Myspace با 8 دقیقه در ماه هم عقب تر است. بر اساس آمار comScore در طول 6 ماه گذشته بقیه سایتها هم مثل Tumblr و Pinterest هر کدام توانسته اند به مدت نیم تا یک ساعت در ماه کاربرانشان را جذب خود نگه دارند.
اطلاعات comScore روند نگران کننده ای را برای گوگل پلاس نشان می دهد با این حال سخنگوی گوگل در یک واکنش شتاب زده comScore را محکوم کرد و گفت که آمار این وب سایت به میزان قابل توجه از آمار داخلی ما که تحلیل گران گوگل به دست می اوردند پایین تر است.
لری پیج، رئیس اجرایی گوگل اخیرا گفته بود که گوگل پلاس 90 میلیون کاربر دارد که بیش از 60 در صد آنها هر روز با این شبکه اجتماعی سرگرمند. اگر هم این گفته درست باشد به نظر می رسد این کاربران احتمالا فقط وارد سایت شده اند و از آن استفاده نکرده اند . اما کاربران سایر محصولات گوگل مثل جی میل یا یونیوب برای استفاده کردن از این وب سایت ها وارد آنها می شوند.
گوگل اخیرا تاکید زیادی بر توصیه‌ها اجتماعی از طریق جست و جو های استاندارد دارد اما اگر دوستان کاربران در گوگل پلاس فعالیتی نداشته باشند این تاکتیک هم بی فایده خواهد بود . علاوه بر این گوگل به خاطر کمبود کاربر گفته بود که اوایل این ماه از لحاظ ترافیک سایت Pinterest را هم پشت سر گذاشته است.
با این که گوگل پلاس در رویدادهای مردمی مهمی مانند اسکار در امر تبلیغات به شدت پیشتاز بوده اما برند هایی مانند اینتل گزارش داده اند که نسبت به فیس بوک و توئیتر علاقه کمتری بین کاربران گوگل پلاس در استفاده از این سایت و پست گذاشتن به چشم می خورد.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    19 8
    به خدا 3دقیقه هم زیاده واسه پلاس
  • احسان IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    5 2
    حالا کجا هستند اون طرفداران متعصب گوگل پلاس؟؟؟؟؟ ایده های دزدی و خام گوگل پلاس برای هر کسی جذاب نیست. بعد از 3 دقیقه واقعا خسته کننده میشه :)
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    4 8
    هم فیس بوک و هم گوگل پلاس مزخرفن و پر طرفدار بودن فیس بوک به نظر من نشان دهنده سطح پایین تفکری مردم کل دنیا هست . همین شده که وضیعت زمین الان به جنگ جهانی داره نزدیک میشه . امیدورا که مردم دنیا به عمق تخصص بهای بیشتری بدن تا به ظاهر اوون . به گفته ی گوگل : فیس بوک بزرگترین سایت جعلی دنیاست . که به نظر من هم درسته و این بیان کننده این است که هر چی مردم دنی رو بیشتر سرکار بزاری و بهشون دروغ بگی بیشتر طرفدارت میشن . متاسفانه . ولی به هر حال خود گوگل هم با این پلاسش خودش رو ضایع کرد . امروزه دنیای بدون گوگل قابل تصور نیست اما دنیا بدون فیس بوک در آراش بیشتریبه سر میبره .
  • بدون نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    0 0
    پلاس را گودر کنیم
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    2 2
    من خودم هم اکانت فیسبوک دارم هم گوگل پلاس.اما جذابیت هایی که فیسبوک داره پلاس اصلا نداره.و اینکه تعداد کاربر های ایرانی پلاس خیلی کم هست.ولی عرب ها زیاد اند...