سایت فدراسیون فوتبال نوشت:

علي كفاشيان ،رئيس فدراسيون فوتبال دركلاس توجيهي دو روزه داوران و كمك داوران ليگ برتري صحبت كرد.
كفاشيان ضمن خسته نباشيد به دپارتمان داوران و داوران گفت: هميشه هجمه عليه فدراسيون و داوران وجود داشته است و مهم اين است كه داوران اعتماد به نفسشان را حفظ كرده و كارشان را به درستی انجام دهند.
كفاشيان افزود: من اگر مي خواستم رنكينگي براي كميته هاي فدراسيون فوتبال تعيين كنم، مطمئنا رنكينگ كميته داوران بالا بود. خوشبختانه يكي از كميته هايي كه خيلي خوب شكل گرفته كميته داوران است كه جلسات را برگزار مي كند و دپارتمان داوري این مصوبات را به خوبی اجرا مي كند.
كفاشيان در ادامه گفت: داور يك انسان است و همانند ديگر انسانها اشتباه مي كند و اين موضوع را همه پذيرفته اند كه اشتباه داوري، جزو بازي است. در جام جام جهاني 2010 ديديم كه داوران چقدر اشتباه داشتند. همه مي دانند اشتباه داوران عمدي نيست و يك امر طبيعي است. با توجه به اينكه فوتبال مثل ورزشهايي شبيه كشتي نيست كه با تلويزيون بتوان قضاوتها را بازبيني كرد، به همين دليل كار داور مشكل است .
رئيس فدراسيون فوتبال افزود: داوران بايد اعتماد به نفس بالايي داشته باشند و مقابل هجمه ها ايستادگي كنند. قضاوت با دقت و مديريت در مسابقات، مي تواند حرف و حديثها را كمتر كند و برگزاري اين نشستها كه براي كم كردن اشكالات داوري برگزار مي شود بسيار خوب و مفيد است.
كفاشيان افزود: از کمیته كميته انضباطي می خواهم زماني که مربيان، مديران و بازيكنان به داوران اهانت مي كنند عكس العمل درخوري نشان دهد. بايد در اين زمينه دو گام برداريم: گام اول بايد در باشگاه ها فرهنگ سازي شود و در گام دوم بايد در كميته انضباطي راهكاري ارائه شود تا بتوانيم با اين ماجرا و افراد اهانت كننده برخورد انضباطي انجام دهيم.
كفاشيان در پايان گفت : كميته داوران در سطح بين المللي خوب بوده و مطمئنا در دوره بعدي استقلال بيشتري خواهد داشت و با توجه به اينكه يكي از اعضاي هيات رئيسه فدراسيون بايد رئيس كميته داوران شود و دو نفر هم در اين سمت كانديدا شده اند كه در هيات رئيسه حضور داشته باشند، مطمئنا روند آتي، روند خوبي خواهد بود. در هر حال حاضر رسيدگي به امور داوران از كارهاي اساسي و پايه فدراسيون فوتبال است.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    26 5
    آقا تو همون خندتو بكن حرف نزن خواهشا