۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۲

هفته کتاب با شعار کتاب، دانایی، توانایی 23 آبان با همکاری نهادها و سازمانهای فرهنگی سراسر کشور آغاز می‌شود و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

خبر: پس از آنکه دکتر محسن پرویز معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی محمد اللهیاری‌فومنی را به عنوان دبیر هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد، برنامه‌های اجرایی برای برگزاری این دوره هفته کتاب آغاز شد و همزمان با تهران 30 ستاد در دیگر شهرهای کشور هم آغاز به کار کردند.

هفدهمین دوره جشن کتاب برنامه‌هایی دارد که از آن جمله می‌توان به رونمایی تمبر هفته کتاب اشاره کرد. نمایشگاه‌های کتاب در محل رایزنی‌های فرهنگی ایران در سایر کشور‌ها و معرفی کتاب‌های برجسته ایرانی به ایرانیان مقیم خارج از کشور از دیگر برنامه‌های هفدهمین هفته کتاب است.

یکی از برنامه‌های همیشگی هفته کتاب نامگذاری هر کدام از روزهای این هفته است. روزهای هفدهمین دوره هفته کتاب به ترتیب شنبه 23 آبان به نام روز کتاب، پدیدآورندگان و خادمان نشر، یک‌شنبه 24 آبان به نام روز کتاب، خانواده، کودک، صنعت و کشاورزی، دوشنبه 25 آبان به نام روز کتاب ایران در جهان و توسعه نشر بین‌الملل، سه‌شنبه 26 آبان به نام روز کتاب، حوزه، دانشگاه و تولید دانش، چهارشنبه 27 آبان به نام روز کتاب، کتابدار، کتابخانه، ادبیات و شعر، پنج‌شنبه 28 آبان به نام روز کتاب، مدرسه، دانش‌آموز، شهر و توسعه، جمعه 29 آبان به نام روز کتاب، مسجد، نماز، بسیج، ایثار و شهادت نامگذاری شد. روز پایانی هفدهمین دوره هفته کتاب جمعه 30 آبان‌ماه به نام روز کتاب و رسانه و اصلاح و تربیت نامگذاری شده که در این روز مراسم هشتمین جشنواره کتاب و رسانه برتر و سومین جشنواره کتاب و رسانه ملی برگزار خواهد شد.

همچنین برنامه‌ریزی شده همزمان با هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، هشتمین جشنواره کتاب و رسانه برتر در بخش یادداشت، گزارش، گفت‌وگو، خبر، معرفی کتاب و عکس در تهران برگزار شود. خبرنگاران حوزه کتاب می‌توانند آثار خود را به روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد بفرستند.

یکی از برنامه‌های هفته کتاب این است که سومین انیمیشن کتابخوانی ساخته شده، همزمان با برگزاری هفدهمین دوره هفته کتاب از سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران پخش شود. محمد اللهیاری‌فومنی همچنین به ساخت عروسک‌های کتابخوان اشاره کرد و گفت: با کمک گرفتن از برنامه‌های تأثیرگذار در مخاطب، ‌اجرای شعرخوانی، قصه‌گویی، تئاتر عروسکی و استفاده از کاراکترهای عامه‌پسند سعی در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در کودکان داریم. وی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، ‌استانی، اهدای کتاب به سراسر کشور، شارژ و توزیع بن کارت الکترونیک، حمایت از نویسندگان و انتشار آثار مناسب را از جمله فعالیت‌های ستاد هفته کتاب ذکر کرد.

 همزمان با برگزاری ایام هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران مجموعه دوازده جلدی با عنوان کتاب و کتابخوانی رونمایی خواهد شد. این مجموعه در دوازده جلد و با تلاش جمعی از محققین و مترجمین و با حمایت ستاد هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران جمع‌آوری و عرضه خواهد شد.

همچنین شانزدهمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی همزمان با برگزاری هفدهمین دوره هفته کتاب در تالار شهید‌مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود و وزارت آموزش و پرورش هم برنامه‌های متنوعی در این هفته خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =