عضو جبهه متحد اصولگرایان می​گوید نگرانی آیت​الله مهدوی​کنی از افتراق اصولگرایان دلیل اصلی ورود ایشان به موضوع وحدت اصولگرایان بود.

ابراهیم انصاریان عضو جبهه متحد اصولگرایان و داماد آیت الله مهدوی کنی که در کافه خبر حضور یافته بود در پاسخ به اینکه چه شد که آیت الله مهدوی تصمیم گرفتند برای وحدت اصولگرایان به طور جدی وارد میدان شوند؟، گفت: بعد از فتنه 88 ، که یکی از حوادث نادر و به تعبیر رهبری انقلاب، «ظلم مضاعف» به نظام بود، این الزام که اصولگرایان یک همراهی را بین خود داشته باشند. احساس می شد.و بر این اساس دیگران از آیت الله مهدوی کنی خواستند که برای وحدت اصولگرایان پا پیش بگذارند.
انصاریان با بیان اینکه حبیب الله عسگر اولادی و علی اکبر ولایتی  نخستین چهره هایی بودند که این درخواست را از ایشان داشتند، ادامه داد: اوائل سال 89 مراجعتی به ایشان شد تا برای انتخابات مجلس در میان اصولگرایان میانداری کنند. آیت الله مهدوی کنی چون به کار تشکیلاتی خیلی اعتقاد دارند و تشکیلات را به عنوان یک کار جمعی می پذیرند. گفتند:« بنده اگر قرار شد کاری در خصوص انتخابات یا وحدت اصولگرایان انجام بدهم ، به تنهایی این کار را انجام نمی دهم و خوب است با مجموعه جامعه مدرسین در این زمینه نشست و دیداری داشته باشم.» بر همین اساس هم سفری به قم داشتند که در نهایت منجر به شکل گیری منشور اصولگرایی شد.
 عضو جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی رخ داده بود که اصولگرایان به این نتیجه رسیده بودند برای وحدت اصولگرایان به آیت الله مهدوی رجوع کنند و ایشان بپذیرند و از طرفی آیا آیت الله خطری را در میان طیف اصولگرا احساس می کردندکه وارد میدان شدند؟، اظهار داشت: بحث این بود که ایشان شرایط آینده را پیش بینی را می کردند. بالاخره فرد سیاستمداری مثل آیت الله مهدوی کنی که روزانه نگاه نمی کند. تحلیل ایشان این بود که باید این وحدت شکل بگیرد.
 وی تصریح کرد: من فکر می کنم شاید آیت الله مهدوی کنی نگران این بودند که اصولگرایان متفرق شوند.به همین دلیل پیش بینی ایشان این بود که لازم است اصولگرایان بیشتر دور هم جمع شوند. مساله بعدی هم این بود که عموما در کشور ما بعد از انقلاب، روحانیت محوریت قوی داشته است و شاخصه این نهاد هم دو نهاد مهم روحانی یعنی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین بوده است.
متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید.
/29212
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =