بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در فصل پاییز نسبت به تابستان 0.7 درصد افزایش یافته است.

مرکز آمار ایران آخرین گزارش خود از نرخ بیکاری کشور مربوط به پاییز سال جاری را منتشر کرد، بر اساس این گزارش نرخ بیکاری در کشور به 11.8 درصد رسیده است و این نرخ در مقایسه با تابستان حدود 0.7 درصد افزایش ولی در مقایسه با پاییز سال 89 حدود 1.1 درصد کاهش پیدا کرده است.
در همین گزارش نرخ بیکاری در گروه سنی جوانان در مقایسه با پاییز سال 89 در حدود 2 درصد کاهش پیدا کرده و روند رو بهبودی را نشان می دهد. قابل ذکر آنکه نرخ مشارکت نیز در دوره مورد بررسی به حدود 35.7 درصد رسیده است که در مقایسه با پاییز سال 89 حدود 2.2 درصد کاهش را نشان می دهد.
در این آمار نرخ بیکاری در مناطق شهری بیش از مناطق روستایی برآورد شده است.

 


/22231
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Houman CA ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    89 1
    دوست عزيز شاخص عوض شده!!! سؤال پاك شده حل كه نشده!
    • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
      13 1
      دقت کنید که شاغل از دیدگاه مرکز آمار ایران، فردی بالای ۱۰ سال است که در هفتهٔ آمارگیری حداقل یک ساعت کار کرده باشد یا به طور موقت کارش را ترک کرده باشد. مجموعهٔ افراد شاغل به دو بخش خوداشتغالان و مزدبگیران تقسیم می‌شود. به هر حال شما هم اگر شغل آبرومندانه ای سراغ دارید که با یک ساعت در هفته کار کردن ما را از خط فقر بالاتر ببرد و اجاره خانه و هزینه های دیگر را جبران کند و بعدش هم باعث بشه ما بیشتر به خانه و خانواده برسیم اطلاع بدید. خیلی ممنون می شیم هاااااااااااااااا
  • بوق IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    20 1
    یه ساعت در هفته این امارگیریا رو نداره.هر فردی حتی یه دانش اموز حد اقل یه ساعتی برا خونه کار میکنه پس شاغله.عجیبه که چرا امار بیکاریمون صفر نیست .احتمالا امار مال اشخاص بیماریه که تکون نمیخورن.