کمیساریای امور پناهندگان می گوید در سال 2012، پناهندگان افغان همچنان به خدمات بهداشتی، تحصیلی و معیشتی در ایران، دسترسی خواهند داشت.

از پناهندگانی که قصد بازگشت به افغانستان را دارند نیز به همین ترتیب حمایت خواهد شد. کمک سخاوتمندانه 4میلیون دلاری دولت ژاپن به کمیساریا به عملیات این سازمان در ایران کمک می کند.

برنارد دویل، نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت، "این کمک نشانه ای است از تعهد مداوم مردم ژاپن به حمایت از پناهندگان ساکن منطقه و به طور اخص پناهندگان ساکن جمهوری اسلامی ایراناست."

کمیساریا به کمک دولتها نیاز دارد تا بتواند به کار خود ادامه دهد. در ادامه، دویل از مردم و دولت ژاپن برای این کمک سخاوتمندانه، در شرایطی که تنها یک سال از وقوع زلزله بزرگ شرق ژاپن می گذرد، تشکر کرد.
اهدائیه دولت ژاپن امکان ارائه خدمات رایگان بهداشتی، کمک در هزینه های درمانی پناهندگان آسیب پذیر، از جمله درمان کودکان مبتلا به سرطان را فراهم خواهد نمود. این کمک ها همچنین با ساخت کلاس های درس بیشتر و برگزاری کلاسهای نهضت سوادآموزی، دسترسی بیشتر به آموزش را برای پناهندگان فراهم خواهد ساخت. در نهایت برای پناهندگانی که قصد بازگشت داوطلبانه به میهن خود را دارند، این کمک جهت ارائه مشاوره حقوقی، کمک نقدی و هزینه سفر جهت بازگشت به افغانستان، استفاده خواهد شد.
طبق آماردولت، حدود 900،000 پناهنده افغان در ایران ساکن هستند. اکثر این پناهندگان در مناطق شهری زندگی می نمایند و تنها کمتر از 3% آنها در مهمانشهرها ساکنند.
4547

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    36 3
    واقعا انسانهای عجیبی هستن این مردم. علارغم مشکلات خودشان نسبت به همنوع خود احساس مسئولیت میکنند
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    7 0
    درود بر مردم و مسئولين شريف ژاپن ،که باوجود مشکلات بزرگي که با زلزله اخير براشون بوجود اومد ،اما باز هم کمک به ديگران را فراموش نکرده اند،درود ....
  • مستقل IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    0 2
    یک آمار دقیق دیگه از دولت.تعداد پناهندگان افغان 000/900 نفر!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    1 5
    ژاپن اینا را ببره کشور خودش راست میگه اینطوری کمک کنه ایرانیا خودشو به اندازه کافی مشکل دارند میان ایران دزدی - جنایت تجاوز همین چند وقت پیش یک افغانی 6 نفر از خانواده خودش را کشت اینا آدم نیستن