رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه ها در زمینه ایجاد نشاط سیاسی در جامعه نقش مؤثری دارند و باید در زمینه انتخابات روشنگری های لازم را انجام دهند و با اقدام های مناسب معیار های نماینده خوب را به مردم معرفی کنند.

محمدسعید جبل عاملی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره نقش دانشگاه در انتخابات مجلس نهم تصریح کرد: دانشگاه در تمام مراحل انقلاب از جمله پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی نقش آفرین بوده و هم اکنون در عرصه های مختلف علمی، فناوری، اجتماعی و سیاسی پیشتاز است.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان این که نخبگان و دانشجویان برتر برای جامعه الگو هستند، افزود: این افراد در بخش های مختلف کشور و زمان های حساس همچون انتخابات نقش مهمی را ایفا می کنند.
وی ادامه داد: به طور حتم انتظار جامعه علمی از دانشگاه ها این است که در زمینه انتخابات مجلس روشنگری های لازم را انجام دهند و با اقدام های مناسب معیار های نماینده خوب را به مردم معرفی کنند.
جبل عاملی با بیان این که دانشگاه ها می توانند مطالبات مردم را به زبان علمی بیان و خواسته های منطقی را از نامزدها مطرح کنند، گفت: دانشگاه ها در شفاف سازی میان مواضع نامزدها و ایجاد نشاط سیاسی تأثیر زیادی دارند.
رئیس دانشگاه علم و صنعت باب یان این که دشمنان به دنبال ضربه زدن به انتخابات مجلس نهم هستند، تصریح کرد: نامزدها باید به طور شفاف و صریح وفاداری خودشان به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری را اعلام کرده و از ایجاد مواضع دو گانه خودداری کنند.
وی تأکید کرد: در مقابله با اقدام های دشمنان در این زمان حساس مردم باید با دقت و هوشیاری و استفاده از تجربیات قبلی و با حضور گسترده پاسخ مناسبی را به دشمنان بدهند.

/295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجوی علم و صنعت IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    42 2
    آقای دکتر اول این نشاط سیاسی که میفرمایید رو به دانشگاه خودمون بیار بعد در مورد انتقالش به جامعه صحبت می کنیم