اگر دنبال بهانه‌ای هستید تا از پای بازی بلند نشوید این خبر را بخوانید

digitaltrends نوشت: محققان کانادایی به تازگی کشف کرده‌اند که بازی‌های اکشن اول شخص مثل مدال افتخار (Medal of Honor) می‌تواند به بهبود بینایی افراد به خصوص افرادی با مشکلات بینایی مادام العمر کمک کند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال بهانه برای نشستن جلوی تلویزیون و بازی کردن با این مدل بازی‌های اکشن می‌گردید، شانس آورده اید. بر اساس این مطالعه جدید بازی کردن با بازی‌هایی مثل Medal of Honor می‌تواند سبب بهبود بینایی شما شود.
این تحقیق توسط دافنه مور در دانشگاه منچستر کانادا انجام شده است. وی 40 بیمار مبتلا به مشکلات بینایی مادام العمر را انتخاب کرد و سپس از آنها خواست در طول یک ماه ، 40 ساعت با Medal of Honor بازی کنند. در بازی هایی از این دست، بازیکن باید بتواند سرعت حرکت چشمان خود را با صحنه‌های سریع بازی تطبیق دهد و اجسام در حال حرکت در جهات مختلف را با چشم دنبال کند.
به بیماران گفته شد که 5 روز در هفته و هر روز حداکثر دو ساعت با Medal of Honor بازی کنند. مور معتقد است که اگر محدوده زمانی برای بیمارانش تعیین نمی‌کرد احتمال داشت که آنها بیش از حد بازی کنند و به این بازی معتاد شوند.
بعد از این مدت، یعنی 40 ساعت بازی کردن، محققان علائم بهبودی را در 5 نفر از این 6 بیمار مشاهده کردند. آنها به راحتی قادر به تشخیص چهره بودند درست مثل اینکه از تصویر پرینت گرفته شود و جهت‌های حرکت بازی را هم به آسانی دنبال می کردند.
مور در سخنرانی خود برای کنوانسیون علمی ونکور به این یافته‌های اشاره کرد و گفت : حدود دو سوم مشکلاتی که در ذهن ما بود به راحتی با یک ویدئو گیم اکشن بهبود پیدا کرد.
او ادامه داد که معتقد است نتایج به دست آمده نشان می دهد سیستم عصبی بصری در بزرگسالی هم هنوز به قدر کافی تغییر پذیر هست و گفت : ما فکر می کنیم این درمان می تواند برای مشکلات بینایی دیگری هم موثر باشد.
ویدوئو گیم‌های اکشن به صورت اول شخص تک تیرانداز می تواند سطح دوپامین و آدرنالین خون را بالا ببرد و مغز را فعال‌تر کند و این ها به نوبه خود می تواند باعث بهبود عملکرد بینایی شود.
مور از نتایج تحقیق خود بسیار خوشحال است و در حال حاضر با تیمش روی طراحی یک بازی که کاملا تاثیرات مثبت روی بهبود بینایی داشته باشد و در ضمن خشونت آمیز هم نباشد کار می کند. این بازی ویژگی‌های تاثیرگذار Medal of Honor را گرفته و آنها را با عناصری ترکیب می کند که شانس بهبودی کامل را به بیماران بدهد.
البته ممکن است مخالفان این قبیل بازی های خشونت آمیز به مور خرده بگیرند که نتایج تحقیقات او فقط سبب شده گروه دیگر از افراد شاهد این اعمال شنیع باشند. اما ما حاضریم شرط ببندیم که در دراز مدت اثرات خوب این تحقیق بیشتر از مضرات آن خواهد بود.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SD IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    40 1
    ايميل ها چرا قطعه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محسن IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    9 0
    مدال آف هونور یه زمانی تک بود . ولی حالا فقط call of duty
    • بدون نام US ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      0 0
      جفتشون خوبن داداش. مثل قرمه سبزی و جوجه کباب می مونند.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    1 0
    خوبه بهونه دادین دستم می چسبم به میز کامپیوتر دیگه بلند هم نمیشم