موضوع افزایش قیمت دارو، تحریم، کمبود داروهای خاص، حق فنی داروخانه ها و... سبب شد تا از رهبر مژده آذر رئیس انجمن داروسازان کشور دعوت کنیم مهمان کافه خبر شود.

او پیش از این درباره مشکلات داروسازان گفته: نپرداختن مطالبات داروخانه ها و بیمارستان ها ضربات جبران ناپذیری را به کارخانه ها و شرکت های داروسازی و در نهایت به مردم منتقل می کند. این گردونه مثل زنجیره ای به هم وابسته اند که کوتاهی و کم کاری در یک بخش خساراتی چشمگیر را به بخش های دیگر وارد می کند.
می توانید سوالات خود را از اینجا با ما درمیان بگذارید.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    5 0
    چرا حمایت نمی کنید کارخانه های داروسازی هر کدام چندتا داروی تحت لیسانس تولید کنند تا کیفیت و استاندارد های بالاتری را لحاظ کنند؟
    • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      0 0
      تولید تحت لیسانس بهترین روند کار میتونه باشه کشور ترکیه به همین روش هم به دانش ساخت و تکنولوژی و هم رونق صادرات محصولاتش به ایران رسیده
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    4 0
    چرا شرکتهای پخش دارو علاوه بر 12 درصد نرخ رسمی پخش دارو از شرکتهای تولید کننده مطالبه مبالغ دیگری هم می کنند ؟ شرکتهای تولید کننده دارو هستند که سالی یک میلیارد تومان به این شرکتهای پخش به عنوان جایزه فروش و عناوین دیگر پورسانت هایی می دهند که معلوم نیست کجا خرج می شود.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    6 1
    چرا داروخانه ها بعد این همه زمان هنوز مثل 40 سال پیش اداره می شوند و از کامپیوتر در این داروخانه ها استفاده نمی شود؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    7 1
    چرا داروخانه های یک فاکتور دقیق و پرینت شده به مشتری نمی دهند؟ خیلی راحت می توانند نسخه را به کامپیوتر بزنند و دستور مصرف و مبلغ هر دارو و حق فنی و را هم در یک برگه مثل یک فاکتور صادر کنند ولی این کار را نمی کنند چرا؟
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    3 2
    چرا ویترین داروخانه ها پر از داروی خارجی است و لوازم بهداشتی؟ وقت داروی ایرانی را می خواهیم باید برود کلی بگرده بعد بگه این رو می خوای ؟ و معمولا هم آن داروی شرکتی که می خواهیم را ندارد. مگه نمی تونن دارو 4 تا شرکت ایرانی را باهم بیارن ؟ مگه نمی تونن از داروهای پر مصرف ایرانی یک نمونه مثل همون خارجی در ویترینشون بگذارند؟
    • الهه IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
      1 1
      دقیقا همینطوره و این اصلا خوب نیست.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    4 2
    داروخانه علاوه بر سود رسمی دارو چند درصد داروی مجانی و جایزه می گیرند؟ و کدام داروخانه ها می گیرند؟ انهایی که در شهرستانها و جاهای دورافتاده هم هستند از این جایزه ها می گیرند؟ چرا این پورسانت را به نرخ رسمی اضافه نمی کنید؟
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    4 0
    شرکت های پخش دارو خیلی پدر تولید کننده ها را دارند در می آورند
  • بدون نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    5 0
    چند درصد از مواد اولیه داروها را موفق شده ایم در ایران تولید کنیم؟به 70 درصد رسیدیم؟
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    6 0
    شرکت های وارد کننده دارو تعهد داده بودند که داروهایی که وارد می کنند را در ایران تولید کنند ولی بعضی از اینها هنوز فقط وارد کننده هستند و در ایران تولید نکرده اند چرا امتیاز واردات این شرکتها لغو نمی شود؟
  • بدون نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    7 0
    ایران موفق شده مواد اولیه داوری های تزریقی را هم تولید کند ؟ یا فقط مواد اولیه داروهای خوراکی را تولید می کند؟
  • بدون نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    3 1
    چرا داروخانه بزرگ و زنجیزه ایی نداریم ؟ این داروخانه های کوچک و سنتی پاسخگوی نیاز امروز جامعه ما نیستند . داروخانه هایی مثل فروشگاه های شهروند نیاز امروز جامعه ما ست.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    5 1
    الان حقوق یک دکتر داروساز در داروخانه برای یک شیفت کار چقدر است؟
    • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
      1 3
      حقوق یک داروساز در برابر یک پزشک عمومی که هر دو دکترا هستند بسیار کمتر است مگر اینکه خودش داروخانه داشته باشد.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    3 3
    انگار توافق ننوشته یی بین داروخانه ها و سازمان غذا و دارو وجود دارد که اینها دارو را گران تر بفروشند و آنها هم چیزی نگویند. چرا اینطوری شده؟
    • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      0 0
      در مورد بعضی داروهای خارجی مثل تریپل فلکس شنیدم که شرکت وارد کننده با ارز آزاد دارو رو وارد کرد چون بهشون ارز دولتی تعلق نگرفت. بعد کمیسیون تعرفه گذاری مخالفت کرد با افزایش قیمت چون نظرشون این بود که باید حتما ارز دولتی میگرفتن و این شد که شرکت وارد کننده تا مدتی دارو رو بلوکه کرد و به داروخانه ها عرضه نکرد تا درنهایت موفق شد قیمت تمام شده بر اساس ارز آزادی که خریداری کرده رو موافقت بگیره شرایط شرکت وارد کننده رو هم باید در نظر گرفت. تعرفه ارز هر ماه تغییر میکنه و کمیسیون قیمت گذاری باید شرایط رو بررسی کنه و با تناوب کمتر و دیرتری قیمت رو اعلام کنه این میشه که دارویی مثل کلترکس که قرص کلسیم خارجی هست مدتها حدود 8 هزار تومن بعد حتی با کاهش قیمت در یک دوره کوتاه چند ماه به حدود 6 و الان 12 توم
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    3 1
    شرکت های وارد کننده دارو به اندازه مصرف یک ماه فقط دارو را وارد می کنند چرا وزارت بهداشت تدبیری نمی اندیشد که به اندازه حداقل 6 ماه موجودی دارو ( داروهای وارداتی ) داشته باشیم؟
  • بدون نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    3 1
    درباره تکنسین های داروئی داروخانه ها که تا حالا فکری نکردیند.وقتش نیست یه فکر عاجلی هم برا مشکلات این قشر فراموش شده بکنین؟باور کنین زحمات اونا نباشه داروخونه وداروساز دیده نمیشن.این یه چرخه است کمک کنین این چرخه از کار نیفته .
  • بدون نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    4 1
    چرا داروخانه اینترنتی راه نمی اندازید؟ الان در آمریکا و اروپا به راحتی می شود از داروخانه های اینترنتی از جمله drugstore.com و... دارو را به راحتی تهیه کرد و درب منزل بیمار داروی خود را تحویل بگیرد
  • داروسازی از استهبان IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    4 1
    همه(دانشگاه، بیمه ها ، فرمانداری ، تعزیرات حکومتی ، بازرگانی و....) می خواهند به نوعی بر داروخانه ها مثلا نظارت کنند اما هیچکس پاسخگوی مشکلات داروسازان و داروخانه ها نیست مثلا طبق قانون بیمه ها باید مطالبات داروخانه ها را 60درصد فورا و بقیه را حداکثر ظرف مدت 2ماه پرداخت کنند در حالی که مثلا بیمه نیروهای مسلح هنوز مطالبات مرداد ماه به بعد داروخانه های فارس را نداده است. چرا ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    4 1
    اقاي دكترمژدهي هيچ كار فرهنگي براي جايگاه داروسازان كشور نشده .در هيچ برنامه تلويزيوني مشكلات ما مطرح نشده . وبه جز حمله و بي انصافي چيزي نديديم .شما حداقل از يك برنامه هدف مند براي اشنايي مردم با اين رشته و مشكلات بي شمارشان نام ببر .حتي در نظرات بالا هم به نظراتي غير منصفانه اي كه از روي بي اطلاعي با شاغلين اين حرفه داده مي شود برخورد كرده ام .ما شديم چوب دو سر طلا .همه ناراحتي ها و برخورد هاي بد ناشي از گراني لحظه اي دارو و ساير اقلام را كه اصلا مقصر نيستيم بايد تحمل كنيم .بعضي روزنامه ها هم به دروغ خبر از عدم تغيير و حتي ارزاني دارو مي دهند .فكر كنم وقتش شده كه براي اشنايي مردم با مشكلات ريز و درشت ما از طريق برنامه هاي تلويزيوني فرهنگ سازي درستي انجام پذيرد
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    4 2
    این حق فنی ، حق چه فنی یه؟ حق فن فروختن داروی خارجی !؟ حق فن کج و کوله نویسی دستور مصرف روی دارو!؟ حق فن فاکتور فروش ندادن!؟ حق فن مشاوره ندادن!؟و...
    • یک داروساز IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      2 2
      این حقی است که برای داشتن ان بایستی 6 سال از بهترین ایام عمرتان را صرف بدست اوردن ان کنید و بعد هم در قبال تک تک داروهایی که به بیمار میدهید مسئولیت قانونی دارید
    • الهه IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      3 1
      حق همه کسانی که بخشی از بهترین سالهای عمرشان را صرف دانش اندوزی نموده اند و بعد از ان نیز تکالیف و وظایفشان را درست به جای می اورند محفوظ و محترم.اما ایا واقعا همه داروخانه دار ها متعهدانه انجام وظیفه میکنند یا خیر فقط منافع شخصیشان را در نظر میگیرند.؟ایا وقتی مراجعه کننده از همه جا بی خبر مراجعه میکند در اولین پاسخ نمونه خارجی را معرفی و تمجید میکنند یا خیر نمونه ایرانی و خارجی را با هم معرفی کرده و حق انتخاب ازادانه مشتری را محترم میشمرند؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    3 0
    چرا این شرکتهای پخش دارو به بورس نمی یان؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    2 3
    با سلام رشته ی داروسازی یکی از رشته های مهم در بخش سلامت و درمان باید بیش از اینها مورد توجه قرار گیرد در بعضی مقاطع سخنان مسیولین باعث دل سردی این قشر تحصیلکرده میشود که بسیار مضر است مانند حذف حق فنی ویا تغییر در اموزش این رشته در دانشگاهها .ایا یک دانشجو که با رتبه ی بسیار بالا و فقط بخاطر علاقه این رشته را انتخاب نموده بایستی با این برنامه ها دل سرد شود .لطفا ازهر کاری که به قشر موفق و تحصیل کرده جامعه اسیب میزند بپرهیزید.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    3 1
    چرا پذیرش دانشجوی داروسازی انفدر کم است؟ چرا برای توسعه دانشکده های داروسازی چه آزاد چه غیر دولتی اقدامی نمی کنید ؟ این شده وضع به نفع آنهایی که داروساز هستند و آنهایی که می خواهند داروساز شوند نمی توانند.
    • داروساز IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      0 0
      مدیران در پاسخ به درخواستهای شما این کار ور هم کردن! دانشگاه غیر انتفاعی! با دریافت پول کلان از ملت! حالا راضی شدی؟؟
  • یک داروساز IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    2 1
    در سال 1374 با فروش یک سوسپانسیون almgs میتوانستیم 21 دسته سبزی خوردن بخریم امروز یعنی 30/11/1390 با فروش همان دارو فقط میتوانیم یک دسته سبزی خورده بخریم این پاسخ تمامی کسانی است که فکر میکنند داروخانه ها پول پارو میکنند!!!
  • بدون نام IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    2 1
    دارو چیزی نیست که یک تاجری که ضعیف است بخواهد واردکند و در ناملایمات تجاری و مسائلی هم که پیش می آید این فشار را به مردم بیاورد . چرا وزارت بهداشت مجوز واردات دارو را به کسانی می دهد که در این اتفاقات اخیر قیمت دارو را گران کرده اند؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    2 1
    این پروسانت هایی که شرکت های پخش دارو از شرکت های تولید کننده دارو می گیرند و یه ذره ش را هم به داروخانه ها می دهند دزدی در روز روشن