مهر نوشت:

با دستور بازپرس دادسرای تهران سه نفر در رابطه با ریزش مرگبار ساختمان سه طبقه در تهرانپارس تحت تعقیب قرار گرفتند.
این حادثه ساعت 12 و 7 دقیقه پنج شنبه 20 بهمن به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. بلافاصله نخستین گروه امدادی خود را به محل حادثه رساندند. در اولین بررسی ها مشخص شد، محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه با 10 واحد مسکونی بوده که ناگهان نیمی از آن به داخل گودال مجاور این ساختمان که برای احداث بنای جدید، گودبرداری شده بود فرو ریخته بود.

آتش نشانان در همان لحظات اولیه تعدادی از ساکنان ساختمان را که به هنگام ترک محل در آسانسور محبوس شده بودند خارج و پس از اطمینان از عدم حضور دیگر افراد در نیمه غربی ساختمان، شروع به آواربرداری در نیمه شرقی آن کردند. پس از ساعتها آوار برداری در شرایط بسیار خطرناک، سرانجام در ساعت 22 شب اولین جنازه که مربوط به مرد 60 ساله ای به نام محمد بود از زیرآوار بیرون کشیده شد و همچنین در ساعت 22:30 دقیقه جنازه زن 60 ساله ای به نام ربابه در میان آوار ساختمان بیرون آورده شد.

امیرمهدیانی، مدیر منطقه 3 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: آتش نشانان ایستگاه 19 در تاریخ پنجم بهمن امسال به این محل اعزام شده و تذکرات و دستورات ایمنی کامل را به مهندسین ناظر و مسئولین گودبرداری ارائه داده بودند.

 

دستور بازداشت 3 نفردر رابطه با این حادثه

پس از وقوع این حادثه پرونده ای قضایی با شکایت ساکنان ساختمان و اولیای دم در دادسرای تهران تشکیل شد. در ادامه بازپرس پرونده مالک، پیمانکار و مهندس ناظر ساختمان در حال ساخت را برای توضیح به دادسرا احضار کرد. اما آنها از حضور در دادسرا خودداری کردند که قاضی برای آنها دستور جلب صادر کرد. هم اکنون ماموران تحقیقات برای دستگیری سه متهم این پرونده را آغاز کرده اند.

یکی از ساکنان ساختمان نیز گفت: پس از ریزش ساختمان خود را به آسانسور رساندیم تا از ساختمان خارج شویم. اما آسانسور در میان راه گیر کرد. دیگر امیدی به زنده ماندن نداشتیم. با سروصدا درخواست کمک کردیم که بعد از چند دقیقه آتش نشانان ما را نجات دادند. بعد از این حادثه با کمک شهرداری برای یک هفته در هتل اسکان داده شدیم اما امروز یه هفته به پایان می رسد و دوباره با مشکل روبرو خواهیم بود.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    0 0
    تکلیف بی خانمانها چیست چرا شهرداری ودولت پلسخگو نباشند شاید مالک وناظر وپیمانکار مردند تکتیف مردم چیست