انتشار عکس های پاکسازی مناطق زلزله زده ژاپن، با واکنش های متفاوتی مواجه شد؛

برخی کاربران این کار را واقعا حیرت انگیز و قابل تحسین می دانستند و برخی هم خلاف این نظر را داشتند: "کجای این کار پس از 11 ماه حیرت آوره؟ در رابطه با قدرت مدیریت ژاپن بحثی نیست ولی این تصاویر فقط نشون دهنده پاکسازی محیط از آشغالها و چیزهایی هستش که آب با خودش آورده . لطفا تیترتون رو اصلاح کنید."

و یا: "کدام بازسازی اگر به تمام عکسها دقت بیشتری کنید متوجه میشوید که فقط پاکسازی شده ولاغیر !چرا اینقدر غلو میکنید؟"

همچنین: "بهتر بود می نوشتین آواربرداری، چون بازسازی ای که به چشم نمی خوره، فقط آوار و نخاله های ناشی از سونامی جمع آوری شده که البته خودش کار بسیار بزرگیه..."

اما کاربرانی هم با مقایسه آواربرداری و پاکسازی بم و ژاپن، نوشته اند: "میشه چند تا عکس از بم بذارید،تیترش هم بزنید: بازسازی حیرت انگیز بعد از یک قرن"

و یا: "این که چیزی نیست ما بعد ده سال شهر بم آثار ش رو پاک نکردیم تا برای آیندگان آثار باستانی بمونه و گرنه اینکارا لوس بازی 11 ماه که سهل یازدهمین سال هم بشه حرف مرد یکیه !!"

با این حال کاربرانی هم از آوار برداری بم حمایت کرده اند: "آوار برداری سازه های چوبی تخریب شده بعد از 11 ماه خیلی حیرت آور هستش!!! پروژه آور برداری خانه های مصالح بنایی بم رو در زمان آقای سعیدی کیا رو هم کاش مقایسه می کردید.اون حجم آوار و صعوبت برداشت خشت و گل و آجر و سیمان چند ده هزار واحد مسکونی و انتقالشون با ماشین آلات سنگین به خارج از شهر یه شاهکار بود! ولی اون پروژه متاسفانه در دولت بعدی مدیریتش عوض شد و ..."

در این میان، چند نفر هم سخت کوشی مردم ژاپن را مهم دانسته اند و این موضوع را بی ارتباط با دولت عنوان کرده اند: "عزیزان من مدتها با ژاپنی ها کار کردم و بودم اونا خیلی با ما فرق دارند کاری با دولت ندارند همه کارا رو خودشون انجام می دن نمونش تمیز کردن دریا و خیابوناست اگه ببینند زباله ای در کناری افتاده خودشون جمع می کنند نه مثل ما که یدونم کنارش می گزاریم تا تنها نباشه"

و همچنین: "دوستان این عکسها فقط بیانگر تلاش دولت ژاپن برای پاکسازی مناطق تخریب شده و عادی سازی روند زندگی مردم است. برنامه اصلی بازسازی که بزودی آغاز خواهد شد این مناطق را به پیشرفته ترین شهر دنیا با امکانات و تجهیزات روز مجهز خواهد نمود. باید منتظر ماند و در یکی دو سال آینده نتیجه نهائی که دهها برابر حیرت انگیز خواهد بود را دید."

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به آنها به این خبر و این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در دو خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    15 0
    درست تر اينه كه بنويسيد خبرآنلاین مي تواند تنها بعضي از نظرات کاربران خود را منتشر کند.
  • بدون نام IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    12 0
    تنها کشوری که : اتفاقا امثال من متوجه نشده اند و مشاهده نکرده اند که ملت و دولتش چکاره اند و وظائفشان چیست و کدام مسئول هستند و مراد ومرید کدامند این ژاپنی ها هستند . چنان باهم در هم و متفقند که تمایز آنها مشکل است !!!و در این حادثه ناگوار زلزله و سونامی و نشت اتمی این موضوع را ثابت کردند!!!که اگر کشوری دیگری بود در این حوالی کن فیکون شده بود !!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    14 0
    نمي دونم اون كاربري كه گفته اينها همش آشغالروبي كردند چي فكر مي كنه ، فقط اينو مي تونم بگم كه اينها بعد از 11 ماه زندگي رو به روال عادي قبل از زلزله برگردوندند . با اين همه حجم انبوه نخاله اي كه جمع شده باز هم اينم يك شاهكار بوده . نمي دونم اين كاربرها كجا زندگي مي كنند و آ يا تا حالا يك بحران واقعي در يك شهر را به عينه ديدند يا نه . اين اتفاق هر كجاي دنيا مي افتاد حتي اون امريكا ( بحران سيل نيواورلئان كه سالها با اون درگير بودند و هستند ) همون اشغالروبيش سالها طول مي كشيد. به جاي حاشا كردن تلاش يك ملت بايد اين نكات مثبت آنها كه مديريت بحران از مهمترين انهاست را بايد ياد گرفت.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    2 0
    بد نیست به زلزله بم پس این همه سال نگاهی بیاندازید و بعد مقایسه کنید کدام کشور مسلمون تره