عضو جامعه روحانیت مبارز گفت که چهار سال است هاشمی رفسنجانی در جلسات این تشکل روحانی شرکت نمی​کند.ناطق نوری نیز همچنان رنجیده خاطر است و در دوسال گذشته در این جلسات حضور نیافته است.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت​وگوی مشروحی که با خبرآنلاین داشت، در پاسخ به اینکه آیا دلخوری آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری از عدم اعاده حیثیت از آنها از سوی جامعه روحانیت مبارز، عامل عدم شرکتشان در جلسات جامعه روحانیت مبارز است؟، گفت: آقای هاشمی که از یکی دو سال قبل از انتخابات 88 در جلسات جامعه روحانیت شرکت نمی کردند. با اینکه ایشان از بنیان گذاران این تشکل هستند. اما به دلیل پاره ای تدابیر امنیتی که به دلیل مسندهای ایشان است و برخی مسائل دیگر ایشان تمایلی به حضور در جلسات جامعه روحانیت نداشتند. از جمله اینکه ایشان مایل نیستند که بگویند منحصرا عضو جامعه روحانیت اند و خودشان را چهره ای فراجناحی می دانند. به همین دلیل است که حزب کارگزاران به ایشان احساس تعلق می کند و حتی برخی، آقای هاشمی را لیدر کارگزاران می دانند که نمی خواهم آن را تایید یا رد کنم.
نماینده تهران ادامه داد: اما آقای ناطق نوری تا پیش از انتخابات 88 در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت می کرد. ولی پس از آن دیگر حضور نیافت. شاید به دلیل این گلایه که چرا جامعه روحانیت مبارز نسبت به تعرض به ایشان در جریان مناظره های انتخاباتی اعتراضی نکرد یا از او حمایتی ننمود.
وی در پاسخ به اینکه چرا جامعه روحانیت مبارز از او حمایت نکرد؟، گفت: نمی توانم قطعی بگویم اما تصور می کنم که تحلیل جامعه روحانیت مبارز این بود که اگر در حین انتخابات، موضعی می گرفت، روی آراء مردم تاثیرگذار بود. کما اینکه رهبری انقلاب هم نسبت به نامه آقای هاشمی موضعی نگرفت و تا قبل از انتخابات به آن پاسخی نداد. این عدم موضع گیری حکیمانه بود. اینگونه نبود که مقام معظم رهبری نسبت به آن نامه موضعی نداشته باشند. اما موضع گیری نکردند و تصورم این است که نظرشان این بود اگر موضع گیری خاصی بکنند، - چه نفیا یا چه اثباتا- روی آراء مردم اثر خواهد گذاشت. جامعه روحانیت مبارز نیز به تبعیت از رهبری چنین کرد.
«اما بعد از انتخابات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه و حتی پس از آن، موضع گیری هایی کردند و مشخصا از آقایان هاشمی و ناطق نوری دلجویی کردند. چرا جامعه روحانیت چنین نکرد و به سکوت خود ادامه داد؟» این سوالی بود که مصباحی مقدم در پاسخ به آن اظهار داشت: البته مقام معظم رهبری در آن خطبه ها به خوبی از آقایان دفاع کردند، آقای ناطق هم همان زمان اعلام کردند که سرباز ولایتند و از این موضع عدول نکردند اما عدم حضور آقای هاشمی در مراسم تنفیض ریاست جمهوری، کار قابل قبولی نبود. البته موضوع غیبت آقای ناطق نوری در جلسات جامعه روحانیت چندین بار مطرح شد و برخی دوستان مامور شدند برای ادامه حضور در جلسات از ایشان دعوت کنند، ولی آقای ناطق نوری قبول نکردند و گفتند که همچنان رنجیده خاطر هستند.
متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =