امام جمعه موقت تهران توصیه کرد که رقابت‌های انتخاباتی اخلاقی باشد. همچنین عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت که لیست‌های متکثر انتخاباتی باعث تشکیل یک پارلمان معلق می‌شود.

سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مورد انتخابات تعبیر زیبایی فرمودند که " انتخابات در واقع صیانت از نظام اسلامی است" و معنای این سخن این است که حضور مردم پای صندوق‌های رای بیعت مجددی با نظام اسلامی است.
وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات و با بیان این‌که «این اصل حضور مهم‌تر از این است که چه کسی انتخاب می‌شود» اظهار کرد: از طرف دیگر باید رقابت‌ها اخلاقی باشد؛ به نحوی که نظام اسلامی زیر سوال نرود و اگر هواداران کاندیداها بخواهند با زیر سوال بردن نظام اسلامی به رای برسند، در واقع این نمود بداخلاقی و نمکدان شکستن است و هم‌چنین اگر کاندیداها بخواهند با تخریب رقبا بالا بیایند این نیز بداخلاقی است و در شأن نظام اسلامی نیست.
این عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین به بحث بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به شورای نگهبان توصیه کردند که در این ارتباط سخت‌گیری نداشته باشند و با بزرگواری رفتار کنند و در مورد کسانی که ردصلاحیت شدند نباید این‌گونه تصور کرد که هیچ‌گونه صلاحیتی ندارند امکان دارد آن‌ها برای کارهای دیگر صلاحیت داشته باشند. در ضمن امکان اشتباه نیز بعید نیست.
از سوی دیگر معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: پارلمان معلق نتیجه لیست‌های متکثر و جریان‌های متعددی است که در انتخابات شرکت می‌کنند و منجر به این می‌شود که هیچ جریانی در مجلس اکثریت نداشته باشد و اقلیت‌های متعدد جزیره‌ای تشکیل شود.
حمیدرضا ترقی به ایسنا، گفت: با توجه به توطئه‌هایی که دشمنان انقلاب اسلامی در طی این چند ماه انجام دادند تا بتوانند حضور گسترده مردم در انتخابات را کاهش دهند و آن‌ها را نسبت به آینده انقلاب ناامید کنند و از طریق ایجاد اختلاف و سیاه‌نمایی، نسبت به عملکرد نظام و انقلاب به گونه‌ای حضور مردم در عرصه انتخابات را بی‌اثر جلوه دهند، توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بسیار دارای اهمیت است.
ترقی وجود رقابت سالم را تاثیرگذار در شور و نشاط انتخاباتی دانست و گفت: وقتی که نامزدها و انتخاب‌شوندگان در یک رقابت سالم و صحیح بدون سیاه‌نمایی، تخریب و با رعایت اخلاق انتخاباتی و تقوای سیاسی حضور پیدا کنند، طبیعتا چنین رقابتی موجب می‌شود که مردم احساس کنند که نمایندگان آن‌ها می‌توانند در سرنوشت کشور سهیم باشد.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین وجود وحدت بین جریان‌های انقلاب را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: باید دانست وجود لیست‌های متعدد و گوناگون اما مبتنی بر یک تفکر و اندیشه زمینه‌ تشکیل یک پارلمان معلق را در کشور فراهم می‌کند و پارلمان معلق نتیجه‌ لیست‌های متکثر و جریان‌های متعددی است که در انتخابات شرکت می‌کنند و منجر به این می‌شود که هیچ جریانی در مجلس اکثریت نداشته باشد و اقلیت‌های متعدد جزیره‌ای تشکیل شود.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =