آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن را نشانه و پیام دیگری از اقتدار و صلابت و نیز حمایت و پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

آزادی یک روحانی زندانی‌شده بی گناه پس از ده سال درکشور انگلیس نمونه بارزی از نقض حقوق بشر در این کشور است چون بر حسب گزارش‌های منتشر شده این فرد پس از 10 سال بدون دلیل و اتهام مشخصی تنها به خاطر این‌که امنیت کشورشان در خطر بوده زندانی شده و حالا بعد از این مدت طولانی قرار است آزاد شود که این مسئله سوای از وابستگی یا عدم وابستگی این فرد به هر گروه و جریانی بار دیگر تناقض در ادعاهای حقوق‌بشری غربی‌ها را آشکار کرد.
به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن را نشانه و پیام دیگری از اقتدار و صلابت و نیز حمایت و پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.
آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به تلاش و توطئه‌های همیشگی دشمنان نظام اسلامی ایران برای ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان و کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در صحنه‌های حساس انقلاب گفت: در هر زمان و مکانی باید سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بداریم و قطعا مردم همیشه در صحنه ایران نیز با درک شرایط و حساسیت‌های موجود با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن اقتدار و صلابت نظام اسلامی را بیش از پیش به نمایش خواهند گذاشت و پیام محکمی به دشمنان خواهند داد که استقلال ایران با حضور و حمایت همیشگی مردمی تضمین شده است و مردم همچنان پای نظام اسلامی خود ایستاده‌اند.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که مسئولان نظام اسلامی نیز از " خدمت کردن به مردم خوشحال و خشنود هستند " افزود: مسئولان نظام نیز با افتخار و خشنودی و با پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی در خدمت مردم هستند چرا که مردم در این نظام باید مورد توجه باشند.


تلاش دشمنان برای تخریب انتخابات
آملی لاریجانی به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: توجه جدی به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بحث تایید صلاحیت‌ها باید مدنظر مسئولان مربوطه و شورای محترم نگهبان قرار گیرد که البته قطعا این اتفاق خواهد افتاد و با توجه کامل صلاحیت‌ها بررسی خواهد شد.
وی به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای تخریب در روند برگزاری انتخابات و اخلال در آن اشاره کرد و گفت:‌ مردم با حضور گسترده و هشیارانه خود در انتخابات و مسئولان با فراهم کردن مناسب مقدمات انتخابات اجازه نخواهند داد که خواب دشمنان در کمرنگ کردن و سرد شدن تنور انتخابات تعبیر شود.
آملی لاریجانی از توجه ویژه روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور نسبت به انجام وظایف قانونی در مورد انتخابات و توجه به بحث پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات از سوی قوه قضاییه خبر داد و افزود: قوه قضاییه برحسب وظایف قانونی خود و به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تخلف و اختلال در روند انتخابات، جریان انتخابات را رصد خواهد کرد که البته این مسئله به معنای دخالت در روند اجرای انتخابات و نظارت بر آن که هر یک بحسب قانون متولی خاصی دارد، نیست.


اقتدار و صلابت مهم‌ترین خصوصیت سخنان مقام معظم رهبری
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران " اقتدار و صلابت " را مهم‌ترین خصوصیت سخنان مقام معظم رهبری برشمرد و تاکید کرد در کل سخنان مقام معظم رهبری صلابت و اقتدار و مقابله با فزونی‌خواهی دشمنان نظام اسلامی موج می‌زد و ما باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم که رهبر انقلاب اسلامی با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب چنین محکم و استوار با مردم جهان سخن می‌گوید و مقابل تمام زیاده‌خواهی‌ دشمنان نظام می‌ایستد.
وی تبیین دقیق و جامع وضعیت نظام اسلامی ایران و توجه به پیشرفت‌های علمی و فناوری را از دیگر ویژگی‌های سخنان مقام معظم رهبری توصیف کرد و گفت: با وجود تحریم‌های دائمی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و با وجود سختی‌های فراوانی که ملت ایران در پیمودن مسیر کمال خود تحمل کرده اما باز هم استقلال و اقتدار خود را حفظ کرده است و این مسئله بجز در سایه توکل به ذات الهی و ایمان اسلامی میسر نبود و اکنون می‌بینیم که دستاورد عظیم این مقاومت، الگو شدن نظام اسلامی در جهان اسلام است.


خدمت رسانی به روستاها در انقلاب اسلامی
رئیس قوه قضاییه پیشرفت‌ها و خدمت‌رسانی به مردم بویژه در روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با طرح این پرسش که آیا در زمان رژیم سابق وضع خدمات‌رسانی به روستاها و وضعیت علمی کشور به این گونه بود اظهار داشت: گرچه شاید بهتر و بیشتر از وضع موجود نیز می‌شد که به مردم خدمت‌رسانی کرد اما با وجود تحریم‌های دائمی و جنگ تحمیلی و سایر توطئه‌ها ملت و مسئولان توانستند در مسیر رشد و تعالی حرکت مستمر داشته باشند.
آملی لاریجانی تاکید کرد: از همه دستاوردهای نظام اسلامی مهم‌تر، گسترش تفکر اسلامی در کل جهان است. اکنون می‌بینیم که مدل اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران در دل‌ها زنده شده است اگرچه غربی‌ها پس از بیداری اسلامی در پی تصاحب این انقلاب‌ها بودند اما مردم مسلمان این کشورها نشان دادند که به ماهیت اسلامی بیداری توجه دارند.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که پیامبر اسلام واسطه میان حق و خلق بودند به آیاتی از سوره نجم اشاره کرد که این آیات قرآنی نشان می‌دهد بعد از این‌که پیامبر اسلام (ص) به مقام شامخ و رفیع در هستی رسید، پذیرای وحی الهی شدند.
وی تفکر و اندیشه الهی در کلام پیامبر گرامی اسلام را موجب کمال انسانی دانست و به تفکر و اندیشه انسانی غرب در مقابل تفکر الهی اشاره کرد و گفت: غربی‌ها از قرن‌ها پیش از این به سمت توجه به استقلال انسانی در مقابل تجلی وحیانی حرکت کردند و توجه به استقلال انسانی را دلیل پیشرفت خود دانستند و افرادی نیز در جامعه خودمان به این بحث گرایش پیدا کردند و تا جایی پیش رفتند که حالا می‌خواهند حق خود را از خداوند متعال بستانند.
رئیس قوه قضاییه تفکر اسلامی را تفکری مبتنی بر وحی الهی دانست که در آن انسان به عنوان عبد الهی به مقامی می‌رسد که می‌تواند برای بشریت نسخه شفابخش الهی بیاورد.
آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد که مسلمانان همواره در اقتدا به رسول گرامی اسلام به مراتب بالای کمال انسانی برسند.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 1
    نقص يا نقض؟