نظرسنجی خبرآنلاین درباره یکی از سخنان حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش با استقبال معلمان مواجه شد.

حاجی بابایی، سه شنبه گذشته در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوالی درباره معلمان حق التدریسی و نارضایتی معلمان گفته بود: "از وقتی من به وزارت آموزش و پرورش آمدم قانون مصوب مجلس در استخدام معلمان حق التدریس را اجرا کرده​ام، افزود: حتی یک سر سوزن از قانون مجلس کوتاهی نکردم. معلمان هم بسیار رضایت دارند و از مجلس و وزارت ما متشکرند. اگر یک معلم حق التدریسی پیدا کردید که در اولویت استخدام بوده و استخدام نشده، او را به من معرفی کنید تا ظرف یکساعت او را استخدام کنم. به گفته وی، امروز معلمان دنبال تحول بنیادین هستند نه استخدام حق التدریسی​ها؛ چون مشکل آنها رفع شده و دیگر معلم استخدام نشده نداریم. حتی یک دانه نیروی شرکتی هم نداریم و همه تعیین تکلیف شده​اند."

اما نظر کاربران خبرآنلاین، چیزی غیر از تشکری بود که وزیر آموزش و پرورش گفته است.

یکی از کاربران نوشته: "خیلی از افرادی که امسال در آزمون آموزش و پرورش شرکت کردند و قبول شدند و قرار بود استخدام رسمی شوند الان به صورت حق التدریس کار می کنند پنج نفر از این افراد در مدرسه ما مشغول هستند .
آقای وزیر چرا ما معلمان باید از شما متشکر باشیم خبر از حقوق و مزایای ما دارید ؟ آن را با حقوق و مزایای دیگر کارمندان مقایسه کنید؟ من و همسرم هردو معلم هستیم ولی آنقدر تورم بالاست و هزینه زندگی زیاد است که خدا را شاهد می گیرم که روزشماری می کنیم کی یارانه ها را پرداخت کنند تازه ما فقط یک فرزند داریم."

همچنین کاربر دیگری نوشته: "با همکارم درباره این حرف جناب وزیر صحبت می کردیم که گفته بود معلم حق التدریسی نداریم و.... همکارم بهم گفت که خانمی ازبستگان نزدیکش یازده ساله که حق التدریسیه از چهار سال پیش فقط مدارکی ازشون گرفتن حتی گزینش تهران هم رفتن ولی خبری از استخدام نیست و مثل اینکه همکار اینجوری زیاد دارن توی جنوب کرمان.با تشکر."

و یا: "عدم هماهنگی بین مبالغ پرداختی با مدرک تحصیلی وتفاوت فاحش با دریافتی افراد هم سابقه وهم مدرک در اموزش عالی.عدم موافقت با مصوبه مجلس جهت باز نشستگی پیش از موعد،عدم کار کارشناسی دقیق جهت طرحهای عجیبی چون تعطیلی پنج شنبه ها وتغییر نظام اموزشی به دو دوره 6 ساله،استفاده از طراحانی که شاید به ندرت تدریس داشته اند ودر نتیجه اعتراضات در جهت سوالات امتحانات نهایی،انجام امور بروکراسی وکاغذ بازی به عنوان شوراهای اموزشی،گروههای درسی و... شاید فقط بتوان به یک امر مثبت اشاره نمود که همان بیمه طلایی است.در ضمن مشک ان است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید."

از سوی دیگری کاربرانی هم در حمایت از فعالیت های وزیر آموزش و پرورش نوشته اند: "با سلام و خداقوت خدمت همه خادمین ملت بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگیان از خدمات شایسته و بزرگ دکتر حاجی بابایی تشکر میکنم.البته شاید به صورت موردی در بعضی از حوزه ها ایراداتی باشد یادر خصوص استخدام حق کشیهای شده باشد ولی دور از انصاف است که خدمات ارزشمند این وزیر تواناتحت الشعاع این موارد قرار گیرد .ان شاالله مطمئن باشید با پیگیری این مشکلات هم مرتفع خواهدشد."

و یا کاربری که ظاهرا در یک نهاد اجرایی دیگر فعالیت می کند، نوشته: "بنده به عنوان یک کارمند رسمی دولت که در بخش فنی و در وزارت ارتباطات و فن اوری اطلاعات مشغول به خدمت هستم معتقدم که وزیر محترم آموزش و پرورش برای کارمندان زیر مجموعه خود گام های بسیاری در جهت رفاه حال این عزیزان برداشته است و همین بس که حقوق یک کارمند مشابهه سابقه اینجانب با مدرک لیسانس (و البته مدرک اینجانب فوق لیسانس) کمتر از من نیست."

حتی کاربرانی هم موضوعات دیگری را به عملکرد وزیر آموزش و پرورش مربوط دانستند: "جناب حاج بابایی چند وقت پیش اعلام کردید که تمام مطالبات معوقه ی فرهنگیان پرداخت شده ولی باید خدمتتون عرض کنم که اینطور نیست ما جمعی از همکاران شما شاغل در مدارس روستایی هستیم که هنوز موفق به دریافت پاداش مناطق محروم سالهای گذشته نشدیم 2ساله که سند طلبکاری ما از اداره کاملا رسمی با مهر و امضا و شماره دستمونه ولی هنوز چیزی به ما پرداخت نشده تورو خدا قبل از اینکه کاری انجام بشه اعلام عمومی نکنید."

کاربری هم نوشته: "میدانم سئوال من شاید ربطی به موضوع نداشته باشدولی یک سئوال از اقای وزیرمحترم دارم :با اینهمه کارهای متعددی که برای فرهنگیان (آموزشی )اعم از بیمه طلایی گرفته تا رتبه بدی جدید نیروهای آموزشی ومعاونین اجرایی(دفتردارها)شده.وتمام این مصوبات توسط نیروهای اداری با تلاش شبانه روزی انجام میشودمخصوصا_(نیروهای امور اداری وحسابداری ادارات آموزش وپرورش)چرا وزیرمحترم بااینهمه وعده ووعید یه نیروها اداری هنوز هیچ گونه اضافه حقوق وتغییراتی انجام نشده تا کی وعده آقای وزیر.هربار درجلسه روءسای آموزش وپرورش قول میدهید ولی عمل نمیکنید چرا چرا چرا؟"

اما یک نظر در این میان جالب بود: "اول ایشون باید ببینند با این وضعیت مدارس اصلا مردم از معلمها راضی هستند بعد بروند سراغ تشکر معلمان از ایشون."

برای خواندن، رای و پاسخ به نظرات دیگر به این خبر و این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در دو خبر لینک شده و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربرانش را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    24 27
    ماکه از معلمان و وزارتخانه مربوطه راضی نیستیم چون آنقدر بی مسئولیت و کم سواد هستند که ناچار هستیم خودمان به فرزندانمان تدریس کنیم و سطح علمی مدارس در سالهای اخیر خیلی پایین آمده و نمره خوب می دهند
    • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      19 23
      کی ازشون امتحان گرفتی؟ مشکل ما اینه که فکر میکنیم بچه هایمان فیلسوف هستند. کاش یه کم مودب تر بودی چون با این جمله هایی که نوشتی مشخصه یه بچه لوس و ننر و از خود راضی مثل خودت داری
    • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      19 16
      من با نویسنده تاپیک اول موافقم چون بچه هام تو مدرسه هیچی یادنمیگیرن ولی توخونه سریع متوجه میشن
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    29 25
    معلمان از قشر خوشبخت جامعه هستند كلآ سه ماه كار ميكنند 12 ماه حقوق مي گيرند ولي بر عكس كارگران 12 ماه كار مي كنند 3 ماه حقوق مي گيرند.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      24 15
      یه ساعت برو کلاس بعد این حرف را بزن.
    • بدون نام IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      15 7
      همین که کارگران را با ما معلمان مقایسه می کنند، خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... این مخاطب که این همه زرنگ و حاضر جوابه چرا شغل راحت معلمی رو با حقوق و مزایای زیاد انتخاب نکرده!؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    28 14
    آقای وزیر آینده و تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد که چه ضربه مهلکی به نظام آموزشی ایران زمین زدید فرزند من وقتی از مدرسه بر میگرده تازه کار ما شروع میشه به درس دادن من نمیدونم این معلمین چکار میکنند فرزند من کم هوش نیست بلکه وقتی ما بهش درس میدیم خیلی خوب و سریع یاد میگیره ولی وقتی از مدرسه برمیگرده بهش میگیم چی یاد گرفتی میگه که معلممون باهامون بازی کرده و گفته برید خونه از روی این سرمشق ها بنویسید
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    19 1
    جالبه! دانش آموزان و والدین ار معلمین راضی نیستند و معلمین از آموزش و پرورش!!
  • habib IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    6 1
    آهای آهای ما دامونو کجا بزنیم؟فارغ التحصیلای تربیت معلم ورودی 88 پس کی استخدام میشن؟هوار هوار
  • میتا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    16 17
    این معلمان هم که همیشه ناراضی هستندازکل سال شش ماه بیشترتدریس ندارند واندازه دوبرابربقیه کارمندان حقوق می گیرند وهمیشه هم می نالند باوجود احترام زیادی که به این قشردارم ولی واقعا این نالیدن آنها برای من آلرژی شده است بین فامیل ودوستان هم همیشه متوجه شدم که بااینکه وضع معیشتی خیلی خوبی دارند ولی خیلی پرتوقع هستند .
    • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      14 4
      اقا برای اینکه مشکلی پیش نیاد و نگن کی بیشتر حقوق میگیره کی کمتر بیاید براساس مدرک تحصیلی سایقه و کار علمی حقوق بدهند اون وقت مشخص میشه چقدر به ما ظلم میشه!!!!!!!!!!!!
  • مهناز IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    18 20
    من شاغل هستم تاساعت 5بعدظهرهم که بیرون هستم شیفت دوم من برای تدریس درس های پسرم که پایه چهارم ابتدایی هست شروع می شود واقعا این معلمها بابت چی اینقدرپرتوقع شده اند جای بحث فراوان دارد متاسفانه نظام آموزشی ما مشکلات اساسی دارد ازجمله اینکه این قشررااینقدرپرتوقع بارآورده اند.
    • امیر IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      17 7
      شما معلومه که شغل سخت و پر استرسی دارید که ساعت 10 صبح مشغول کامنت گذاشتنید!!!
    • بدون نام IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      10 5
      آفرین امیر واقعا نکته سنجی
  • امیر IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    25 15
    مادر من معلمه و خدا شاهده از مدرسه که میاد خونه به خاطر فشار زیاد کار سردرد داره شما خودتون یه بچه خودتون رو دارید بهش چیزی یاد میدید صداتون دراومده، اونوقت ببینید یه معلم کلاس اول با 25 تا دانش آموز با سطح فرهنگ، تربیت و .... متفاوت چی میکشه؟ به جون خودم بعضی روزا که مادرم از مدرسه میاد ما تا شب حق حرف زدن نداریم تا اعصابش آروم بشه یه کم انصاف داشته باشید
    • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      15 24
      معلم بابت کارش و بابت کارهایی که نکرده و ما باید جبران کنیم حقوق میگیره اگر هم ناراحتی بگو بمونه خانه داری کنه تا سردردش آروم بشه
    • امیر IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      18 12
      دوست عزیز جوری که شما و سایر همفکرانتون حرف میزنید، یعنی هیچ معلمی کارش رو درست انجام نمیده شما یه پنج شنبه نمیتونید بچه تون رو نگه دارید وای به روزی که معلما بخوان بمونن خونه مشکل از معلما نیست . مشکل از شما والدین امروزیه که بچه ها رو تنبل و تن پرور بار میارید و از معلم میخواید شق القمر کنه براتون. ما بچه های دهه 60 مگه معلم سرخونه داشتیم یا بابا مامانمون باهامون کار میکردن؟
    • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      13 8
      بی نام عزیز شما خودت بمون خونه به بچه ات هر جور دوست داری درس یاد بده
    • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      8 9
      معلمهای دهه 60 را با فهنگیان امروز مقایسه کنید تا به جواب برسید
    • بدون نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      12 9
      پس حقوق ماهیانه رو واسه چی میدن؟ ماداریم مالیات میدیم که معلم حقوق بگیره چراباید وظیفه معلم را ما انجام بدیم؟
    • امیر IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      10 8
      شما که داری زحمت میکشی مالیات به اون زیادی رو میدی، یه مقدار خیلی جزئی!!! روش بزار بچه ات رو ببر مدرسه غیرانتفاعی هر جور خواستی باهاش کار کنن. یه 4،5 تومن هم بیش تر نمیشه!
    • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      9 5
      مالیات اگه میخواست چیزی رو درست کنه صف گاز،بانک،پست و هزار جور اداره دیگه رو درست میکرد
  • بدون نام US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    3 0
    چرا تو گزارشتون راجب معلمان شرکتی که سابقه تدریس و بیمه داشتند اخراج شدند اشاره ای نکردید ؟؟ همه نظرات تحلیل شد به جز نظراتی که راجب معلمان شرکتی اخراج شده نوشته شده بود !! چرا؟ هدف از این کار گروه جامعه خبر ان لاین چیه ؟ یعنی معلمان شرکتی بی ربط حرف زدن ؟؟! یعنی حقشون پایمال نشده ؟! اصلا خبر ان لاین شما به عنوان منبع اطلاع رسانی باید این موضوع جداگونه بررسی می کردید .هر چند در قسمت نظرات معلمان شرکتی تمام حقایق رو بازگو کردند و به قول معروف در خانه کس است یک حرف بس است .اما رفع مشکل جوانان ایران وظیفه همه مسئولین بوده و از شما درخواست میشه کار معلمان شرکتی جدا گونه بررسی کنید
  • آینا IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    14 4
    جناب وزیراستخدام کردن هنرنیست من حاضرم چند تا ازورقه ای پسرم را که چهارم ابتدایی هستندبرایتان بفرستم که دردرس ریاضی از 12 سوال 7 تاغلط داشتندو نمره ای که بهش دادند عالی است (درحال حاضرنمرات بصورت توصیفی بوده ونمره داده نمی شود) به جای داشتن اینگونه ادعاها نظام آموزشی را درست کرده وسطح علمی معلمانتان را سنجش نمائید.
    • جليل IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      7 12
      من يكي از معلمان هستم اينكه مي فرماييد بچه ما از12 سوال 7تاش رو غلط جواب داده چه ربطي به سنجش علمي معلمان داره اگه تو دانشگاه دانشجوها بي سواد باشند آيا دليل بر بي سوادي استاده در مورد نمره هم بايد بگم كه اين خواست دولت از معلمان هست كه هيچ دانش آموزي رو مردود نكنند وچناچه معلمي به دانش آموز نمره نده به اداره جهت پاسخگوئي واعمال فشار جهت دادن نمره احضار ميشه ومدير ومعاون مدرسه شروع به آزار واذيت معلم مي كنند
  • حمید IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    13 18
    این معلمها هم که عادت کردند همیشه بنالند آدم حالش بهم می خوره
    • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      12 10
      مشخصا معلم شما و والدینتون در تربیت کردنتون کوتاهی کردند
    • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      13 10
      قدر استاد نكو دانستن حيف استاد به من ياد نداد براي ملتي كه نسبت به معلمش چنين ديدگاهي دارد فقط بايد تاسف خورد
    • تیبا IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      5 6
      بانظرحمیدکاملاموافقم
    • مهناز IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      3 5
      جناب امیرخان من نگفتم کارپراسترسی دارم بابت 4ساعت کارمفیدم حقوق می گیرم و به قول دوست عزیزحمید هیچ موقع هم نمی نالم
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    11 11
    با سلام اول خدا گواه است که ما معلما از یک ساعت 45 دقیقه مفید کار میکنیم کدام کارمند دولت اینقدر کار مفید داره. دوم کی گفته ما از تعطیلی تابستان راضی هستیم به خدا کاش تابستان ها کار میکردیم ولی به همون حقوق بیشتر میدادند و بعد هم قرار ما تابستان مطالعه کنیم ولی تقصیر ما نیست که نظام آموزشی اینو لازم نداره.اگه میبینید که شما مجبورید با بچه هایتان در خانه کار کنید تقصیر معلم نیست حجم کتاب زیاد هست بچه ها بازیگوش تعداد دانش آموز زیاد بچه ها بی انگیزه.توجه کنید کاری که شما در خانه انجام میدهید در حوضه کتاب درسی نیست و بیشتر از مطالب کتاب هست و این مرضی هست که سیستم آموزشی ما به خاطر کنکورهای فراوان ( سراسری و ورود به مدارس خاص) گرفتار آن هست.
    • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      12 6
      بابا تو مثلا معلمي اينهمه غلط املايي تو نوشته هات هست. واي به حال دانش آموزات. اينقدر تعطيلي ها بهتون خوش گذشته و ميگذره که يه خورده هم به فکر ارتقاي علمي تون نيستيد.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    13 9
    سلام انصاف داشته باشید من معلم هستم با 15 سال سابقه فوق لیسانس. دوستام در دانشگاه با کار راحت تر و محیط بهتر دارن ملیونی حقوق میگیرن اما من 600 میگیرم. وقتی از کلاس بر میگردم اینقدر داد زدم که دیگه حال ندارم یه دقیقه به بچه های خودم درس بدم خوش به حالتون که میتونید با بچه هایتان کار کنید.خیلی هاتون از خدا میخواهید بچه ها برن مدرسه از شرشون خلاص شید حالا ببنید ما چی میکشیم از دست اینا
    • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      6 9
      شما هم برو دانشگاه تدریس کن و پشت سر سایر وزارتخونه های زحمتکش همه حرفی نزنید و جوسازی نکنید چه خوب بود بابت کاری که میکردیم حقوق حلال میگرفتیم نه بابت هیچی
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    6 6
    ادم تا تجربه نکرده نباید اظهار نظر کنه
  • مهناز IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    6 3
    ما نگفتیم معلمها زحمت نمیکشند خوشبختانه توایران کسی اگرواقعا کارنکنه حقوق دریافت نمی کند مقایسه شخص بنده کارمعلمها وکارگران می باشد معلمها زحمت می کشند وحقوق دریافت می کنند وهمیشه هم ناراضی هستند شما به کارگرانی فکرکنیدکه واقعا کارآنها سخت بوده ودرطول 12 ماه سال حداقل بایستی 8 ساعت درروزکارکنند وتعدادی هستند که 27 ماه هست حقوق نگرفتند.حداقل شماها بابت 7 ماه زحمتی می کشید حقوق 12 ماه سال آنهم سربرج بصورت کامل دریافت می نمائید.
  • یک بنده خدا منطقه 11 IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    10 4
    من که به هیچ عنوان از مدیر مدرسه گرفته تا به پائین رضایت ندارم بچه من دبیرستانیه در هفته سه روز تا ساعت دو مدرسه س دیروز که رفتیم کارنامه بگیریم تازه یادشون افتاده 75هزار تومن کمک مردمی بدیم 50تومن فوق برنامه اخه اون مدیر که قرار بوده چنین کاری بکنه یه کم زود یادش نیفتاده ما باید این پول رو تا اخر اسفند بپردازیم این انصافه که اخر سال اون هم با اینهمه گرونی 125هزار تومن بدیم به خداوندی خدا قسم که اگر دبیرها کم فروشی نمیکردن ومدیره خوب وبا اخلاقی هم داشتن دلم نمی سوخت اخه یه مدرسه 3تا اب نما میخواد چکار اکواریوم به چه دردی میخوره خدا وکیلی هر کسی که کم کاری میکنه بدونه اون دنیائی هم هست وباید جوابگو باشه لازم به ذکره که هر کسی کارنامه روز کاری بده مدیر ما روز جمعه یادش افتاده کارنامه بده د
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    8 0
    درحالیکه عده ای در دفتر بیکار می نشینند عده ای بیش از ساعت موظف کار می کنند گ هردو هم یک مبلغ دریافتی دارند ؟ این انصاف است؟ آقای وزیر محترم
  • saman IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    3 4
    من 27سال سابقه تدریس دارم و باورکنیددراین چندسال آخراغلب دانش آموزانم ازاین که والدینشان به مدرسه بیایند(وبه قول خودشان از این بابت نزد معلمان ودانش آموزان دیگر ضایع شوند)تلاش می کنندمانع آمدن آن ها به مدرسه شوند واین امربه عملکردخود اولیاء برمی گردد که فرزندشان را تنها جسم تصور کرده اندو فقط این بعد از وجود او را پرورش داده اند وبا روح وروان او بیگانه اند امامعلم رابهترین وامین ترین دوست خود می دانندچرا که روح آنان را صیقل می دهد .(آن هم در کلاس های چهل نفره یا بیشتر).اولیاءگرامی آیا باز هم معتقدیدبهتر از معلم می توانید در امورآموزشی با فرزندتان ارتباط داشته باشید ؟که اگر این چنین است بقول معروف:گر تو بهتر می زنی بستان بزن
  • سامان IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    8 3
    حمید دلبندم برو چند واحد ادب پاس کن
  • یه دانش آموز IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    5 5
    اول از همه باید بگم شما چه اصراری دارین بگین اگر خودتون می تونین خودتون درس بدین.معلم درس خونده و حقوق می گیره برای اینکه به بچه ها درس یاد بده.بهتره در این مورد از من دانش آموز نظر خواهی بشه.من دبیرستانی هستم.از مدیر گرفته تا آبدارچی فقط و فقط برای پول کار می کنن..اگر بچه ای نمی خواد والدینش بیاد برای اینه که یا می خوان بگن بچتون ضعیفه.معلم مدرسش بیاد بشه معلم خصوصیش بشه و ساعتی 50 تومن به جیب بزنه یا می گن براش فوق العاده بذاریم یا .... معلمی که براش مهم نباشه و با خونسردی تمام بگه دخترم!تو از ده نمره 1.50 گفتی برای بچه دلش می سوزه و کار می کنه یا برای پول؟ معلمی که حواسش به درس دادن نیست و برگه امتحانیاشو همینطوری صحیح می کنه و 12 یا 13 رد می کنه معلمه؟
  • یه دانش آموز IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    7 6
    معلم هندسه ای که همش می گه وقتم کمه ولی برای توهین کردن به شخصیت دانش آموز وقت داره ولی درس نمی ده کوتاهی نمی کنه؟؟مدیر مدرسه ای که بدون هیچ اطلاعات دقیقی از همه ی دروس برگه رو صحیح می کنه و سقف نمره رو میاره پایین آیا داره کار مدیریتشو انجام می ده؟ اون افرادی که معلم هستن که خوب قاعدتا می گن همچین چیزی نیست اونایی که به قول خودشون دهه ی شصت هستن که هیچ.ولی بهتره یه سری به دبیرستان ما و خیلی جا های دیگه بزنین و ببینن چند درصد دانش آموزان و اولیای اونا از این وضع راضی هستن؟ راستی اونایی که می گن ما تنبل هستیم: بعضیا ذاتا تنبل هستن که هیج ولی اگر کسی که بزرگه الان چیزی بارش نیست باز هم به اطلاعات معلماش بر می گرده.نه هیچ چیز دیگه....
    • امیر IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      7 10
      معلم میتونه بیاد شما رو از پای کامپیوتر و فیسبوک و این طور چیزا بلند کنه؟ تقاص بی خیالی پدر و مادرت رو باید معلم بیچارت بده؟ زمان ما کلا" یه توپ پلاستیکی بود و فوتبال اونم آخر هفته!!! مثل مرد درس میخوندیم، وقتی هم نمیخوندیم مثل مرد کتک میخوردیم حالا شما از توهین به شخصیتت ناراحتی؟ بیچاره ما بچه های دهه 60
    • مرجان IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      4 2
      امیر آقا شما الان از اوضاع مدرسه ها خبر دارین؟؟؟ ندارین دیگه.به قول خودتون دهه ی شصتی هستین.فقط اینکه لطفا به دیگران تهمت نزنید.من اصلا ا فیسبوک و این حرفها میونه ی خوبی ندارم.ته تهش بیام یه سری اخبار و بخونم.من دوم انسانی هستم.در منطقه ی 11 هم زندگی می کنم.ما مشکلات زیادی داریم توی مدرسمون.مدیریتمون که اصلا ولش کن.مدیری که نتونه معلمشو جمع کنه مدیر نیست.اون موقع شما رو کتک می زدن الان کارشون حتی بد تر از کتک زدنه.لطفا مادر و پدر و وسط نکشین.چون امروز که همه چی شده معدل و نمره حتی بیشتر از قبل براشون مهمه.من نه از معلم ها راضی هستم نه از مدیرانی که هیچ چیزی نمی دونن و به قول یک بنده خدا منطقه 11 فقط بلدن پول بگیرن و درس اصلا براشون مهم نیست.خواستم بگم امیر آقا بدون اطلاع اضهار نظر نکن لطفا
    • کامبیز IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      4 1
      امیر جون -دانش آموز- راست میگه خدا شاهده اون روزی که تو دبیرستان ما کارنامه هارو می دادن مدیر بی عقل نادونمون با معلم شیمی دعوا می کرد که چرا سطح نمره ها ودرصد قبولی بالاست
  • حمیدرضا IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    6 4
    من خودم معلم راهنمائی ام قبلا 15دقیقه کلاس داری میکردیم تا 60دقیقه تدریس کنیم .ولی الان بایستی 60دقیقه کلاسداری کنیم تابتونیم 15دقیقه تدریس کنیم .مدیران مدارس هم بخاطر راضی کردن ادارات ووزاررتخانه فقط به آمارقبولی ودادن نمره مستمری کامل به دانش آموز فکرمیکنندتاآمارقبولی مدرسه ودر کل مدارس کشور رابالاببرندحالا به هرقیمتی که شده برای دولت ووزارتخانه فرق نمیکند.ونتیجه میشود بیسوادی دانش آموزان وبربعدبالاتر دانشگاههاونسل بعدی .به هیچ دانش آموزی هم نمیشودبگویی بالای چشمت ابروست .همین والدینی که به سواد وشعورمعلمین توهین میکنند یک 5شنبه را ازدست تک فرزندشان درمنزل شاکی هستند حالامابا 30تا40دانش آموز در5روزهفته چه بایدبکنیم .؟به یک مربی کودک 5روز درهفته حقوقی بیشترازیک معلم میدن
  • جهانگیر خان IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    3 1
    آقای وزیر مشک آن است که ببوید نه آنکه طبله ی عطار بگوید!آقای دکتر ما نیروهای نهضت چه گناهی کرده ایم که بعد از 8 یا 9 سال خدمت آزمون برایمان بگذارید؟30 سال است هر آموزشیاری با 5 سال سنوات قابل فبول جذب آ.پ گردیده اند چرا برای ما آزمون گذاشتید؟چرا آنهایی که شامل ماده 5 نشده اند با اینکه در آزمون قبول شده اند باید حق التدریس باشند؟وضعیت بقیه ی آموزشیارانی که در آزمون قبول نگردیده اند چه می شود؟آفای وزیر سن ما نزدیک به 40 سال شده؟محض رضای خدا فکری!فکری!فکری!آقای وزیر آیا اهل و عیال شما مثل ما زندگی می کنند؟ یک کم به فکر قیامت هم باشید...آقای وزیر بی عیب و ایراد!!!
  • احمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    6 5
    برای اولین بار بعد از 18 سال تدریس از اینکه معلم هستم حالم از خودم به هم خورده و به خود لعنت فرستادم. از اینکه میبینم دیدگاه مردم در مورد معلمان چیه. و چقدر مردم بی انصافن . معلمی که با مدرک لیسانس برق و 18 سال سابقه فقط 650 هزار تومان حقوق می گیرد حقوق زیادی میگیرد؟ متاسفانه در جامعه ای زندگی میکنیم که کار معلم ( آموزش) را با کار یک کارگر یکسان می دانند و از این جامعه انتظار زیادی نمی توان داشت . در جامعه ای که مسئولانش فقط به این فکر می کنند که فقط یک معلمی باشد که بچه ها را در کلاس نگه دارد و به اصطلاح مبصری کند ، از بقیه چه انتظاری می توان داشت . فقط میتوانم بگویم که متاسفم هم برای خود و هم برای مردم جامعه ای که در آن زندگی می کنم .
  • یه دانش آموز IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    5 1
    آقا امیر شما نمی دونی اظهار نظر نکن.من خودم 3 ساله المیپیاد ریاضی می رم و اصلا هم توی فیس بوک عضو نیستم.مادر و پدر من هم اصلا بی خیال نیستن.این معلمای ما هستن که به جای اینکه درس بدن فقط بلدن منت سرمون بذارن.معلم جغرافیای ما توی زندگیش وقتی مشکل داره میاد سر کلاسمون درس تاریخ می ده یا معلم هندسه که سر کلاس من که دومم داره درس هندسه تحلیلی می ده مشل منه؟؟دوست داشتی و اگر می دونستی منطقه ی 11 کجاست بپرس بهترین مدرسه اسمش چیه؟ اونوقت بیا و از بچه ها بپرس ببین چی جوابتو می دن!! امتحانش ضرر نداره.معلمی که درسشو کامل نمی ده و به جای 12 دقیقه ما رو 45 دقیقه یا ته تهش 90 دقیقه ولمون می کنه به حال خودمون تقصیر منه یا بی خیالی مادر و پدرم یا فیسبوک؟؟
    • امیر IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      1 4
      ببین دانش آموز عزیز شما فقط به یه سوال من جواب بده؟: بچه های امروزی بیشتر زحمت میکشن یا بچه های دیروز؟ این از راحت طلبی شماست که حل المسائل تمام کتاب ها و هزار جور کمک آموزشی باید بخرید به فرض شما اهل فیسبوک نباشی، تو کلاستون به قول خودت 20 درس نخون هستن. معلم باید به شما برسه یا اون ها؟
  • یه دانش آموز IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    5 1
    نمی گم بچه هایی نیستن ولی توی کلاس 40 نفره ی ما حدااقل 20 بچه درس خون وجود داره که به خاطر اینکه اشتباهات معلمشون و می گیرن معلم باید جغرافیش و 13 رد کنه و بگه ار اعتراض کنین می شه 10؟ یا معلم فیزیک که ازش می خوایم امتحان نیم ترم بگیره باید بگه حوصله ندارم؟ تنها معلم درست و حسابی توی مدرسه ما معلم ریاضیمون و دینی و زبان فارسیمونه.حالا مثل اینکه امیر منو دیده و می دونه من همش پای فیسبوک هستم که جدا.....
  • مادر یه دانش اموز IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    6 2
    اقای امیر مثل اینکه خودت مرتب تو فیسبوک وجاهای دیگه تو سیر وسفری تقاص من رو مسلمه تو باید بدی وقتی به زور و اجبار وادارمون میکنن پول فوق برنامه بدیم و به قول تو بیچاره معلم دستور بده فلان کتاب کمک اموزشی با فلان قیمت رو حتما بخرین واخر سال کتاب ها حل نشده باقی میمونه من مادر مقصرم نه وقتی پول فوق برنامه به جیب مبارک میره ولی ساعتش به حال ندارم و خسته ام تبدیل میشه من مقصرم اگه زمان شما توپ پلاستیکی بود زمان ما ابنبات قیچی بود واقعا برات متاسفم چون فکر می کنی دهه ی شصتی و قبل از دهه ی شصت همه بی سواد بودن ما که مال دهه ی پنجاهیم و هیچوقت هم مثل یه مرد!حرف اضافه نشنیدیم چه برسه به کتک
    • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      3 4
      مادر عزیز 1. من معلم نیستم و بچه دو تا معلمم و افتخار میکنم به اینکه خدا رو شکر یه لقمه نون حروم از گلوم پایین نرفته چون میدونم پدر و مادرم چطور کار میکنن 2. شما دارید خودتونو گول میزنید و قطعا میدونید در زمان آبنبات قیچی هم کتک بوده ، البته نه برای جنس نرم و لطیف خانم!!! از همسرتون بپرسید قطعا" بهتون میگن. 3. پول فوق برنامه مطمئنید میره تو جیب معلم؟ این حرف شما توهین و تهمت بزرگیه به معلم ها. پدر من توی 30 سال کار تا الان یک ریال پول فوق برنامه خونه نیاورده، مادرم هم خدا شاهده بعضی جا ها از جیبش برای دانش آموز های کلاس اولیش داره خرج میکنه(140 هزار تومن پول پرینتر داده که برای دانش آموزاش پیک هفتگی درست کنه)
    • مریم IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      4 5
      خانم یا اقای بی نام این ما نیستیم که خودمون و گول می زنیم این امثال شما هستید که خودتون و گول می زنید.شما از این زمان خبر ندارید بهتره اظهار نظر نکنید.چون والدینتون معلمه باید هم از امثال اونا حمایت کنین.وقتی برای هر 2 ساعت 15000 تومن می گیرن حداقل 8000 تومنش می ره تو جیب معلم.حالا اگر بلدین حساب کنین اگر معلمی توی دو هفته 2 بار فوق برنامه بذاره و 30 نفر حداقل دانش آموز داشته باشه چقدر الکی به جیب می زنه؟ یه ذره اون وجدانتون و بیدار کنید و خودتون و به اون راه نزنید.معلمی الان برای دل سوزی نیست فقط برای مایه تیلست.ما از معلم نمی خوایم پرینتر بگیره فقط مسئولیتشو انجام بده پرینتر پیشکشش.من نه از معلم ها و نه از مدیر های پولکی این دوره زمونه راضی نیستم.
    • ملیحه IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      4 3
      خانم یا آقای محترم بی نام!اول خواستم بهت رای منفی بدم ولی ترجیح دادم جوابتو بدم.چون مادر و پدرت معلم هستن نباید چشمهاتون رو روی حقایق ببندین.من دایی و خاله ی دبیر دارم و پدر بزرگم هم استاد دانشگاهه.خاله ی من در دبیرستان درس جغرافی می ده در دوم و تاریخ در سوم و مطالعات در اول.ترم دوم پارسال اومد خونه ی ما و با خنده گفت که من یه دانش آموز داشتم که ترمشو شد 9.75 و من باید مستمرشو 11 یا 12 رد می کردم ولی چون باهام لج کرد 6 رد کردم و الان احساس راحتی می کنم. به بچه های ضعیفش می گه من بیام معلم خصوصیش بشم و خدا شاهده ساعتی 55000 تومن هم می گیره و یا اون ها رو به یه موسسه می فرسته و ترمی پورسانتشو می گیره.دایی ام هم که برای فوق العاده هم توی مدرسه 80 درصد پول رو می گیره
  • حمید IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    6 4
    سامان دلبندم این نوع آئین نگارش را شما معلمان گرامی به مایاددادید حالا قبول می فرمائید که این حقوقی هم که می گیرید زیادهست؟ ازشاگردان خود خرده می گیرید؟
  • قیصر IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 2
    اقائی که دم از بی عرضه بودن پدر مادرا میزنی بچه ی من سوم راهنمائی درس می خونه وقتی هفته ای سه چهار بار از دانش اموز ها میخوان که برن و از اینترنت مطلب در بیارن پس خودتون وادار میکنین که وقتشون رو بذارن پای کامپیور تر تازه زمان شما وما توپ پلاستیکی بود حالا دنبا پیشرفت کرده مگه شما ها مدعی نیستین که باید به روز بود من و همسرم جون بکنیم تا شب کار کنیم که بعد امثال شما ها گناه خودتون رو بیندازید به گردن ما باید یه کم اون وجدان خفته رو قلقلک بدین بیدار شه اقای محترم بله هر شغلی شریفه به شرط اینکه کم کاری نداشته باشه وقتی میری کارنامه ترم اول بگیری جعبه به چه زیبائی درست کردن شیرینی قبولی تازه زیر 5هزارتومن هم قبول نمی کنن به قول مدیران که همیشه اول سال در جلسه اولیا مربیان میگن مدرسه خانه دوم
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 2
    خانه دوم بچه هاست پس معلم عزیز همونطور که با بچه خودت رفتار میکنی در خانه خودت موظفی با بچه های خانه دومت هم همون رفتار رو داشته باشی به قول معروف جای زخم خنجر از بین میره ولی زخم دل هیچوقت از یاد نمیره
    • مریم IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      4 2
      باهاتون موافقم.حالا نمی خوایم با ما مثل بچه ی خودشون رفتار کنن درست درسشون و بدن خوش رفتاری پیشکششون
  • رضا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    6 2
    البته در قدیم فردی که دنبال شغل معلمی می رفت سیستم آموزشی اون رو برای این کار پرورش می دادومعلم با روش تدریس صحیح آشنایی می شد.خود فرد هم دلسوز بود نسبت به بچه ها ولی در حال حاضر اکثرمعلم ها نتنها با روش تدریس آشنانیستندبلکه علاقه زیادی هم به این شغل ندارند.ودر دانشگاه های فرافانی که داریم رشته هایی رو خوانده اند که در بیرون بازار کاری برای آنها وجود ندارد وبه اجبار وارد سیستم آموزشی شده اند واین وضعیت وقتی خود نمایی می کند که معلم بجای دلسوزی وتدرسی صحیح دروس در کلاس کم کاری می کند وبعد به چند نفر از شاگردانش پیغام می دهد اگر می خواهید من حاضرم به طور خصوصی در منزل به شما تدریس کنم تا با موفقیت نمره قبولی بگیرید
  • سمیرا IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 1
    اقایون و خانم های معلم و دبیر قصد توهین به شما ندارم ولی انصافا بعضی ها خیلی کم کاری میکنن در مجتمع مسکونی ما خانم واقائی دبیرند هر دو از طریق...تونستن فوق لیسانس بگیرن خانم دبیر انگلیسی اقا دبیر پرورشی من از زبون خود خانم بارها شنیدم که میگه من تو کلاس به بچه ها اصلا سخت نمیگیرم هرکی مشکل داره در خدمتم که به طور خصوصی درس بدم حتی بارها از همسایه ها خواسته که با مبالغ بالا براش مشتری پیدا کنیم واقعا خودتون بگین این دور از انسانیت نیست
  • بدون نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    2 1
    متاسفانه کشور ما رابطه تلاش ومزد عکس هم اند هر کشوری که پیشرفت کرده مدیون اموزش وپرورش اش هست دکتر حسابی میگه اگه بخواهی خودت بسازی باید جامعه خودت خراب کنی واگه بخواهی جامعه ات درست کنی خودت خراب کردی.پس اونای که به کارهای خدماتی واموزشی می کنند زندگی خودش ون....
  • مادر یه دانش اموز IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 1
    مگه عزیزم فقط تو نون حلال از گلوت پائین رفته بقیه نون حروم خوردن تو افتخار کن که بچه دو تا معلمی برای من مهم نیست ولی اگه پول فوق برنامه تو جیب معلم نمیره حتما پول ها رو بین فقرا تقسیم میکنن نه تو که تو خونه ای از کجا میدونی معلما چطور درس میدن مادری که خودش معلمه چرا وقتی مدرسه بچه اش احضارش میکنه چرا یه بار هم در طی سال مدرسه نمیره تو داری خودت رو گول میزنی نه من عزیز من پنجاه سال سنمه من سه تا بچه دارم به لطف خدا دو تا دانشگاهی دارم ولی ماشاالله هر سال دریغ از پارسال الان به قول جناب عالی خانم ها جنس لطیفند زمان ما از این حرفا نبود همسرم هم دقیقا با من موافقه تهمت میزنم تو از کجا میدونی علم غیب داری به همون خدائی که اگه اعتقاد داری 50هزار تومن پول دادم حالا تو میگی تهمت
  • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 1
    تهمت رو تو میزنی یا خودتو به اون راه زدی حتما پدرت تو مدرسه غیر انتفاعی درس میده که یه جا پول تحویل میگیرن من که این پول هائی رو که میگیرن حلال نمی کنم
  • یه دانش آموز IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 1
    امیر جان بحث کردن من با امثال تو مثل کوبوندن میخ توی سنگه.معلم حتی نمی دونه کدوم کلاس اومده بعد چه برسه به اینکه بدونه کی درس خونه کی تنبله؟.وقتی معلم جواب هیجی و نمی ده بعد افتضاح هم که درس می ده توقع داره جواب همه ی تمرینات درست باشه بچه مجبوره به کاری بکنه تا جواباش درست باشه.چه طور معلم حق داره با خودش صد تا کتاب حل المسائل بیاره برای ما از روی اون حل کنه یا حق داره مثل گل واژه تدریس کنه.معلم باید الگوی خوبی برای بچه باشه نه بد.بعدش هم شما چه علاقه ای داری ما رو با خودت مقایسه کنی؟؟؟
  • روح اله شعبانلو IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    0 4
    خانواده وطایفه ما چند فرهنگی دارد تاریخ تعلیم تربیت در ایران دیگر چنین وزیر شجاع وتوانمندی به خود ندیده.چون خود حاجی بابایی از جنس معلم است به خاطر همین به فکر بالا برده جایگاه این قشر عزیزاست خداوندا بر توفیقات این مرد دلسوز بیافزا.امین یا رب العالمین.
  • زانیار IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    4 1
    معلومه هر کی مامانش یا باباش معلمه و اینطوری چشماشو روی حقیقت می بنده و با قاطعیت از امثالشون حمایت می کنه و دیگران و بهشون تهمت می زنه این نظام آمورشی عوض نمی شه.ممنونم از اونهایی که واقعیت و بیان می کنن.معلمای این دوره زمونه قبل از پول دادن حتی نمیشناسنت ولی تا بوی پول به مشامشون می خوره طوری باهات رفتار می کنن انگاری که بچشونی.واقعا برای این جور افراد متاسفم.! به امید اینکه این نظام آموزشی عوض شه و حداقل کسایی و برای این پست ها بذارن که واقعا لیاقتشون و داشته باشن
  • سمیر IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    1 0
    اجرای طرحهای وزیر آموزش و برورش نه تنها کمکی به کیفیت تعلیم و تربیت نمی کند بلکه در برخی موارد ویران کننده است.
  • مجتبی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    0 0
    با سلام و احترام خدمت وزیر آموزش و پرورش ، من و امثال من که فوق لیسانس ریاضی گرفته ایم امید ما این است که جذب آموزش و پرورش شویم حال اینکه آموزش و پرورش آمده برای خود دانشگاه فرهنگیان را تشکیل داده و نیروهاش را از آنجا تامین می کند حال اینکه ما نیز در دانشگاه دولتی معتبر این مرزوبوم تحصیل کرده ایم آیا این کار شما در حقیقت زیر سوال بردن دانشگاههای کشور نیست و اینکه ما چه گناهی کرده ایم که رشته ما علوم پایه ها مختص آموزش است و بقیه ارگان ها و نهادها ما را جذب نمی کنند خواهشا در مورد این مشکل به وجود آمده یک راه حل مناسب (برگزاری آزمون استخدامی به صورت عادلانه)را اتخاذ فرمایید که در حقیقت من به نمایندگی از طرف بر و بچه های علوم پایه درد و دل و مشکلات آنها را به طور خلاصه خدمتتان عرض نمودم .به ا