خسرو معتضد در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق به دفاع از طرح ایده «مکتب ایرانی» پرداخت و به منتقدان این مکتب توصیه کرد که بیشتر در مورد وجوه مختلف ایران مطالعه کنند.

به گزارش خبرآنلاین، او در بخش‌هایی از این مصاحبه مستقیما عماد افروغ جامعه شناس و نماینده سابق مجلس را مخاطب خود قرار داد و گفت: به نظرم کسانی که با مکتب ایرانی مخالفند با مقامات دولتی مشکل دارند. آقای افروغ مردی متهور، شجاع و خوش‌صحبت هستند اما در این مورد مقداری بیشتر باید مطالعه کنند و مساله ایران و ایرانی و دفاع از ایران در برابر دیگر کشورها را مورد توجه قرار دهند. ما باید همیشه در برابر خطراتی که ایران را تهدید می‌کند، آماده باشیم. در ایران تنها مساله دین مطرح نبوده است بلکه مساله نفت، ژئوپلیتیک، گاز و معادن هم هست. من به مخالفان مکتب ایرانی توصیه می‌کنم مردم ایران را بیشتر به وطن‌شان علاقه‌مند کنند، اینچنین حرف‌هایی بیشتر باعث مهاجرت و فرار مردم می‌شود.
 
او حتی عماد افروغ را به مناظره دعوت ‌کرد تا درباره «منسوخ شدن ناسیونالیسم» از نگاه آنها صحبت کنند و افزود: اینها با ملیت مشکل دارند و حرف‌هایشان مساله‌ساز است. (خلاصه این مصاحبه را اینجا بخوانید)
 
افروغ هم در یادداشتی که در وبلاگ خود در خبرآنلاین با عنوان «هویت ایرانی و الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت» منتشر کرد، بی‌آنکه به درخواست مناظره معتضد پاسخ بدهد نوشت: ایشان را دعوت به مطالعه کتاب خود با عنوان هویت ایرانی و حقوق فرهنگی می کنم و تصریح بر تکیه مفهوم هویت بر پیوندهای فرهنگی و نه خاکی و خونی می کنم.
 
او در این یادداشت به انتشار خلاصه یکی از سخنرانی‌هایش در همایش «جای پا» در دانشگاه تهران پرداخته و افزوده است: به آقای معتضد هم عرض می‌کنم مبحث هویت صرفاً یک بحث نقلی تاریخی نیست و پیچیدگی‌های نظری بسیار دارد.(مشروح این یادداشت را اینجا بخوانید)
 
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =