تایلند از سالها پیش، یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان بوده است. هرچند که مدتی پیش یکی از نماینده های مجلس گفت ایدز، سوغات تایلند برای ایرانی هاست.

موسی قربانی عضو کمیسیون قضایی مجلس با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان در ارتباط با سفر ایرانی‌ها به تایلند گفت: "به خاطر بیماری آنفلوانزا سفر حج 88 متوقف شد اما با وجود بیماری خطرناک ایدز در کشوری مثل تایلند سفرها همچنان انجام می‌شود."
اما معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت معتقد است که عامل مهم افزایش موارد ابتلا به HIV در کشور افزایش اعتیاد به شیشه است و ابتلا از طریق مسافرت به کشورهای خارجی از جمله تایلند خیلی کم است البته در چند سال پیش سفر به کشورهای آسیای میانه عامل بروز مواردی از این بیماری بود که اخیراً کمتر شده است.

محمود نبوی درباره عوامل مهم افزایش ابتلا به ویروس ایدز در کشور به فارس گفت: بر اساس برآوردهای وزارت بهداشت هنوز حدود 85 درصد مبتلایان به ویروس ایدز در کشور از طریق اعتیاد تزریقی به این ویروس مبتلا شده‌اند و 15درصد دیگر به علت تماس جنسی به این ویروس آلوده شده‌اند.
وی گفت: البته سهم انتقال جنسی رو به افزایش است که یکی از مهمترین علل افزایش اعتیاد و مصرف شیشه و مواد روانگردان است.
به گفته نبوی ابتلا به ایدز بعد از مسافرت به کشورهای مختلف از جمله تایلند خیلی کم است و رقم زیادی نیست: شاید تعدادی از مبتلایانی که علت ابتلای آنها ناشناخته مانده است جزء ‌این دسته باشند که زیاد نیستند البته چند سال پیش در بین مسافرانی که به کشورهای آسیای میانه رفته بودند، مواردی از ابتلا به HIV گزارش شده که اخیراً کمتر شده است.
نبوی درباره ابتلا به ایدز از طریق دندانپزشکی و آرایشگاهها نیز گفت: در مورد دندانپزشکی وزارت بهداشت یک دستورالعمل سختگیرانه را به تمام مراکز دندانپزشکی ابلاغ کرده است که بر اساس آن باید همواره وسایل مورد نظر را استریل کنند. در مورد آرایشگاه‌ها البته باید مرکز بهداشت محیط وزارت بهداشت درباره اقدامات انجام شده توضیح دهد اما برنامه‌ای که در حال ترویج است این است که همه مردم با یک کیف همه وسایل مورد نیاز در آرایشگاه را مانند تیغ، قیچی و حوله همراه داشته باشند تا از انتقال هر نوع بیماری از جمله هپاتیت، ایدز و کچلی جلوگیری شود.
47232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد US ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    33 5
    دیگه عالم وآدم میدونند بیشترین آمار اشاعه ایدز از طریق سرنگهای آلوده در زندانها ویا در بین معتادین است.متاسفم که ولی این موضوع را هنوز نماینده مردم در مجلس نمیداند.
  • عباس IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    189 5
    از آقای قربانی سئوال کنید مگر هر کسی که به تایلند میرود برای انجام کارهای خلاف به این کشور زیبا پا میگذارد . تایتند جازبه هائی دارد که در هیچ کجای دنیا نیست و اگر کسی بخواهد خدای نکرده ایدز بگیرد در کشور خودمان هم میگیرد و سوغاتی جای خاصی نیست .
    • حسن NL ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
      10 16
      جازبه ها؟؟؟ آخر املا
    • مریم IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
      30 1
      کاملن درسته با اینکه نرفتم تایلند ولی میدونم که خیلی زیباست و کسانی که شغلشون اونجا به قول شما کارهای خلافه از وزارت بهداشتشون کارت سلامت دارن...
  • مرتضی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    42 3
    عزیزم مگه نمیدونی همه دنیا مشکل دارن به غیر از خود ما .
  • ایرانی عاشق IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    9 5
    همه که نه ولی... چه عرض کنم
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    31 1
    شما اگر خيلي نگران ايدز هستيد از همين كشور خودمون شروع كنيد، براي اعتياد و فساد كاري كنيد. كسي كه اينقدر احمقه براي اونجور كارها چند ميليون خرج ميكنه ميره تايلند همون بهتر كه ايدز بگيره! با آقاي عباس موافقم. تايلند خيلي جاهاي ديدني و زيبا داره. از همه جاي دنيا خانواده ميره تايلند.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    23 2
    بعضیا ذهنشون خرابه
  • بدون نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    9 28
    نظرتون خیلی جالب بود ولی برادر جاذبه نه جازبه!!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    30 3
    آخی خوب شد تایلند نرفتیم وگرنه مجبور بودیم برای بستگان سوغاتی بی یاریم ...
  • بدون نام SE ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    54 2
    این همه توریست از سرتاسر دنیا به تایلند میروند نه برای کار خلاف .فقط از سوئد سالی 2000 نفر به تایلند سفر میکنند آیا اینها در سوئد نمیتوانند کار خلاف کنند؟
    • بدون نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
      6 17
      سوئدی ها هر کاری که بخواهند می توانند در سوئد انجام دهند به همین دلیل انگیزشون برای سفر به تایلند نسبت به ایرانی ها متفاته و مشکلی براشون پیش نمی یاد. ولی ایرانی ها میرند تایلند با خودشون سوغات بیارند!
    • بدون نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      6 15
      اره راست میگی اکثر جوانهایی که از ایران میرن اونجا برای کار خلاف اونجا نمیرن!
    • علی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      13 8
      دوست عزیزی که گفتن توی سوئد هرکاری میکنن باید به اطلاع برسونم فحشا و برقراری ارتباط جنسی که به صورت سازمان یافته و شغل باشد در سوئد ممنوع هست و به شدیدترین صورت برخورد میشود با این موارد
    • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      2 9
      بابا تایلند پر از فساده حتی آمار رابطه وآزار جنسی کودکان هم طبق آمار سازمان ملل و یونیسف بیداد میکنه اگه واسه طبیعتش انقدر توریست داره طبیعت زیبا تو خیلی از کشورای دیگه هم هست چرا نمیان همین شمال خودمون که انقدر قشنگه!!!! و خداوند بیناست
  • بدون نام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    26 1
    خواهشمند است يك نفر كه مثل ما خجالتي نيست تفاوت انتقال بيماري ايدز و انفلونزاي خوكي را به اقاي قرباني توضيح دهد .
  • بدون نام IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    20 20
    آخه برادر من، خیلی از ایرانیها مثل عقده ای میرن اونجا هر کاری میکنن..!!!
  • من IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    8 1
    نظری ندارم چون شوکه شدم از مطلبی که این نماینده مجلس گفته!!!