مهر نوشت:

وزیر امور اقتصادی و دارایی از ادامه سیاستهای نظارتی دولت درباره قیمت ارز در آینده خبر داد و گفت: اعلام نرخ سود سپرده بانکی بیش از 20 درصد تخلف است و بانک مرکزی این تخلفات را رسیدگی می‌کند.

سید شمس الدین حسینی در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی (ره) به خبرنگاران گفت: بعد از اجرای سیاستهای اخیر به طور کلی نظام ارزی کشور در یک سطح بالاتری از مقابله با آسیب‌ها قرار گرفت.

وی تأکید کرد: سیاستهای اتخاذ شده در این خصوص نشان داد که با اعتماد و همراهی مردم به میزان قابل توجهی از واسطه گری و سودجویی های بی مورد کاسته و حباب بازار ارز و سکه به میزان قابل توجهی شکسته شد.
 حسینی با اشاره به ادامه سیاستهای دولت در جهت تقویت ارزش پول ملی، تصریح کرد: در قانون بودجه سال 91 مبنای محاسبه ارز رقمی کمتر از 1200 تومان خواهد بود.
 وی تأکید کرد: مجموعه سیاستهای نظارتی ما اعم از سیاستهایی که مربوط به تبادل و شفافیت اطلاعات و سیستم مالیاتی است، فعالیتها رصد و رهگیری می شود و کسانی که در این نوع معامله ها به ظاهر سود کردند، از آنها پس گرفته خواهد شد و باید مالیات آن را پرداخت کنند.
 سخنگوی اقتصادی دولت درخصوص زمان اجرای افزایش نرخ سود بانکی گفت: سود بانکی پس از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار ملاک عمل خواهد بود و با توجه به ابلاغیه روز چهارشنبه هفته گذشته، اکنون تمام بانکها مکلف به اجرای این مصوبه هستند.
حسینی خاطر نشان کرد: اگر چه در مصوبه شورای پول و اعتبار به ظاهر برای نرخ سود علی الحساب سپرده ها، قیدی گذاشته نشد، ولی طی جلسه ای که توسط دبیر شورای هماهنگی بانکهای دولتی و مسئول کانون بانک های دولتی برگزار شد، در خصوص سقف سود علی الحساب سپرده های بانکی تا رقم 20 درصد توافق شد.
 وی با اشاره به برخی آگهی های عجیب برای نرخ سود سپرده ها تأکید کرد: هیچ یک از این نرخ سودها در چارچوب مصوبه شورای پول و اعتبار نیست و بانک مرکزی نیز این تخلفات را رسیدگی می کند. وزیر اقتصاد در پایان به هموطنان توصیه کرد، تحت تأثیر این تبلیغات قرار نگیرند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    66 0
    اعلام نرخ سود سپرده بانکی بیش از 20 درصد تخلف است ببخشید پس رقابت چی میشه؟!! اصلا فرقی بین بانک ها باید باشه یا نه یا اینکه فرقشون فقط در اسم هاشون هست بانک ملت،بانک پاسارگاد،بانک شهر و بانک ....
    • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
      0 7
      اشتباهی مثبت دادم .رقابت بانکها لزوما سر سود بیشتر نیست بلکه ارائه تسهیلات و ... می تواند رقابتی باشد
    • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
      0 0
      20 درصد خیلی کمه . این بهره توان جذب نقدینگی مردم به بانک را نداره . روی 30-35% باید بهره بدید .
  • بدون نام US ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    10 0
    آخه آدم عاقل که سرمایشو 5 سال نمیده به بانک اونم با سود 20% یعنی تو کشور تا 5 سال آینده تورم به وجود نمی یاد؟ زمانی مردم سرمایه گذاری در بانک می کنند که هرسال با توجه به نرخ تورم بانک سود بده
  • بدون نام US ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    7 0
    بذاريد حد اقل يه هفته بگذره،‌بعد حرفتون رو عوض كنيد! اعتماد مردم كم سرمايه اي نبود.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    5 0
    پس یعنی دوباره طلا و ارز بالا میره! عجب سیاستی دارید شما!!
  • بدون نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    6 0
    همه اش وعده! تورم چقدر است و بهره چقدر؟ نتیجه افزایش قیمت ارز و طلا. دو دو تا ...
  • بدون نام IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    1 0
    آخ جون پس همچی درست شد دلارهاتون ببرید بانک بزارید!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    7 0
    هرموقع خودشون فهمیدن چی میگن ، میخوان چکار کنن، مردم هم فهمیدن!!! از یک طف میگن سقفش آزاد هست از یک طرف میگن بیشتر ممنوع است اصلا این جمله یعنی چی؟؟ "اکنون تمام بانکها مکلف به اجرای این مصوبه هستند." مکلف ! پس یعنی ما میگیم چراکارکنند نه خودشون!
  • ساده IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    3 0
    آقاي وزير مصوبه شوراي پول حداقل 20% بود چرا اينقدر بد عهدي صورت ميگيرد بخاطر اخبار ... مردم برنامه ريزي ميكنند رعايت فرماييد
  • مستقل IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    6 0
    اینا کلاً مردم را هالو گیر آوردند.نرخ روز شمار از 6 درصد شده 7 درصد این یعنی چی؟در ضمن یکی برای من رقابت رو معنی کنه؟
  • امیرحسین NL ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    7 0
    خیلی دلم می خواد وزیر رو از نزدیک ببینم... همین چند روز پیش بود که گفتن کف نرخ سود ۲۱ درصد و هربانکی می تونه به دلخواه خودش سقف رو تعیین کنه . نمی دونم شاید کلا همه ی ما گیجیم و توی هپورت سیر می کنیم ... شاید هم رجال محترم دولتی قصه ی پنهان شدن کبک تو برف رو خیلی خوب بلدن ... البته احتمالات دیگه ای هم وجود داره ...!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    6 0
    خود رئيس بانك مركزي همين چند وروز پيش گفت تورم 20.6 درصد است. و سود بانكي بالاي 20 درصد خواهد بود. حالا چي شد كه وزير اقتصاد يه حرف ديگه مي زنه؟! بالاخره بايد به ساز كي برقصيم؟
  • قشر تحصیلکرده IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    7 1
    آخه اگه نمی تونید بازار رو سر و سامان بدید، بیکارید میاید نرخ رو رقابتی اعلام میکنین بعد میگین بالای۲۰ درصد تخلفه!!! ای انسانهایی که باید فکر کرده عمل کنید، این یعنی وضع بازار از قبل بدتر میشه!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    7 2
    سردگمی وبی برنامه بودن یعنی همین.!!! اول اعلام می شود که حداقل نرخ سود بانکی 21% است وبانک ها می توانند خودشان در مورد نرخ سود سپرده ها تصمیم گیری کنند ولی تنها به فاصله چند روز وزریر محترم اقتصاد حرف دیگری میزند.!! حال کدام قانون درست است ؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    2 0
    هر روز حرفی متفاوت با دیروز . اینها تصمیم برای سرنوشت ما و زندگی ما میگیرند .... خدا ختم به خیر کند .