رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان استان گیلان گفت: با بررسی صلاحیت 182 کاندیدای انتخاباتی گیلان، 95 نفر تایید، 61 نفر رد صلاحیت و 26 نفر عدم احراز شدند.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در گفت‌وگو با خبرآنلاین در گیلان با اشاره به وضعیت صلاحیت نامزدهای انتخاباتی گیلان اظهار داشت: از 202 داوطلب نمایندگی مجلس در گیلان تعداد 16 نفر در مرحله بررسی هیئت اجرایی و نظارت انصراف دادند.
وی، افزود: از مجموع افراد رد صلاحیت شده در گیلان چهار نفر نسبت به نظر هیئت اجرایی شکایتی را تسلیم نکردند و به همین دلیل هیئت نظارت استان و هیئت مرکز نظارت پرونده آنها را بررسی نکرد.
این مسئول با بیان اینکه صلاحیت 182 نفر از افراد باقیمانده بررسی شد، ابراز داشت: از این افراد صلاحیت 95 نفر تایید، 26 نفر عدم احراز و 61 نفر رد صلاحیت شدند.
وی ادامه داد: از تعداد این افراد رد صلاحیت شده 59 نفر شکایت خود را به دفتر هیئت نظارت بر انتخابات گیلان به نمایندگی از شورای نگهبان تسلیم کردند و دو نفر شکایت خود را به تهران بردند.
اشجری نام چهار نماینده فعلی گیلان را جزو رد صلاحیت شدگان عنوان کرد و اذعان داشت: چهار نفر از نمایندگان فعلی شامل علی میرزایی نماینده مردم فومن و شفت، صمد مرعشی نماینده رودبار، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و فرهاد دلق‌پوش نماینده آستارا رد صلاحیت شدند.
وی، درباره دلیل رد صلاحیت این نمایندگان بیان داشت: چهار مرجع دادگستری، ثبت احوال، اطلاعات و نیروی انتظامی نظر مساعدی نسبت به این چهار نفر نداشتند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از نمایندگان ادوار گذشته و شخصیت‌های سیاسی نیز رد صلاحیت شدند، تصریح کرد: رمضانعلی صادق‌زاده، احمد نصرتی‌رادکیانوش صادق دقیقی، شاپور مرحبا، محمدحیدری، حسن شاخص، قهرمانی‌چابک استاندار سابق گیلان و سفیر فعلی ایران در کویت و... از جمله افراد رد صلاحیت شده هستند.
وی با اشاره به اینکه نتیجه بررسی شورای نگهبان در 21 بهمن اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: در این روز شورای نگهبان نتیجه را وزارت کشور ابلاغ می‌کند و پس از رسیدگی نتیجه نهایی در دوم اسفند اعلام می‌شود.
اشجری یادآور شد: کسانی که در هیئت اجرایی، هیئت نظارت و مرکز رد صلاحیت شدند نمی‌توانند بار آخر شکایت کنند و آخرین بررسی نهایی توسط شورای نگهبان انجام می‌شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =